Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Göra slut på 20årig vänskap

Det låter lite märkligt detta att du ägnade dig helt åt killen och du och kompisen kom isär igen.
    Bra kompisar dumpar inte vännerna för att de träffar någon att leva med. Och fast du släppt taget helt så tog denna kompis alltså emot med öppna armar när du hörde av dig - då du och killen gjort slut?

Jag skulle personligen inte vara särskilt smickrad av att kontaktas av en "vän" som struntat totalt i mig medan hon haft sällskap.
    Nu var ju inte det vad du egentligen ville ha svar på, men jag tänker att det kanske inte bara är din gamla kompis som handlat egoistiskt i den här historien?

Som jag ser det på allt du beskrivit ovan så har du redan "gjort slut" med henne. Du har bara missat att tala om det för henne.

• Sister of the Night

Ok, du tålde lite kritik. Det hedrar dig.

Med det sagt -att du kan se att hon ändå gjorde en väldigt schysst grej just där- så får jag ändå hålla med dig om att det är tungt med "vänner" som bara vill att det ska kretsa kring dem själva (yes, jag har också stött ihop med typen).

Hon lät udda vara jämt den gången, men kanske har du redan "betalt tillbaka" tillräckligt för det? En relation är ju något man bygger på hela tiden, man kan sällan utveckla en vänskap på enbart "gamla meriter" -någon gång tar bränslet slut om det inte tillförs något nytt!

Fundera lite kring om du tror att den här tjejen har någon möjlighet att se sitt beteende med andras ögon, och om hon i så fall är intressant för dig att fortsätta ha kontakt med.
    Min erfarenhet är att de som håller på sådär -ska vara "värst", osv- ofta är ganska klena i sin självbild. Lite tragiskt när det är så, för det extremt självhävdande, manglande beteendet får ju direkt motsatt verkan mot vad de vill uppnå; lite uppmärksamhet kring sin person, andras gillande och fokus.
    Istället drar sig folk undan... förståeligt nog.

Gör henne och dig själv en tjänst. Berätta hur du upplever hennes sätt, men på ett vänligt vis.
    Därifrån kan du sedan välja om du vill ge det en chans till, eller gå.
    Men det är nog det ärligaste och bussigaste du kan göra, vilket du än väljer sen.

• Sister of the Night

Det låter som att din kompis lever i en intensiv förnekelseprocess för att -ja du- uthärda de signaler som hon kanske tar in, men inte VILL ta in. Låter ju skitjobbigt när man tänker på det.
    Jag kan ju ta fel givetvis men det är så jag tolkar det du beskriver.
    Sen är det ju tungt för dig också i långa loppet att ha det så här. Du har berättat att hon är osmidig för henne, hon skärper till sig men faller tillbaka i gamla hjulspår efter en tid.

Du kanske verkligen _borde_ förklara att du känner att relationen gått i stå, och att ni inte har så mycket att tillföra varandra längre.
    Jag kan också sälla mig till skaran som "gjort slut" med de som kallat sig vänner, och visst är det knepigt för det handlar ju i slutänden om att dissa någon som umgängesperson. Men måste man så måste man.
    Men man bör alltid noga känna efter innan man tar ett sånt beslut.

Svar på tråden Göra slut på 20årig vänskap