• Miss O

Göra slut på 20årig vänskap

Karis Annelie skrev 2007-10-24 08:38:44 följande:

jag har gjort slut med en vän... eller ja inte rakt ut, men jag slutade höra av mig och till slut tröttnade hon. Ja det e inte så sjysst men jag vet inte hur man ska göra det annars... hon märkte väl att jag var avig med, jag är inte den som spelar spel och pratar och är glad när vi ses, om jag inte känner så. Men den här mänskan var väldigt jobbig, hade dåligt självförtroende till tusen och tog ut det på allt och alla.
    Skulle kunna citera så många inlägg i den här tråden kan jag säga... Har verkligen upplevt en liknande historia med en vän jag faktiskt också umgicks med o var bästa vän med i 20 år. Dock till o från, eftersom hon var som hon var. Det där med dåligt självförtroende o självkänsla, o en vilja att alltid vara i centrum mm. Allt hon gjorde var alltid rätt, o gjorde någon annan exakt samma sak vid ett annat tillfälle kunde hon döma ut det helt. Har haft många vänner o ex som aldrig klarat av henne, vilket också som du säger gör det hela ännu lite jobbigare.

Hon ville prata i telefon flera gånger om dagen o blev vansinnig om jag inte svarade eller ringde upp om jag inte orkade prata någon gång.

Vi har haft massor av kul tillsammans, o det kommer jag aldrig att glömma, men saknar ibland såklart. Men varje gång jag känner att jag skulle vilja prata med henne eller träffa henne så behöver jag inte många sekunders betänketid på att lyfta luren. För jag vet att det kommer att bli precis samma sak igen.
    Jag pratade med min fd. vän MÅNGA gånger om vad jag tyckte var fel med hennes uppförande o attityd osv. Och som du sa, det blev bättre ett tag, men sen var det alltid tillbaks i samma spår. Och vi har verkligen kunnat prata om ALLT, o har gjort det också. Men händer inget så blir allt till slut bara jobbigt o påfrestande. Hur kul vi än brukade ha när vi sågs så slutade det med de sista åren att jag alltid var nervös o orolig timmar o dagar innan vi ens skulle ses... Och så ska det INTE kännas med en vän!

För att citera en annan nära väns ord: "En vän ska GE energi, inte ta!"

De orden fick mig att ta mitt beslut.
    Tyvärr gjorde jag inte "slut" på ett schysst sätt, och det kan jag väl kanske ångra. Men jag försökte så många ggr att säga vad jag kände o det förändrade aldrig ngt, så till slut fanns inget annat sätt kändes det som, för mig iaf.

Men mitt råd är att säga som du känner o utgå från det. Blir det ingen förändring så har du iaf sagt det o du kan gå vidare utan att känna dåligt samvete.
    Förstår att det känns jobbigt, men du kommer att känna dig som ny när det är över! :)

Lycka till!
Svar på tråden Göra slut på 20årig vänskap