Inlägg från: rasmus och lina |Visa alla inlägg
  • rasmus och lina

han är ju det viktigaste!

men åååååhhhh förlåt men det låter bara så kräks-stereotypt allting. tjejen pysslar o mannen slappar/ordnar musiken???

tyvärr är det PRECIS likadant här hemma så det var inget påhopp...jag känner mig bara frustrerad då jag aldrig haft några drömmar om bröllop innan, inte alls vill vara princessan men endå ofrånkommligt dras in i hela bröllopshysterin. Sen är jag stereotyp nog att inte lita på hans idéer...än så länge har vi kul i planeringen o kollar lokaler tillsammans, men jag vet att det är jag som kommer bestämma detaljer då jag har mer tid och kanske en klarare bild hur jag vill ha det...

HUR ÄR DET MÖJLIGT???

och framförallt,

HUR STOPPA DETTA MÖNSTER?

• rasmus och lina

¤vill slå mig själv med något tungt¤

• rasmus och lina
    Kaffemoster skrev 2007-11-14 16:29:46 följande:
    Varför måste vi stoppa detta mönster? Kan vi inte bara acceptera att män och kvinnor har olika intressen ...
    ...för att jag tycker det känns viktigt att tänka på varför det blir så. Jag vägrar hamna i klassiska mönster, tex när vi har gäster så gör vi ungefär lika mkt innan under och efter middagen. Så var det inte första året men nu ser han likaväl som jag vad som behöver göras och vi hjälps åt i köket utan att jag chefar haha. Livet blir roligare så och det vore kul om bröllopet blir likadant....

Sen behöver inte ni göra så, ville bara se om någon annan tänker som jag...men det kändes väldigt jämnställt i em, vi kolla på en superbra lokal ihop, spånade tillsammans och lade upp lite gemensamma mål. Jag vill verkligen att det ska kännas otvunget och roligt att planera ihop!

btw så bytte jag vinterdäcken själv häromdagen, lätt som en plätt o jag fattar inte varför jag aldrig försökt tidigare, jag är ju stark! ;) ;)
  • rasmus och lina

pandis, jo du har helt rätt, visst har man ett större pyssel och planeringsintresse...byter grejer gör vi med, hatar dammsuga men diskar gärna, så länge jag får pussar i nacken...

Svar på tråden han är ju det viktigaste!