• Filifjonkan3

Peppingtråd

Har efter att gått ner ca 15kg gått upp runt 5 av dem igen. Och följden av detta har blivit att motivationen är som borta och känslan likaså.

Vad sägs om att hjälpas åt och stötta varandra?
    Ge tips och råd och stötta varandra när det känns som segast.

Jag har nyss börjat en ny blogg i hopp om att skaffa mer motivation, men detta kan bli den där sista kicken.

Är ni med?
    Kram!

• Svar på tråden Peppingtråd
  • Filifjonkan3

Ja, promenad innan frukost är ju toppen för att få igång kroppen och dess ämnesomsättning och sånt. Men problemet är ju att orka upp att göra det

• Filifjonkan3

Ja regn är sååå trist! Jag tror att jag ska önska mig en bra regnjacka i julklapp så man kan gå ut utan att bli blöt även i regn.

Jag måste framförallt skärpa mig med maten. Har varit en totalt katastorfal vecka med massa sött och andra sliskigheter, trots att jag inte ens kände något sug. Men nu är det slut på det!

Vad har ni för mål?

• Filifjonkan3

Jag får väl också pallra mig upp imorgon då. Har en liten liten runda jag har som plan att springa innan frukost, men då jag varit småsjuk och halsen inte är helt bra än har jag inte gjort det på en vecka. Men nu känns det helt okej så nu har jag väl ingen ursäkt längre.

Fejs: Ja, att må bra är det bästa målet som finns!

• Filifjonkan3

Jenba: det handlar om att prioritera. Vad är det som är viktigare? Vad är det för ursäkter du drar till?
    Jag motiverades när jag startade en blogg... kanske fungerar det för dig också?
    Lycka till och spark i baken!

• Filifjonkan3

jenba: ja, det gäller nog att hitta de pass man verkligen gillar. Är inte ren styrketräning något för dig ska du inte heller göra det. Det är då man undviker det. Bodypump är otroligt effektivt alternativ till styrketräning t.ex.

• Filifjonkan3

Fejs: promenader fungerar ju alltid, åka inlines när vädet är bra (om man vågar) och skridskor vid vintern, åka skidor, bowla (man får ju träningsvärk i ena armen i allafall ).. tja, det är vad jag kommer på just nu.
    Hoppas ni kommer på något kul.

Svar på tråden Peppingtråd