• Filifjonkan3

Peppingtråd

Har efter att gått ner ca 15kg gått upp runt 5 av dem igen. Och följden av detta har blivit att motivationen är som borta och känslan likaså.

Vad sägs om att hjälpas åt och stötta varandra?
    Ge tips och råd och stötta varandra när det känns som segast.

Jag har nyss börjat en ny blogg i hopp om att skaffa mer motivation, men detta kan bli den där sista kicken.

Är ni med?
    Kram!

• Svar på tråden Peppingtråd
  • Fejs

Ja gärna!
    Ett tips (jag började i torsdags med detta) är att promenera inna frukost. Då har man det avklarat för resten av dagen =)

• Filifjonkan3

Ja, promenad innan frukost är ju toppen för att få igång kroppen och dess ämnesomsättning och sånt. Men problemet är ju att orka upp att göra det

• Waersta

Åh, jag skulle också vilja gå upp innan frukost.. då får jag gå upp 05.30 för att hinna promenera 30 minuter.

• trassel

Jagvill också vara med här.. Gifter mig i maj och fick barn för 6 månader sen så det finns en del att jobba med..

Promenader är super, men fasen va jobbigt det är när det regnar..

• Filifjonkan3

Ja regn är sååå trist! Jag tror att jag ska önska mig en bra regnjacka i julklapp så man kan gå ut utan att bli blöt även i regn.

Jag måste framförallt skärpa mig med maten. Har varit en totalt katastorfal vecka med massa sött och andra sliskigheter, trots att jag inte ens kände något sug. Men nu är det slut på det!

Vad har ni för mål?

• Fejs

Waersta precis så gör vi, vi går 05.40 och promenerar 30 min. En halvtimme tidigare än vanligt borde man kunna få in i sin vanliga morgonrutin, men så är jag ju morgonmännsika också...

• Fejs

Mitt mål är att må bra (har krånglig rygg) och att jag kanske gå ner någon storlek.

• Waersta

tusan.. då kanske jag skulle försöka komma upp imorgon.

Fejs skrev 2007-10-29 13:05:33 följande:
    Waersta precis så gör vi, vi går 05.40 och promenerar 30 min. En halvtimme tidigare än vanligt borde man kunna få in i sin vanliga morgonrutin, men så är jag ju morgonmännsika också...
  • Filifjonkan3

Jag får väl också pallra mig upp imorgon då. Har en liten liten runda jag har som plan att springa innan frukost, men då jag varit småsjuk och halsen inte är helt bra än har jag inte gjort det på en vecka. Men nu känns det helt okej så nu har jag väl ingen ursäkt längre.

Fejs: Ja, att må bra är det bästa målet som finns!

• jenba

motivationen är alltid lite urbalans för mig.... :(
    jag har kommit så långt att jag har skrivit upp i almenackan vad jag ska träna vilken dag, men längre än så kommer jag inte....

detta är andra veckan det står uppskrivet, jag måste nog börja ta en dag i taget. det är bara så svårt att hinna med träning när man jobbar fem dagar i veckan och har en massa andra saker som också vill hinnas med, men på något sätt är det alltid träning som ryker först då....

varför är det så??

Svar på tråden Peppingtråd