• Lunia

Efternamn!

Har verkligen problem med det här med namn, har alltid sagt att jag ska byta till min sambos efternamn, men har nu börjat tveka :-/ Känns lite som att man ger upp sig själv. Hur blir det om man tar dubbelnamn?
    Hur har ni gjort?

Är ny här å denna frågan kanske har kommit upp många gånger??!!

• Svar på tråden Efternamn!
  • Lunia

Okej då kan man ju lika gärna hoppa över det, iaf för min del, nilsson är inte ett så fint mellan namn men man har ju trots allt haft det i några år!

• Lunia

Jenba.
    Ja dubbelnamn (alltså att ha det som mellannamn) är avskrivet för min del! Så det får bli antingen eller! Min sambos efternam är inte jätte vanligt men mitt är ju, och det kommer ju bli så att vi tar ett efternamn, för jag tycker precis som några andra här att man ska ha gemnsamt efternamn! Så då är frågan om jag ska förbli Nilsson eller bli en Wremp. Min sambo är inte jätte sugen på att heta Nilsson, förstår honom!

• Lunia
    Skottdagen2008 skrev 2007-10-31 09:43:28 följande:
    Jag vill ha antingen hans eller mitt efternamn men min m2b vill hitta på ett nytt, vilket?? ingen aning, suck.....Både han och jag har ovanliga efternamn och jag är den enda i Sverige som heter det jag gör och min son den enda som heter som han så jo, det hade varit skoj att behålla, men inte så viktigt. Jag tycker att det är SUPERVIKTIGT att man heter likadant. Att man markerar att man är en gift familj. Annars blir man nog oftast tagen för sambos.
    Tycker också att det är viktigt att heta samma, men det här med ett nytt... Man kan väl inte bara ta ett nytt efternam så där?? Måste det såfall inte ha funnits i familjen förr? Någon som vet hur det är med det??
Svar på tråden Efternamn!