Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!

Jag var i ett förhållande med psykisk misshandel. Lämnade honom för ett år sen.

I februari träffade jag min nuvarande kille och blivande sambo. I augusti blev vi ett par. Jag vågade inte lita på någon kille, därför blev vi inte tillsammans tidigare. Jag trodde aldrig jag skulel få känna glädjen igen, men tji fick jag!

Idag tror jag på kärleken igen och är lyckligare än någonsin (trots att jag tidigare, innan förhållandet med psykisk misshandel, hade ett förhållande i många år där vi var förlovade o.s.v..)!

Man måste våga för att vinna!!

• älskarlivet

ernhake: Så du tycker att mitt ex gjorde rätt som isolerade mig från min familj, som tyckte jag skulle vara hemma vareviga kväll eller helg för det var han (jag har en hobby som tar en del helger i anspråk)...??

Du tyckte att jag förtjänade att gå i terapi många månader efteråt eller att det var mitt egna fel att jag fick panikångestattacker??

• älskarlivet

Ernhake:

Man väljer inte att stanna kvar.. Kärleken gör att man gör det, för man tror hela tiden det ska bli bättre!!! Det tog mig lång tid att lämna eftersom jag hela tiden trodde han skulel ändras och jag var så kär.. Jag valde inte heller att stanna hemma, utan fick dåligt samvete varje gång jag var iväg, eftersom jag visste att han inte skulle höra av sig och när vi rpatade sa han bara "varför ska jag höra av mig,d et är du som valt att vara borta"...

Jag mådde bra som person innan jag träffade mitt ex, men han bröt ner mig totalt..

Det som gör mig mest förbannad är när sådana man trodde var ens vänner säger "det där skulle ALDRIG hända mig"...

• älskarlivet

MissLovely:

Håller med dig! Jag hade väldigt svårt när jag träffade min nuvarande kille, att våga lita på honom.. Jag berättade för honom allt som hänt, så att han skulle veta varför jag ibland betedde mig som jag gjorde.. Det dröjde många månader innan vi blev ett par, men jag tror jag behövde den "invänjningsperioden"...

• älskarlivet

Jag trodde jag hittade rätt när jag träffade mitt ex och jag var 18 år.. Men det höll i några år, sen var vi på olika ställen i livet, vilket jag tror är en stor risk eftersom mycket händer i 20-års åldern..

Nu har jag hittat en kille som verkligen är mitt allt! Jag är nu 26 år..

• älskarlivet

MissLovely: Mitt förhållande höll i 5 år med en förlovning också..

• älskarlivet

oss två:

Jo jag vet att det finns undantag.. Men min erfarenhet säger att många förhållanden spricker också.. Känner en som blev tillsammans med sin respektive när de var väldigt unga och nu efter 20 år skiljer de sig..

• älskarlivet

malous: Jag håller med dig! Så var det för mig också!

Svar på tråden Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!