Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!
Hej!
Kalla mig gärna stockholms störta cyniker..MEN hur kan man någonsin lita på någon kille till en milda grad så man väljer att gifta sig med honom?
Jag tror aldrig ens jag skulle klara att "binda upp mig".
Killar ÄR och förblir ett släkte för sig. De kommer alltid få dig att må dåligt, varför ska man utsätta sig för det?
Visst finns det väl kilalr som blir vrålkära..men hur långe är de det? Sen är det vi girls som lagt ner vår själ i det hela som får ta smällen när han inte pallar mer..
Känns just nu som jag helre är själv efter all playes jag stött på än någonsin binder upp mig. Jag kan inte bli kär i nördiga killar som avgudar mig och resten är liksom inget att hänga i julgranen..Har jag fel? Motb´visa mig gärna då!
Efter mitt senaste strul är jag mer än någonsin övertygad att aldrig ha en kille..vilken makalös player.
Just nu finner jag inte ord..men det är häpmnandsväckande..man slutar aldrig förvånas!
Såå..min fråga till er är..Hur vågar ni satsa? hur vågar ni gifta er/förlova er? Man hör ju tom. skräckhistorier med brudgummar som har sex med tärnan på bölloppet..VAD är killars problem eg? Någon som har ett bra svar på det! Kram!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 20:43
Tack för alla svar! Låter ju underbart för er som har det bra i era äktenskap/relationer!
Jag är inte precis glad att jag är en cyniker men självklart har mina erfarenheter format mig.
Jag har träffat såå många genom åren, jag har fått lyssna till så många killars deppiga berättelser om sina ex/nuvarande flickvänner etc. och jag har alltid känt "Wow..jag är såå glad att jag inte är hon". Den senaste killen jag datade gjorde JAG klart för redan på andra daten när han verkade kär att jag inte ville ha ett förhållande..Självklart formade DET resten av vår relation eftersom JAG då hamnade i player-facket istället för flickvänne-facket..om man säger så;)!
När vi träffades senast hade han dock inte varit hemma på 3 veckor berättade han(vilket väl i klartext innebar att han datade någon som ville vara mer seriös) MEN ändå kontakatde han MIG...Jag förstår ju att han också har relations-problem, men tänk om jag var HON som han bott hos i tre veckor och så fort hon vänder ryggen till/jobbbar/åker bort vill han träffa MIG.
Då kände jag mig åtminstone glad att jag inte valt att ivolvera mig seriöst med honom, för hade han gjort så mot mig och jag var helt seriös hade jag gråtit floder..Detta är inte den första kille jag möter som beter sig såhär!
När jag var ute förra helgen frågade en kille min kompis jätte myckett om mig, och tyckte jag var sååå söt etc. Hon svarade: "Hmm..hon är nog inte intresserad." ,för hon visste att han inte var min "typ".Då svarade han henne: "men jag är ju gift sedan 7 år, jag ville bara ha lite kul med henne för hon är så söt!"
Hmm..gör det att man längtar än mer efter att involvera sig..neeejj...inte direkt.
Men jag ska ta åt mig av vad ni skriver, självklart, TACK, men frågan är om jag någonsin helhjärtat kommer lita på någon efter alla erfarenheter jag har av killar!
Ingen mer super-snygg kille för mig iaf, och ingen med uppblåst ego, och ingen som måste ha bekräftelse för att överleva och ingen som har haft en dålig uppväxt...och måste hävda sig..hmm..Var hittar man honom som inte har dessa egenskaper?
Kram!