Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!

Du skriver om män som en hel grupp, män är ju precis som kvinnor individer och alla är olika.
    Att säga att alla män är svin är att generalisera grovt. Tror att du är ganska färgad av dina dåliga erfarenheter.
    Det är klart att det är en risk att gifta sig, man vet ju aldrig hur det kommer att sluta ( eller inte sluta för den delen).
    Men man måste ju våga!:)

Du befinner dig i en annan livssituation än dom som skriver här som hittat sin livskamrat/partner de älskar och vill förlova sig med/gifta sig med. Då kanske det framstår som galet för dig att vela binda sig. När du träffar någon som du älskar och mår bra med så kommer du att förstå.

• rosesarered

älskarlivet skrev 2007-11-01 18:23:29 följande:

oss två: Jo jag vet att det finns undantag.. Men min erfarenhet säger att många förhållanden spricker också.. Känner en som blev tillsammans med sin respektive när de var väldigt unga och nu efter 20 år skiljer de sig..
    Angående ålder så stöter man på mycket tvivel från andra om man är ett ungt par.
    Känns ofta som att man har press på sig från andra att det SKA ta slut.
    Det gäller att vara stark och inte ta åt sig. Tyvärr är jag en grubblare som tar åt mig otroligt lätt så vad alla andra tycker kan få mig att tvivla ibland.
    Mina föräldrar träffades som 19 år gamla och gifte sig vid 23. Dom var gifta i 17 år.
    Även om det blev skilsmässa så ser jag inte det som ett misslyckande med tanke på att många som gifter sig idag skiljer sig efter 2-5 år.
Svar på tråden Hur kan någon vilja gifta sig? Seriös fråga .-)!