Inlägg från: snuttungen |Visa alla inlägg
  • snuttungen

Bröstförstoring 11

Gabbe,

Jag tejpade bara mina ärr de första 3 veckorna, sedan var min hud så irriterad (tål inte tejpen) så jag bestämde mig för att köra utan, och det har gått bra. Brösten är nu lite mer än 6 månader, och ärren är jättefina trots att jag var utan tejp. Ska tilläggas att jag har väldigt bra läkkött också, samt att jag har gått BH-lös hela tiden så att inget skulle skava på ärren.

Har börjat använda BH nu, efter 6-månaderskontrollen efter att kirurgen sagt att det ser fint ut och att det är okej.

Kram kram

• snuttungen

Nej nej, man måste inte vänta i 6 månader med att använda BH, jag gjorde det för att vara rädd om mina ärr och inte skava på dem i onödan eftersom jag inte kunde tejpa dem.
    Men, alla kirurger verkar ha olika åsikter om när och vilken sorts BH som är okej, så kolla vad just din kirurg säger om saken.

• snuttungen

Jag gjorde också min op på VK, och de tyckte att det var bara bra att jag gick omkring utan BH, men att jag kunde använda en mjuk BH utan byglar om jag ville efter att ha tagit bort stygnen.

• snuttungen

Johansdotter

Både Sirili och jag har gjort vår op på Victoriakliniken hos Charles Randqvist. Jag är, precis som Sirili, jättenöjd med det bemötande och den information jag fått på VK. Många uppfattar Charles som en väldigt stressad och något "egen" person. När jag var där, så visst, han var 1 timme försenad, men han gav mig en väldigt bra konsultation där vi tillsammans diskuterade vad det var jag ville ha, jag hade även med bilder som jag aldrig tog fram eftersom han förstod exakt vad jag ville ha. Jag fick i lugn och ro prova 3 olika storlekar på implantat med en tight t-shirt över. När konsultationen med Charles var över fick jag prata med en sköterska i ytterligare 45 minuter som gick igenom proceduren och gav mig info om vad som gällde innan och efter op:en. Sedan hade jag ett "lyxigt" dygn på VK med ett gäng helt ljuvliga sköterskor som tog mycket väl hand om mig. Jag är också mycket nöjd med resultatet. Jag har inte haft några infektioner eller blödningar eller sprickor i ärren, allt har läkt jättefint.

gossis

Jag har lagt in 310cc i varje bröst, anatomiska geléhallon. Jag hade innan en ynklig ursugen 70 AAAAAA-kupa, har nu efter snart 7 månader en 70 D-kupa. Jag är 170 cm lång, väger ca 52 kg. Men men, det är så svårt att säga vad 350cc blir för resultat på dig, allt beror på dina egna förutsättningar. Det bästa är att gå på några konsultationer och prova dig fram vilken storlek som ser bra ut och känns bra för dig.

Lycka till och kram

• snuttungen

Lycka till Johansdotter, och du, han ÄR faktiskt lite egen herr Randqvist. Låt oss säga så här, han är väldigt passionerad i sitt arbete och brinner verkligen för det han gör. Bara så du inte funderar om han är knäpp eller nåt om du bokar en konsultation...själv satt jag och väntade på gospelkören som skulle dyka upp och sjunga och ropa HALLELUJA vilket ögonblick som helst , men men, han ÄR ju jättebra på det han gör, så då kan man väl låta honom ha ett jättestort ego då, han är välförtjänt av det.
    Dessutom så är han TROTS sitt gigantiska ego, väldigt trevlig och mjuk, hur han nu lyckas kombinera det!

• snuttungen

gossis,

Ja jag är nog rätt "späd" även om jag har svårt att se mig själv som sådan. Jag är ju liksom största tjejen i familjen, mamma är 152 cm lång väger 44 kg, min syster är 158 cm lång och väger 50 kg. Har därför aldrig upplevt mig själv som späd, men jag inser att jag är nog det, ja.

Jag är numera jättenöjd med storleken. Jag valde det som Charles tyckte var max i implantat-storlek till min kropp eftersom jag surfat runt och chattat med många tjejer som gjort en op, och alla rekommenderade att jag skulle ta en större storlek eftersom man vänjer sig snabbt och de flesta verkar ångra att de inte tagit lite större.
    Mina var ju helt försvunna efter att jag ammat en hel hög med ungar, de var en snygg 70 B innan alla barnen, en vulgär 70 E-F när jag ammade, och nu en snygg 70 D. Jag önskade mig en 70 C.
    De första månaderna efter op:en tror jag att de kändes så otroligt stora eftersom de så totalt hade försvunnit efter amning. Men, nu är jag jättenöjd med dem, även om jag kan känna att de är lite VÄL perfekta med tanke på att jag är en 40-årig 5-barnsmamma. Hade jag kunnat trolla med knäna så hade jag fixat samma storlek, MEN lite mera häng så att säga. Nu ser de ut som om jag skulle vara 20 år utan barn. Fast snygga är de ju förstås, maken klagar inte, ha ha ha!!!

De passar min kropp perfekt, måste säga att han verkligen har öga för vad som funkar, Charles Randqvist.

Jag tycker fortfarande att du ska gå på konsultation och prova ut vilken storlek som passar dig bäst. Det är så olika vilket resultat man får, helt beroende på hur man ser ut innan. Olika personer kan få helt olika resultat fast de har samma implantat-storlek.

Du får fråga hur mycket du vill, jag svarar så gärna, det är ju det här som ger mest, att få diskutera med andra som redan gjort en op.

Kram kram

• snuttungen

gossis,

Japp, det var vad jag betalade oxå, 47.000 + 3.000 i kapselförsäkring. Jag tycker såhär i efterhand att det var värt det. Jag hade kontakt med Sofiahemmet oxå, men fick inte alls lika bra intryck av dem...dels för att de inte gärna ville lägga in några anatomiska implantat, och det utan att ens ha träffat mig och kollat in min kropp.
    Nej, jag är glad att jag valde VK, de var värda varenda krona.

Fråga på om du undrar något mera.

• snuttungen

Gabbe,

jag klarade heller inte tejpen, så jag skippade den efter 3 veckor. Nu är tuttsen, hmmmm få se nu, 7,5 månad och ärren är jättefina ändå.

Kram kram

• snuttungen

jossan,

jag tycker att du ska ringa kliniken och höra dig för! Även om varje bröst ska betraktas som en varsin separat operation så tycker inte jag det låter bra med varmt, svidigt och kladdigt. Jag gjorde min op. för snart 8 månader sedan, kommer ihåg att de var olika ömma, men det kändes inte som du beskriver.
    Angående massagen kan jag inte ge dig något svar då jag har geléhallon med ruggad yta som inte skulle masseras.

Ring din klinik! Det är mitt råd.

Kram och lycka till.

• snuttungen

Thailand 08

Claes Lossing på Carlanderska i Gbg är någon som det pratas mycket gott om i bröstförstoring-sammanhang. Har själv gjort min på samma ställe som Sirili och har ingen egen erfarenhet av Lossing. Bara ett tips om vad jag läst mig till här och på andra sidor.

Lycka till

• snuttungen
    Design skrev 2008-01-03 19:27:30 följande:
    *kikar in*Har kollat lite på eran tråd och undrar om man får komma med några funderingar? Jag har kommit så långt nu att jag ska beställa konsultation på någon klinik,frågan är bara var.... Såg att det är några stycken här som har gjort sin op på VK och ni verkar ju vara väldigt nöjda!Var det lång väntetid på konsultation?Fick ni vänta länge mellan konsultation och op?Vad har ni fått betala? Det står ju ingen prislista alls på deras hemsida...Tacksam för svar :)
    Hej på dig,

jag har gjort mina på VK i april 2007. De kostade 47000 + 3000 i kapselförsäkring som dock är frivillig. Jag är jättenöjd med resultatet, lade in 310cc anatomiska geléhallon i varje bröst. Jag hade en knappt befintlig urammad 70 AAAAA-kupa innan, jag fick en 70 D med jättesnygg form som resultat. Jag fick vänta ca 1 månad på konsultation och hade prelbokat op. redan när jag bokade konsultation, så det gick bara en vecka mellan de båda. Charles är en kirurg med stort ego, men mycket skicklig då han har öga för vad som passar. Var medveten om att han gärna vil läga in mindre, så be honom om att få prova vad som han tycker är max och minimun att lägga in på dig, och fråga varför. Ha gärna med bilder på vad det är du vill få för resultat. Konsultationen tar ca 30 minuter med Charles, sedan får man prata ytterligare ca 30 - 45 minuter med en sköterska som går igenom allt praktiskt. Jag vet att det finns tjejer som upplevt Charles som stressad och otrevlig, men den erfarenheten har inte jag. Han var visserligen en timme sen till konsultationen, men han var enbart trevlig sedan. Fast han har världens största ego så är han en väldigt varm och trevlig person som får åtminstone mig att känna mig i trygga händer, (hur han nu lyckas kombinera de här båda sidorna vet jag inte).
    Han är lite dyrare än andra, men väl värd pengarna, jag har inte haft några som helst bekymmer i efterhand, och nu är tuttisarna 8,5 månad och jättesnygga.

Lycka till, svarar gärna om du har flera frågor.
Svar på tråden Bröstförstoring 11