Bröstförstoring 11
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
Gabbe skrev:
Hej. Måste tipsa om en sida med underkläder jag med, brukar ju vara svårt att hitta större kupstolikar med mindre omkrets har jag upptäckt. På denna sidan har dom inte bara mammakläder som man kan tro, utan oxå bh:ar för oss som behöver lite större kupor ;)
www.mamastore.se/index.php
Kolla även deras sportbehåar, tycker dom ser helt underbara ut.
Kram på er!
Sirili: Jättetack för tips på en superbra sida!! Ska direkt sparas i "Favoriter"!
**Kram**
Upprepar tipsen på fler bra underklädes-sidor som jag skrev om i den gamla tråden:
timarco.se/default.aspx
www.missmary.se/
sallyochsara.e-butik.se/
www.lingerie4u.se/default.aspx
www.bodhi.se/
www.sexy.se/asp/products.asp
Hoppas du hittar iaf nån bh och sida som pasar dej!
**Kram**
Gabbe,
Jag tejpade bara mina ärr de första 3 veckorna, sedan var min hud så irriterad (tål inte tejpen) så jag bestämde mig för att köra utan, och det har gått bra. Brösten är nu lite mer än 6 månader, och ärren är jättefina trots att jag var utan tejp. Ska tilläggas att jag har väldigt bra läkkött också, samt att jag har gått BH-lös hela tiden så att inget skulle skava på ärren.
Har börjat använda BH nu, efter 6-månaderskontrollen efter att kirurgen sagt att det ser fint ut och att det är okej.
Kram kram
Nej nej, man måste inte vänta i 6 månader med att använda BH, jag gjorde det för att vara rädd om mina ärr och inte skava på dem i onödan eftersom jag inte kunde tejpa dem.
Men, alla kirurger verkar ha olika åsikter om när och vilken sorts BH som är okej, så kolla vad just din kirurg säger om saken.
Hej tjejer!
Vad använde ni för behå efter op? Jag blev ju som övriga rekommenderad av VK att ha på typ sportbh efter tre veckor. Problemet är att jag lyckades beställa för små från VK (är rätt bred om ryggen), därefter lyckades jag köpa två stycken som bara inte är sköna. Jag har ont efter att ha haft dem en dag, tycker det trycker på ärren. Har dels Stay in place, dels en från Triumph. Blir dyrt det här när de bara blir liggande... Just nu går jag utan, har heller inte hunnit fortsätta leta efter en ny. (Vilka i-landsproblem jag har!) Tänkte bara höra om ni har nån favvo?
Annars mår jag mycket bättre nu (op 4/10, 360 MM), är helt återställd även om de fortfarande är ganska hårda.
Kramar från Mimselisa
Jag gjorde också min op på VK, och de tyckte att det var bara bra att jag gick omkring utan BH, men att jag kunde använda en mjuk BH utan byglar om jag ville efter att ha tagit bort stygnen.
Om det trycker mot ärren så testa detta: Tejpa ärren som vanligt. Vik/rulla sedan ihop lite gasbinda eller liknande och lägg över ärret och tejpa sedan fast så den sitter kvar. Det blir sååå mjukt och skönt och man slipper problem med att kanten på sportbehån eller den vanliga behån skaver..
Ett annat råd, om ni missat det. Byt enbart tejpen när den måste bytas, dvs ej varje dag eller efter varje dusch osv. Så sällan som möjligt helt enkelt. Pilla inte på ärren/såren alls, dvs ingen rengöring eller smörjning osv. Dessa saker minskar ev. irritation som kan uppstå och ger därav även finare ärr.
Jag som är väldigt allergisk har testat båda varianterna och jag har klarat att tejpa 3-6mån utan problem.. Men när jag byter tejpen för ofta, gör rent osv så är det totalkört. Många andra jag känner och som skrivit i dessa trådar kan intyga detta fenomen.