• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • gossis

Hejsan! Ny här! Fick inbjudan av Pickolina och snuttungen!

Kul att möta fler som har samma tankar och funderingar och även de som redan utfört sina operationer!

Någon som har erfarenhet av Plastikakademin i Linköping, dr Gunnar Kratz?

Vad har ni betalat för era operationer? Någon som har haft olika stora bröst och opererat så de blivit mer lika?

• Sirili
    johansdotter skrev 2007-11-12 14:54:00 följande:
    Tack!Jooo...det är juh det, vill verkligen inte råka på någon "klåpare" så man ser ut som något som gått genom slakten...
    Förstår dej. Själv tänkte jag likadant som dej innan jag op mej, och va väldigt noga i mitt val av kirurg - och är jättenöjd med allt! Bröstop är ju ett riktigt hantverk av kirurgen, och då spelar ju dennes personliga tycke, smak och skicklighet in mkt mer än man tror. Tyvärr, kan tyckas - men till viss del är det faktiskt så. Därför tycker jag det är viktigt att se på före-efterbilder för att se hur just den kirurgens tycke, smak och skicklighet är.

**Kram**
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-11-12 15:14:37 följande:
    gabbe - När jag op mig var jag 163cm och vägde 50-52kg. Jag hade innan op storlek 75C, jag la in 270 och hamnade på 75DD. Det låter rätt stort men det såg absolut inte stort ut. Det passade väldigt bra och jag fick många komplimanger för det.. Att dom inte var för stora alltså. Däremot är det svårare med kläder och behås. Jag opererade mig -00 och då var det bara enstaka specialaffärer som sålde min storlek. Nu blir större storlekar allt vanligare.. Man kan tom handla på vanliga butiker så som Lindex (där handlade jag min senaste bh, i storlek F har jag för mig). Fast det är bara vissa modeller som säljs i större storlekar. Så det är ju absolut knepigare än om man har en B-kupa.Sedan kan jag säga att det är svårt med kläder. Kläder är sydda för tjejer med mindre bröst. Jag hade tom problemen redan innan operationen, då jag alltså "bara" hade en C-kupa. Så det får du vara beredd på. Att knäppa skjortor, jackor, kavajer och västar.... *asg* Hur som.. 250-350 brukar oftast ge en ökning på typ 2 behåstorlekar. Give or take! Det är ju väldigt individuellt så det går ju inte att svara på exakt men på ett ungefär skulle jag tippa på i alla fall... Du kan ju typ hamna på allt mellan C till E.. Fast troligare D-DD-E skulle jag tippa på.. Där kanske skillnaden mellan 280-310-350 ligger. Fast det är bara rena soekulationer från min sida nu så ta det inte på alltför stort allvar.. I´m bored!
    Själv har jag också 75DD/E nu efter op - hade en liten 75C innan.

Jag upplever mina "nya kompisar" som helt rätt i proportion till min kropp (1.76, 70 kg, bredaxlad och vältränad), och har absolut inga som helst problem att hitta kläder som passar bra - det jag hade innan op sitter jättebra fortfarande, så det är 'nimas problemas' med kläder för mej iaf. Innan op trodde jag att 75E skulle se MYCKET större ut än det gör på mej.

Sen upplever jag brösten som otroligt lätta för att va så stora, de känns konstigt nog inte ett gram tyngre än mina naturliga små bröst gjorde - knepigt... Men bra såklart!

**Kram**
  • Sirili
    gossis skrev 2007-11-15 00:06:40 följande:
    Hejsan! Ny här! Fick inbjudan av Pickolina och snuttungen! Kul att möta fler som har samma tankar och funderingar och även de som redan utfört sina operationer! Någon som har erfarenhet av Plastikakademin i Linköping, dr Gunnar Kratz? Vad har ni betalat för era operationer? Någon som har haft olika stora bröst och opererat så de blivit mer lika?
    Varmt välkommen hit!

Enligt min personliga uppfattning av vad folk skrivit i forum om Gunnar - som op sej hos honom - så skulle han inte va en kirurg jag skulle op mej hos.

Han är lite billigare i priser än vissa andra - men enligt min uppfattning så får man faktiskt också det man betalar för... Han är inte så noga med att informera om hur man ska undvika kapselbildning och annan info som är viktig före och efter op.

Många som op sej hos honom är väldigt dåligt underrättade om hur de ska minska riskerna för inre blödningar efter op etc.

**Kram**
  • J A G
    Sirili skrev 2007-11-15 01:50:57 följande:
    Han är inte så noga med att informera om hur man ska undvika kapselbildning och annan info som är viktig före och efter op.
    Hur undviker man kapselbildning?
  • gossis

tack så mycket! Ok...så han är inte så bra? läste på deras hemsida om honom och då verkade det som att han var otroligt duktig inom det här med plastik? Jag har letat efter trådar där folk berättar om sina erfarenheter hos PA, men inte hittat några bra direkt...Kanske du kan länka till någon tråd eller forum?

Sirili skrev 2007-11-15 01:50:57 följande:
    Varmt välkommen hit! Enligt min personliga uppfattning av vad folk skrivit i forum om Gunnar - som op sej hos honom - så skulle han inte va en kirurg jag skulle op mej hos.Han är lite billigare i priser än vissa andra - men enligt min uppfattning så får man faktiskt också det man betalar för... Han är inte så noga med att informera om hur man ska undvika kapselbildning och annan info som är viktig före och efter op. Många som op sej hos honom är väldigt dåligt underrättade om hur de ska minska riskerna för inre blödningar efter op etc.**Kram**
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-15 00:06:40 följande:
    Hejsan! Ny här! Fick inbjudan av Pickolina och snuttungen! Kul att möta fler som har samma tankar och funderingar och även de som redan utfört sina operationer! Någon som har erfarenhet av Plastikakademin i Linköping, dr Gunnar Kratz? Vad har ni betalat för era operationer? Någon som har haft olika stora bröst och opererat så de blivit mer lika?
    Hej.
    Jag hade olika stora bröst och la in 325 i ena och 350 i andra. 40000:- betalade jag för min operation.

Sirili: Hur undviker man kapselbildning då?
  • gossis

Vart op du dig?

gabbe skrev 2007-11-15 10:00:56 följande:
    Hej. Jag hade olika stora bröst och la in 325 i ena och 350 i andra. 40000:- betalade jag för min operation.Sirili: Hur undviker man kapselbildning då?
    Någon som vet nåt om lidingökliniken eller plastikakademin i linköping?
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-15 11:01:47 följande:
    Vart op du dig?
    Jag opererade mig på Carlanderska i gbg för en månad sen.

Vad funderar du på för stl.?
  • johansdotter
    Sirili skrev 2007-11-15 01:41:11 följande:
    Förstår dej. Själv tänkte jag likadant som dej innan jag op mej, och va väldigt noga i mitt val av kirurg - och är jättenöjd med allt! Bröstop är ju ett riktigt hantverk av kirurgen, och då spelar ju dennes personliga tycke, smak och skicklighet in mkt mer än man tror. Tyvärr, kan tyckas - men till viss del är det faktiskt så. Därför tycker jag det är viktigt att se på före-efterbilder för att se hur just den kirurgens tycke, smak och skicklighet är.**Kram**
    Får man vara så fräck och fråga vart du op dig?
Svar på tråden Bröstförstoring 11