pickolina78 skrev 2007-11-12 15:14:37 följande:
gabbe - När jag op mig var jag 163cm och vägde 50-52kg. Jag hade innan op storlek 75C, jag la in 270 och hamnade på 75DD. Det låter rätt stort men det såg absolut inte stort ut. Det passade väldigt bra och jag fick många komplimanger för det.. Att dom inte var för stora alltså. Däremot är det svårare med kläder och behås. Jag opererade mig -00 och då var det bara enstaka specialaffärer som sålde min storlek. Nu blir större storlekar allt vanligare.. Man kan tom handla på vanliga butiker så som Lindex (där handlade jag min senaste bh, i storlek F har jag för mig). Fast det är bara vissa modeller som säljs i större storlekar. Så det är ju absolut knepigare än om man har en B-kupa.Sedan kan jag säga att det är svårt med kläder. Kläder är sydda för tjejer med mindre bröst. Jag hade tom problemen redan innan operationen, då jag alltså "bara" hade en C-kupa. Så det får du vara beredd på. Att knäppa skjortor, jackor, kavajer och västar.... *asg* Hur som.. 250-350 brukar oftast ge en ökning på typ 2 behåstorlekar. Give or take! Det är ju väldigt individuellt så det går ju inte att svara på exakt men på ett ungefär skulle jag tippa på i alla fall... Du kan ju typ hamna på allt mellan C till E.. Fast troligare D-DD-E skulle jag tippa på.. Där kanske skillnaden mellan 280-310-350 ligger. Fast det är bara rena soekulationer från min sida nu så ta det inte på alltför stort allvar.. I´m bored!
Själv har jag också 75DD/E nu efter op - hade en liten 75C innan.
Jag upplever mina "nya kompisar" som helt rätt i proportion till min kropp (1.76, 70 kg, bredaxlad och vältränad), och har absolut inga som helst problem att hitta kläder som passar bra - det jag hade innan op sitter jättebra fortfarande, så det är 'nimas problemas' med kläder för mej iaf. Innan op trodde jag att 75E skulle se MYCKET större ut än det gör på mej.
Sen upplever jag brösten som otroligt lätta för att va så stora, de känns konstigt nog inte ett gram tyngre än mina naturliga små bröst gjorde - knepigt... Men bra såklart!
**Kram**