• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Sirili
    Canta skrev 2007-11-22 07:35:21 följande:
    Hej alla!Jag gjorde min op för 5 år sen. Läste det här med kapselbildning som ni tagit upp innan. Visst det är sällsynt så tänkte jag me. Men beslutade mig för att ta försäkringen. Känndes inte som om det va så himla mycket pengar om man skulle få det och man är ju redan uppe i en hög suppa tycker jag.Kan bara säga att det va tur. För jag fick en kapselbildning bara nån vecka efter och först försökte de knäcka den utan op men fick sendan gå in och göra en op.Kan bara säga tack för att jag hade en försäkring.Men är supernöjd och har varit det hela tidenlycka till tjejer med allt och ha en bra dag
    OK, tur att du hade försäkringen då!

Får jag fråga vart du har snittet, och om du ärkt av nån avsaknad av eller minskad känsel?...

Själv op jag mej för 5 mån sen, och har ännu inte fått tillbaks känseln på undersidan av brösten - har snittet under brösten.
  • pickolina78
    Sirili skrev 2007-11-21 07:34:28 följande:
    Oj, det va ju en lite annorlunda "bröstutveckling" iaf! Kanske en sen pubertet? Men då kan jag förstå att du kan ha svårt att hitta kläder - särskilt överdelar då, som passar när du är så kort med. Kanske tror klädtillverkarna att man för den skull har liten byst?.. Verkar ju så i ditt fall ändå.**Kramis**
    Ja det är lite flummigt.. Fast å andra sidan så väger jag 20kg mer nu så det är väl egentligen inte så konstigt som det låter.. Fast smal som mullig så har jag alltid upplevt dom problemen. Mindre nu dock, när midjan inte är lika smal.. Hmm, kanske är midjan som är boven och inte brösten. Hahaha.. Tacka vet jag strechmodet i vilket fall! *kram*
  • gossis

oooh shit! Jag har bokat en op tid hos Plastikakademin den 29 mars!!! Nu blir det av!!! Ca 2 månader innan bröllopet, då har man (förhoppningsvis) läkt ihop ordentligt och det är ingen fara att bada på bröllopsresan!

Är nervös redan nu! Mest för smärtan men även för eventuella komplikationer... Undrar hur man kommer må dagen innan...huuu!!

• Sirili
    pickolina78 skrev 2007-11-23 14:28:49 följande:
    Ja det är lite flummigt.. Fast å andra sidan så väger jag 20kg mer nu så det är väl egentligen inte så konstigt som det låter.. Fast smal som mullig så har jag alltid upplevt dom problemen. Mindre nu dock, när midjan inte är lika smal.. Hmm, kanske är midjan som är boven och inte brösten. Hahaha.. Tacka vet jag strechmodet i vilket fall! *kram*
    OK, på så vis. Jo, visst är stretch bra, sitter ju skönt med.

**Kram**
  • Sirili
    gossis skrev 2007-11-24 11:14:51 följande:
    oooh shit! Jag har bokat en op tid hos Plastikakademin den 29 mars!!! Nu blir det av!!! Ca 2 månader innan bröllopet, då har man (förhoppningsvis) läkt ihop ordentligt och det är ingen fara att bada på bröllopsresan! Är nervös redan nu! Mest för smärtan men även för eventuella komplikationer... Undrar hur man kommer må dagen innan...huuu!!
    Oj, modigt! Spännande!!

2 mån efter op kan man ju t.o.m. börja styrketräna igen lite smått, så då är det ganska bra läkt redan i regel. Och bada ska heller inte va några problem då.

Har du varit på konsultation än alltså? Vilken storlek etc ska du ha?

**Kram**
  • gossis

Godmorgon!

Ja det känns superspännande! Och som sagt lagom med tid innan bröllopet! Vill ju helst inte känna mig som en invalid då! Jag ska på konsultation efter alla julhelger kom vi överens om, jag ammar ju fortfarande lite på nätterna men känner att mjölken börjar ta slut nu, så vi tar en konsultation runt februari när brösten fått sin normala "slappa" form! Enligt dem kan man göra en bröstop 3-6 månader efter avslutad amning beroende på hur stor skillnad man haft på brösten. Och med tanke på att jag knappt ökat en halv kupa nu när jag ammat så var det inga problem att göra en op ca 4 månader efter avslutad amning!

Längtar till efter trettonhelgen, då ska jag ringa och boka tid för konsultation! Jag funderar på att kanske ta lite mer än jag tänkt från början... Vill inte att det ska bli för litet ju...och jag är ju rätt lång och bredaxlad... Kanske blir runt 375-400 istället!..

Sirili skrev 2007-11-26 08:16:21 följande:
    Oj, modigt! Spännande!! 2 mån efter op kan man ju t.o.m. börja styrketräna igen lite smått, så då är det ganska bra läkt redan i regel. Och bada ska heller inte va några problem då.Har du varit på konsultation än alltså? Vilken storlek etc ska du ha?**Kram**
  • jossan00

är det ngn som har erfarenhet av östersjökliniken? läkaren heter Disa Lidman, är hon bra?

jag ska dit på konsultation och sedan op. de använder mentor inplantat, är det bra?

ska använda droppformade eftersom mitt problem är att jag är helt platt "över brösten" ska väl lägga dem under muskeln eftersom jag vill att det skall se naturligt ut.

• gabbe

Hej allihop.

Hade ni några bra bh-länkar?

Tror jag har kollat alla som jag fått, men nästan INGEN har min stl 70E!!! :(
    Eller 32DD som det är i usa och uk. Få butiker tycker jag att det är som har det med, 70DD finns ibland och det funkar ju... Men det är väldigt få modeller... Skulle vilja ha nått riktigt snyggt...

• Sirili
    gossis skrev 2007-11-26 09:51:37 följande:
    Godmorgon! Ja det känns superspännande! Och som sagt lagom med tid innan bröllopet! Vill ju helst inte känna mig som en invalid då! Jag ska på konsultation efter alla julhelger kom vi överens om, jag ammar ju fortfarande lite på nätterna men känner att mjölken börjar ta slut nu, så vi tar en konsultation runt februari när brösten fått sin normala "slappa" form! Enligt dem kan man göra en bröstop 3-6 månader efter avslutad amning beroende på hur stor skillnad man haft på brösten. Och med tanke på att jag knappt ökat en halv kupa nu när jag ammat så var det inga problem att göra en op ca 4 månader efter avslutad amning! Längtar till efter trettonhelgen, då ska jag ringa och boka tid för konsultation! Jag funderar på att kanske ta lite mer än jag tänkt från början... Vill inte att det ska bli för litet ju...och jag är ju rätt lång och bredaxlad... Kanske blir runt 375-400 istället!..
    OK. Beror det på hur många kupstorlekar man ökat vid amning hur snart man kan förstora brösten efteråt?

Vad har du för bh-storlek nu, längd, vikt?... Då kan jag kanske lättare råda dej ang. implantatstorlek om jag vet sånt.

**Kram**
Svar på tråden Bröstförstoring 11