• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-27 14:21:44 följande:
    Hej allihop.Hade ni några bra bh-länkar?Tror jag har kollat alla som jag fått, men nästan INGEN har min stl 70E!!! :( Eller 32DD som det är i usa och uk. Få butiker tycker jag att det är som har det med, 70DD finns ibland och det funkar ju... Men det är väldigt få modeller... Skulle vilja ha nått riktigt snyggt...
    Kanske du hittar nåt snyggt på den här sidan?

www.lingerie4u.se/default.aspx

**Kram**
  • gossis

Ja, precis! Vissas bröst ökar ju flera storlekar när de ammar och då tar det ju oxå längre tid att återgå till sin normala storlek. Men jag har ju som sagt inte någon markant skillnad så då ska 3-4 månader efter räcka gott och väl!

Jag är 172 cm lång och väger 64 kg, ska dock gå ner 2-4 graviditetskilon till innan op, har hittils gått ner 21 kg. Men de sista kilona kanske inte gör så stor skillnad just på överkroppen...de sitter mest runt magen ändå! Jag har i normala fall 75/80 A..

Tack för att du vill hjälpa mig!

Sirili skrev 2007-11-28 02:25:23 följande:
    OK. Beror det på hur många kupstorlekar man ökat vid amning hur snart man kan förstora brösten efteråt?Vad har du för bh-storlek nu, längd, vikt?... Då kan jag kanske lättare råda dej ang. implantatstorlek om jag vet sånt.**Kram**
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-11-28 02:29:07 följande:
    Kanske du hittar nåt snyggt på den här sidan? www.lingerie4u.se/default.aspx**Kram**
    Tack, har beställt en därifrån.

Hittade faktiskt två sidor igår, dock tyvärr inte svenska, men det fanns ialla fall stora storlekar.

www.because.co.uk

och

www.brastop.com

Är det nån som beställt nått därifrån nån gång?

Lite svårt med stl bara ena sidan står det att 32DD motsvarar 70E och på andra står det att 32E motsvarar 70E.

Sirili, finns du med på plastikkirurgi.mylava.net ?

En bra sida tycker jag, där man kan se bilder och prata tuttar med andra som orkar höra...
  • pickolina78

www.figleaves.se har garanterat din storlek!

gabbe skrev 2007-11-27 14:21:44 följande:
    Hej allihop.Hade ni några bra bh-länkar?Tror jag har kollat alla som jag fått, men nästan INGEN har min stl 70E!!! :( Eller 32DD som det är i usa och uk. Få butiker tycker jag att det är som har det med, 70DD finns ibland och det funkar ju... Men det är väldigt få modeller... Skulle vilja ha nått riktigt snyggt...
  • pickolina78

gabbe - Min erfarenhet av behås både i svenska specialbutiker och på utländska nätsidor är att man "översätter" rakt, dvs 70E-32E 70DD-32DD.

• gabbe
    pickolina78 skrev 2007-11-29 19:50:26 följande:
    gabbe - Min erfarenhet av behås både i svenska specialbutiker och på utländska nätsidor är att man "översätter" rakt, dvs 70E-32E 70DD-32DD.
    [/citat]
    pickolina78 skrev 2007-11-29 19:47:09 följande:
    [citat]
    www.figleaves.se har garanterat din storlek!
    Tack för hjälpen!
  • pickolina78
    gabbe skrev 2007-11-29 22:13:40 följande:
    Tack för hjälpen!
    Det var så lite så. Hoppas du hittar något som passar.
  • Sirili
    gossis skrev 2007-11-28 09:27:01 följande:
    Ja, precis! Vissas bröst ökar ju flera storlekar när de ammar och då tar det ju oxå längre tid att återgå till sin normala storlek. Men jag har ju som sagt inte någon markant skillnad så då ska 3-4 månader efter räcka gott och väl! Jag är 172 cm lång och väger 64 kg, ska dock gå ner 2-4 graviditetskilon till innan op, har hittils gått ner 21 kg. Men de sista kilona kanske inte gör så stor skillnad just på överkroppen...de sitter mest runt magen ändå! Jag har i normala fall 75/80 A..Tack för att du vill hjälpa mig!
    Då är du ju alltså lång, smal, ganska plattbröstad (i nuläget iaf ) och med relativt bred bröstkorg - är du bredaxlad?...

Och vilken bröststorlek vill du ha sen?...

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-28 17:07:47 följande:
    Tack, har beställt en därifrån.Hittade faktiskt två sidor igår, dock tyvärr inte svenska, men det fanns ialla fall stora storlekar.www.because.co.uk ochwww.brastop.comÄr det nån som beställt nått därifrån nån gång?Lite svårt med stl bara ena sidan står det att 32DD motsvarar 70E och på andra står det att 32E motsvarar 70E.Sirili, finns du med på plastikkirurgi.mylava.net ?En bra sida tycker jag, där man kan se bilder och prata tuttar med andra som orkar höra...
    Jo, jag har hört talas mkt och bra om Mylava-sidan (den nya iaf), och har länge funderat på att skapa en sida där, men det har liksom inte blivit av bara. Har du en sida där alltså? Vad kallar du dej där?...

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-28 17:07:47 följande:
    [citat]
    Tack, har beställt en därifrån.Hittade faktiskt två sidor igår, dock tyvärr inte svenska, men det fanns ialla fall stora storlekar.www.because.co.uk ochwww.brastop./citat]

Förresten - är det inte krångligt med betalningen på utländska sidor?... Hur går det till eg.?

Själv föredrar jag iaf helt klart svenska sidor, känns säkrare med betalning och så.
Svar på tråden Bröstförstoring 11