• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • shakynose

Hej hej! Jag ska göra lyft+förstoring på tisdag iiiiiiih! Det ska bli jätteroligt. Ska göra på Citadellkliniken i Landskrona. Någon som vet någon mer som gjort där? (Har själv blivit rekommenderad dit av vänner)

• Swing

Nu kanske jag blir lynchad, men man hör sällan/nästan aldrig om några som opererat sig på Lidingökliniken. De få jag har läst om på andra forum har inte varit nöjda, tyvärr. Visst är priserna olika, men resultaten kan också bli olika. (Nu menar jag inte att dyrare alltid är bättre). Som jag alltid sagt: gå på flera konsultationer!

• Sirili
    snuttungen skrev 2007-11-15 16:29:03 följande:
    gossis,Japp, det var vad jag betalade oxå, 47.000 + 3.000 i kapselförsäkring. Jag tycker såhär i efterhand att det var värt det. Jag hade kontakt med Sofiahemmet oxå, men fick inte alls lika bra intryck av dem...dels för att de inte gärna ville lägga in några anatomiska implantat, och det utan att ens ha träffat mig och kollat in min kropp.Nej, jag är glad att jag valde VK, de var värda varenda krona.Fråga på om du undrar något mera.
    Jepp - instämmer med vartenda ord du sagt om VK - och värt varemnda krona!!! charles kan VERKLIGEN sinn sak!!

jag har inte heller haft nån som helst komplikation efter op - jhar oxå fäljt deras noggranna rekommendationer till punkt och picka. jag har inte sett en enda blodsdroppe, inte haft någon som helst inre blödning, ärren har inte ens kliat och de läker jättefint - och mina "nya kompisar" passar PERFEKT i proportion till min kropp!

Jag menar . vad är 10 000:- mer eller mindre i det stora hela??! RESULTATET är väl ändå det viktigaste - och MIN lropp är VIKTIG!! och JAG är PERFEKTIONIST vad gäller min kropp - och då väljer jag bara den kirurg som jag tycker är mest perfektionist vad gäller inställning, erfarenhet och kompetens!! VK äger!!

**Kraaam**
  • Sirili

Fasen vad stavfel då.... Ni får ursäkta!

• Sirili

J A G skrev 2007-11-15 02:27:27 följande:

Hur undviker man kapselbildning?
    Genom att:

¤ Välja rätt kirurg (vissa kliniker och kirurger har lägre kapselbildningsstatistik än andra)!!!

¤ Inte anstränga sej så man ökar sin pulsfrekvens på några v. efter op.

Inte käka Omega3, vitlök, värktabl. med acetylsaisyrsyra, inte dricka alkohol och träna på vissa sätt etc. varierande tid innan och efter op.

Kan förklara närmare vid behov.

**Kram**
  • gossis

Lycka till shakynose!!! Vad ska du ha för inlägg, var ska du op.?

shakynose skrev 2007-11-15 21:11:23 följande:
    Hej hej! Jag ska göra lyft+förstoring på tisdag iiiiiiih! Det ska bli jätteroligt. Ska göra på Citadellkliniken i Landskrona. Någon som vet någon mer som gjort där? (Har själv blivit rekommenderad dit av vänner)
  • gossis

såg ju nu att du redan skrivit var... Men hur mycket ska du lägga in, modell?

• gossis

Sirili

Lutar mer och mer åt VK...10000 är mkt pengar men som sagt så är det viktigaste att man blir nöjd och att risken för komplikationer är mindre! Om man nu skulle råka ut för en kapselbildning, står dem för hela operationen då, om man tagit denna försäkring för 3000 kr? Vad säger dem om kvaliteén på hallongelé? En del säger livstidsgaranti och en del säger att de måste bytas ut efter 10-15 år...och att man måste gå på kontoll varje år för att se så att de är hela?

• gossis

Vad säger de förresten om amning på VK? Hur lång tid ska man vänta efter amning innan man op? Jag ringde Lidingökliniken för ett par dar sen och hon svarade att mjölkproduktionen ska ha slutat och sen ska man vänta ytterligare en månad efter det...

• gabbe
    gossis skrev 2007-11-17 14:02:40 följande:
    Vad säger de förresten om amning på VK? Hur lång tid ska man vänta efter amning innan man op? Jag ringde Lidingökliniken för ett par dar sen och hon svarade att mjölkproduktionen ska ha slutat och sen ska man vänta ytterligare en månad efter det...
    Där jag opererade mig sa dom 6 mån efter avslutad amning.
    Jag slutade amma i april och opererade mig i okt.
    Kan fortfarande klämma ut nån droppe mjölk.
Svar på tråden Bröstförstoring 11