• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Sirili

Gabbe skrev:

Hej. Måste tipsa om en sida med underkläder jag med, brukar ju vara svårt att hitta större kupstolikar med mindre omkrets har jag upptäckt. På denna sidan har dom inte bara mammakläder som man kan tro, utan oxå bh:ar för oss som behöver lite större kupor ;)

www.mamastore.se/index.php

Kolla även deras sportbehåar, tycker dom ser helt underbara ut.

Kram på er!

Sirili: Jättetack för tips på en superbra sida!! Ska direkt sparas i "Favoriter"!

**Kram**

• Sirili
    gabbe skrev 2007-11-07 22:20:30 följande:
    Va och provade bhåar, trodde att jag skulle hamna på 75C.Så jag tog en 75C och så tänkte jag att jag provar en 75D oxå.75C va alldeles för liten!? Bröstvårtan hamnade ju knappt innanför då jag provade 75D oxå och den passade, när jag kom till kassan upptäckte jag att det va en 70DD som hade hängt på fel galge... Där ser man... Hade 75A/70B innan.Opererades 15 okt 325/350 la jag in.Vad är det för skillnad på DD och E? Nån som vet?
    Här kan du kolla hur skillnaden mellan DD och E kan förklaras:

Sverige/EU Storbritannien/USA
    E DD
    F E/DDD
    G F/G
    H FF/H
    I G/I
    J GG/J
    K H
    L HH
    M J
    N JJ

Och här är en bra storlekstabell som iaf stämmer på mej:

www.missmary.se/

**Kram**
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-11-07 22:25:17 följande:
    gabbe - Det skiljer sig lite i storlek mellan DD och E. Jag bryr mig inte om vad alla okunniga expediter säger om saken. *asg* Andra här i trådarna som anv dom storlekarna säger alla samma sak och vissa butiker förstår faktiskt skillnaden.. DD är en mellanstorlek, mellan D och E. Minns att Swing brukar förklara skillnaden väldigt bra.. Jaga rätt på henne! *asg*
    Jag saknar oxå Swing - vart är du tösabita´??!
  • Sirili
    Mimselisa skrev 2007-11-07 14:32:19 följande:
    Hej tjejer!Vad använde ni för behå efter op? Jag blev ju som övriga rekommenderad av VK att ha på typ sportbh efter tre veckor. Problemet är att jag lyckades beställa för små från VK (är rätt bred om ryggen), därefter lyckades jag köpa två stycken som bara inte är sköna. Jag har ont efter att ha haft dem en dag, tycker det trycker på ärren. Har dels Stay in place, dels en från Triumph. Blir dyrt det här när de bara blir liggande... Just nu går jag utan, har heller inte hunnit fortsätta leta efter en ny. (Vilka i-landsproblem jag har!) Tänkte bara höra om ni har nån favvo?Annars mår jag mycket bättre nu (op 4/10, 360 MM), är helt återställd även om de fortfarande är ganska hårda.Kramar från Mimselisa
    Blev du erbjuden att beställa sportbh:ar från VK alltså??... Det blev inte jag. Vad va det för typ av bh? Märke?...

Själv har jag faktiskt hittat flera jättabra bh:ar, både vanliga mjuka topar, sportbh:ar och med och utan båge.
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-08 23:01:02 följande:
    Det svåraste är att hitta bh:ar utan bygel och med mindre omrets tycker jag. Så fort det är D-kupa och uppåt finns det bara från 80! Och utan bygel är det oftast upp till B-kupa, max C-kupa. Men betalar man lite mer finns det förstås lite mer att välja på.
    Jo, visst är det väl så... Men nu har jag inte 70 runt om, utan 75 - men jag kan intyga att betalar man mer för en bh så är det betydligt bättre passform än de billigare, min erfarenhet hitills iaf.
  • Sirili
    Swing skrev 2007-11-09 09:02:45 följande:
    Jag är här igen, kom i går hem efter en härlig semester med snorkling i Röda havet! Tänk om ni kunde se min fina solbränna....Utom i min favoritbh (Triumph's Ladyform) måste jag använda DD i stelare och lite vadderade modeller. DD har tillräckligt "put" för att mina bröst ska få plats i kupan utan att välla över så där osnyggt.E är lite för vid "runt om" för att passa mig.Det är jätteviktigt att alltid prova, för jag har i olika märken allt mellan 70DD till 80 D, men oftast alltså 75DD, som jag haft lätt att hitta i London och andra stora städer i Europa.
    Men heeeej tjejen!! Kul att höra från dej igen! Jag är inte ett dugg avis att du haft en sån skön sem. och blivit så brun och fin!

Ang. storlekar så är det nog så som du säger säkert, verkar va olika budskap iaf... Hmm... Men enklast är väl att prova i butik helt enkelt. Sen har jag iofs haft tur med bh.ar jag beställt från nätet, de har passat superbra.

**Kram**
  • Sirili
    Swing skrev 2007-11-09 09:02:45 följande:
    Utom i min favoritbh (Triumph's Ladyform) måste jag använda DD i stelare och lite vadderade modeller.
    Kollade den bh:n på nätet, och det står att den har bygel och en förminskande effekt. Vad har du för storlek på den då förresten?
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-09 13:00:58 följande:
    Beställde behåar på nätet idag. Eftersom jag inte har provat dom så tänkte jag att jag beställer några extra för jag kommer ju ändå få skicka tillbaka några. Så det blev 10 st för 500:-!!! :D Det va rea så man får ju passa på, nån måste ju passa. Det är skillnad mot dom förra jag köpte, då blev det två för 640:-
    Oj, det va billigt!! Vart beställde du då, vilken sida??

Rapportera gärna sen hur de sitter och vad du tycker om dem.
Svar på tråden Bröstförstoring 11