• Sirili

Bröstförstoring 11

gossis skrev 2007-11-26 09:51:37 följande:
    Godmorgon! Ja det känns superspännande! Och som sagt lagom med tid innan bröllopet! Vill ju helst inte känna mig som en invalid då! Jag ska på konsultation efter alla julhelger kom vi överens om, jag ammar ju fortfarande lite på nätterna men känner att mjölken börjar ta slut nu, så vi tar en konsultation runt februari när brösten fått sin normala "slappa" form! Enligt dem kan man göra en bröstop 3-6 månader efter avslutad amning beroende på hur stor skillnad man haft på brösten. Och med tanke på att jag knappt ökat en halv kupa nu när jag ammat så var det inga problem att göra en op ca 4 månader efter avslutad amning! Längtar till efter trettonhelgen, då ska jag ringa och boka tid för konsultation! Jag funderar på att kanske ta lite mer än jag tänkt från början... Vill inte att det ska bli för litet ju...och jag är ju rätt lång och bredaxlad... Kanske blir runt 375-400 istället!..
    OK. Beror det på hur många kupstorlekar man ökat vid amning hur snart man kan förstora brösten efteråt?

Vad har du för bh-storlek nu, längd, vikt?... Då kan jag kanske lättare råda dej ang. implantatstorlek om jag vet sånt.

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-27 14:21:44 följande:
    Hej allihop.Hade ni några bra bh-länkar?Tror jag har kollat alla som jag fått, men nästan INGEN har min stl 70E!!! :( Eller 32DD som det är i usa och uk. Få butiker tycker jag att det är som har det med, 70DD finns ibland och det funkar ju... Men det är väldigt få modeller... Skulle vilja ha nått riktigt snyggt...
    Kanske du hittar nåt snyggt på den här sidan?

www.lingerie4u.se/default.aspx

**Kram**
  • Sirili
    gossis skrev 2007-11-28 09:27:01 följande:
    Ja, precis! Vissas bröst ökar ju flera storlekar när de ammar och då tar det ju oxå längre tid att återgå till sin normala storlek. Men jag har ju som sagt inte någon markant skillnad så då ska 3-4 månader efter räcka gott och väl! Jag är 172 cm lång och väger 64 kg, ska dock gå ner 2-4 graviditetskilon till innan op, har hittils gått ner 21 kg. Men de sista kilona kanske inte gör så stor skillnad just på överkroppen...de sitter mest runt magen ändå! Jag har i normala fall 75/80 A..Tack för att du vill hjälpa mig!
    Då är du ju alltså lång, smal, ganska plattbröstad (i nuläget iaf ) och med relativt bred bröstkorg - är du bredaxlad?...

Och vilken bröststorlek vill du ha sen?...

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-28 17:07:47 följande:
    Tack, har beställt en därifrån.Hittade faktiskt två sidor igår, dock tyvärr inte svenska, men det fanns ialla fall stora storlekar.www.because.co.uk ochwww.brastop.comÄr det nån som beställt nått därifrån nån gång?Lite svårt med stl bara ena sidan står det att 32DD motsvarar 70E och på andra står det att 32E motsvarar 70E.Sirili, finns du med på plastikkirurgi.mylava.net ?En bra sida tycker jag, där man kan se bilder och prata tuttar med andra som orkar höra...
    Jo, jag har hört talas mkt och bra om Mylava-sidan (den nya iaf), och har länge funderat på att skapa en sida där, men det har liksom inte blivit av bara. Har du en sida där alltså? Vad kallar du dej där?...

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-28 17:07:47 följande:
    [citat]
    Tack, har beställt en därifrån.Hittade faktiskt två sidor igår, dock tyvärr inte svenska, men det fanns ialla fall stora storlekar.www.because.co.uk ochwww.brastop./citat]

Förresten - är det inte krångligt med betalningen på utländska sidor?... Hur går det till eg.?

Själv föredrar jag iaf helt klart svenska sidor, känns säkrare med betalning och så.
  • Sirili
    gossis skrev 2007-12-04 11:08:16 följande:
    Ja, jag är bredaxlad och har ganska bred bröstkorg. Så jag känner att anatomiska går bort iallafall...behöver ju inte ha mer utfyllnad just upptill kanske..
    Jaså, hur resonerar du då?... Varför skulle inte anatomiska passa just dej, fattar inte riktigt... Vilken uppfattning har du fått om just såna?

Gå in på t.ex. VK:s sida (där jag op mej), där finns bilder på många anatomiska implantat - de finns ju i en massa olika profiler - alltså olika utbuktningar och bredd. Adressen till VK:s sida är:

www.victoriakliniken.com/Page.asp&SubMenuParent=43&SubSubMenuParent=45

Jag op mej där för 5 mån sen, och är superdupernöjd med resultatet - verkligen - passar min kropp såå bra, ser både proportionerligt och "naturligt" ut på min kropp - och mycket tror jag det beror på att Charles som äger kliniken och är skitduktig op mej, han är en riktig perfektionist - precis som jag - det gillas!

Jag la iaf in 375 ml anatomiska geléhallon FF soft touch (= extra mjuka) - och de ser ut som mina naturliga bröst gjorde i formen och så, fast att de bara växt ett par storlekar då förståss. Och jag gillade formen som jag hade innan, ville bara få lite större så jag skulle känna mej lite kvinnligare och kurvigare även upptill. Och jag fick exakt det rresultat jag ville ha - t.o.m. bättre än jag vågat hoppas på innan!

Jag är 1.75, väger 69 kg, är vältränad och bredaxlad (många tror jag tävligssimmar pga axelbredden ).

Vart vill du på dej?

**Kram**
  • Sirili

Kanske ska tillägga att kahg gick från full 75B till 75 DD/E-kupa efter 375 ml silikon. Men OBS! det SER inte ALLS så stort ut som det låter på mej - handlar ju såå mkt om hur man ser ut i övrigt i kroppen. Trodde aldrig jag skulle få E-kupa innan op - men är skitnöjd nu iaf. Och de känns konstigt nog inte ett gram tyngre än mina förra, märkligt... Är väldigt fasta och håller sej på plats.

**Kram**

• Sirili

JAG skulle det ju stå i början - inte "kahg"! Men det kanske ni förstod iofs...

• Sirili

I frågan ovan undrade jag alltså vilken klinik du vill op dej på "gossis" - guud hur jag stavar nu då!! Hoppas ni fattar NÅNTING iaf!

• Sirili
    gabbe skrev 2007-12-05 11:22:44 följande:
    Risken med anatomiska är ju att dom kan rotera, och då blir det inte så snyggt...Jag har runda, dom ser oxå väldigt naturliga ut, som mina egna fast större. Inte som två runda bollar som sitter utanpå kroppen.
    jo, jag har hört om att de i väldigt sällsynta fall kan rotera, men har aldrig hört om nån som drabbats av det eller sett nån bild på det, så jag antar att det inte är så vanligt iaf.

Sen tror jag att det oxå beror mkt på kirurgen, hur skicklig och van han/hon är på att sätta in just anatomiska implantat.

Hur mkt la du in gabbe, och vad hade du innan för bh-storlek och nu?... Roligt att du oxå är nöjd! Hur länge sen va det du op dej nu?

**Kram**
Svar på tråden Bröstförstoring 11