• gabbe

Bröstförstoring 11

Mimselisa skrev 2007-11-07 14:32:19 följande:
    Hej tjejer!Vad använde ni för behå efter op? Jag blev ju som övriga rekommenderad av VK att ha på typ sportbh efter tre veckor. Problemet är att jag lyckades beställa för små från VK (är rätt bred om ryggen)
    Jag gjorde tvärtom, köpte en stayinplace som är för stor runtom... Ja, ja det kostar att ligga på topp... :)

Jag blev rekommenderad att inte använda nån bh alls eller möjligtvis en mjuk bh utan byglar. Byglar tyckte dom inte att man skulle ha dom tre första månaderna.
  • gabbe

Va och provade bhåar, trodde att jag skulle hamna på 75C.
    Så jag tog en 75C och så tänkte jag att jag provar en 75D oxå.
    75C va alldeles för liten!? Bröstvårtan hamnade ju knappt innanför då jag provade 75D oxå och den passade, när jag kom till kassan upptäckte jag att det va en 70DD som hade hängt på fel galge... Där ser man... Hade 75A/70B innan.
    Opererades 15 okt 325/350 la jag in.

Vad är det för skillnad på DD och E? Nån som vet?

• gabbe
    Sirili skrev 2007-11-08 22:39:29 följande:
    Blev du erbjuden att beställa sportbh:ar från VK alltså??... Det blev inte jag. Vad va det för typ av bh? Märke?...Själv har jag faktiskt hittat flera jättabra bh:ar, både vanliga mjuka topar, sportbh:ar och med och utan båge.
    Det svåraste är att hitta bh:ar utan bygel och med mindre omrets tycker jag. Så fort det är D-kupa och uppåt finns det bara från 80! Och utan bygel är det oftast upp till B-kupa, max C-kupa. Men betalar man lite mer finns det förstås lite mer att välja på.
  • gabbe

Beställde behåar på nätet idag. Eftersom jag inte har provat dom så tänkte jag att jag beställer några extra för jag kommer ju ändå få skicka tillbaka några. Så det blev 10 st för 500:-!!! :D Det va rea så man får ju passa på, nån måste ju passa. Det är skillnad mot dom förra jag köpte, då blev det två för 640:-

• gabbe
    trolldan skrev 2007-11-12 07:52:07 följande:
    Jag är bredaxlad..för de som inte känner mig tror att jag är simmare...hmm...164, 63kg, har inga mått över axlarna..kan ju kolla. Vill ju absolut inte få för stora så det blir att man kommer att gömma dom..men vill ju inte få för små heller då är det ju ingen mening.
    Jag är 163 lång och väger runt 58kg, mått runt ryggen 74cm. Jag la in 350/325 (hade liten storleks skillnad) Och mina ser absolut inte för stora ut! Hade bh stl 70B, 75A innan. Idag har jag 70DD, 75D (tror jag)
  • gabbe
    trolldan skrev 2007-11-12 14:08:11 följande:
    Trist att man inte kommer in på plasticsurgery sidan..går inte att maila admin. Hade ju vart kul att få se före o efterbilder och ta del av informationen där oxå.
    plastikkirurgi.mylava.net är en bra sida tycker jag.

Även qvinna.info
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-11-11 23:31:13 följande:
    Oj, det va billigt!! Vart beställde du då, vilken sida??Rapportera gärna sen hur de sitter och vad du tycker om dem.
    Ska raportera när jag får dom! Förhoppningsvis kommer dom imorgon. Vet att billiga bhåar är sådär ibland, men tänkte att jag måste testa ialla fall....
    Beställde dom från catalog på ellos, här är en länk:
    www.ellos.se/ListPage/Category.aspx
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-15 00:06:40 följande:
    Hejsan! Ny här! Fick inbjudan av Pickolina och snuttungen! Kul att möta fler som har samma tankar och funderingar och även de som redan utfört sina operationer! Någon som har erfarenhet av Plastikakademin i Linköping, dr Gunnar Kratz? Vad har ni betalat för era operationer? Någon som har haft olika stora bröst och opererat så de blivit mer lika?
    Hej.
    Jag hade olika stora bröst och la in 325 i ena och 350 i andra. 40000:- betalade jag för min operation.

Sirili: Hur undviker man kapselbildning då?
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-15 11:01:47 följande:
    Vart op du dig?
    Jag opererade mig på Carlanderska i gbg för en månad sen.

Vad funderar du på för stl.?
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-17 14:02:40 följande:
    Vad säger de förresten om amning på VK? Hur lång tid ska man vänta efter amning innan man op? Jag ringde Lidingökliniken för ett par dar sen och hon svarade att mjölkproduktionen ska ha slutat och sen ska man vänta ytterligare en månad efter det...
    Där jag opererade mig sa dom 6 mån efter avslutad amning.
    Jag slutade amma i april och opererade mig i okt.
    Kan fortfarande klämma ut nån droppe mjölk.
Svar på tråden Bröstförstoring 11