Inlägg från: Housefrun |Visa alla inlägg
  • Housefrun

Bröstförstoring 11

Har länge funderat på att göra ett lyft kombinerat med implantat. Har alltid haft väldigt stor byst 75E-F till mina ynka 157 cm och 57kg. Har dessutom ammat ett barn och pendlat lite i vikt så mina bröst har verkligen varierat i storlek (och tappat formen som resultat av detta).
    jag vet att ärren blir jättefula av denna operation men vill ändå göra det.

Är det någon här som har gjort någon liknande operation och hur ser era ärr ut isf? Och vad landade kostnaden på? De kliniker jag har kollat med kostar det minst 65-85 000 kr att göra denna typ av op.
    Tror att jag skulle kunna tigga till mig en bröstförminskning av landstinget men jag vill ju ha snygga fasta bröst inte bara mindre. Kan tänka mig att ha samma storlek som nu fast lite snyggare bara. Dessutom verkar det som att implantaten väger mindre än riktiga bröst av det jag har läst vad ni har skrivit här, så det är ju positivt!

Jättetacksam för svar!

• Housefrun

Har börjat kika runt nu efter bra plastikkirurger i sthlmsområdet.. Hittade ett ställe med bra priser, Estheticare Clinic, eller vad den nu hette.. De verkade jättebra tills de visade bilder där de satt in 900 ml/bröst på första operationen. Kändes genast mindre seriöst.
    VK verkar ju vara bra, har ni hört något bra om nån annan klinik i Sthlmsområdet? Jag ska ju som sagt göra lyft/implantat.

• Housefrun

Ja precis, han kollade jag in igår på hans hemsida, han verkar erfaren. Hur är han som kirurg? Vill verkligen att det ska bli snyggt, ärren får jag leva med men jag har sett många bilder på folk som faktiskt inte har fått alltför fula ärr. Hade du ont länge efteråt? Efter hur lång tid kunde du jobba? Jag funderar på om jag ska göra det i början på sommaren eftersom jag är ledig då. Har tre månaders studieuppehåll i sommar och tänkte passa på, men då kan man å andra sidan inte bada och sola. Hmm mycket att fundera på!
    Tack för hjälpen!

Knopan skrev 2008-01-12 13:22:31 följande:
    Hej! Jag har gjort mina tuttar (endast förstoring,inte lyft) hos Manne Lithman som har sin praktik i Sthlm. Jag har skrivit om det tidigare i den här tråden...säg till om du inte hittar det så får jag skriva igen
  • Housefrun

Vilken tid på året gjorde du dina? Tror du hela sommaren försvinner om jag gör dem då? Pluggar nämligen till syrra så att göra dem mitt i terminen eller så går inte, eftersom vi har så långa praktikperioder. Vilket är detsamma som att jobba. Å det är så svårt att veta hur jag ska göra. Tror att jag äntligen har lyckats "lobba" in den här idén hos min sambo. Han har verkligen hela tiden tyckt att jag är helt galen som vill göra det här, men han har nog nu insett att det verkligen är för min egna skull som jag gör det och ingen annans. Har pratat om det i flera år dessutom så han kanske har förstått att det inte bara är snack heller.
    Det enda som jag faktiskt är lite rädd för att jag ska mista förmågan att kunna amma då vi planerar att skaffa barn inom ett par år, eller snarare kanske om typ 5 år. Amma är det mysigaste jag vet! Så att inte kunna få göra det med nästa bebis vore verkligen mardrömmen!
    Har för mig att du sa att du har barn, satte du in dina innan eller efter du ammade?
    så gulligt av dig att svara på mina frågor!

• Housefrun

Tusen tack för alla svar! Ska noga börja överväga att göra de i början av sommaren. Som du säger, man kan iaf doppa kroppen...(Är inte så mkt för att bada ändå!) Ärren får man väl tejpa ordentligt och försöka gömma dem i bikinin.. Nu är det bara att börja ringa runt till olika plastikkirurger på måndag!! Börjar med Manne Lithman..

Knopan skrev 2008-01-12 20:29:41 följande:
    ...forts (igen)...likadant är det säkert med att bada,men va fanken...det är väl bara att bada så högt upp det går då (innan vattnet når tuttarna) de första veckorna. Men jag är ingen expert i ämnet,det bästa är så klart att ringa nån plastikkirurg och höra sig för. eller så kanske det finns på nån sida typ "De vanligaste frågorna ang plastikop". Det där med amma är jag oxå lite orolig för (har startat en tråd ang detta,kolla där). Men jag hörde mig för om det innan jag opererade mig och dom sa att det funkar bra att amma. Jag har - precis som du - barn sen tidigare innan jag gjorde tuttarna och planerar att skaffa fler. så jag hoppas innerligt att det ska funka med amningen. om inte så lever vi ju på 2000-talet så det finns ju mjölkersättning som heter duga
Svar på tråden Bröstförstoring 11