• Sirili

Bröstförstoring 11

pickolina78 skrev 2007-11-18 13:52:37 följande:
    Gällande Triumphs minimizers..Dom är jättesköna men inte direkt förminskande. Däremot så är min PrimaDonna minimizer faktiskt lite förminskande.. Jag tycker att det är ganska skönt med en behå som gör klyftan lite mindre. Vill inte känna mig som en bystdrottning "all the time".. Båda är i vilket fall sköna och snygga under kläderna..
    Som sagt - tack för tips!

Är de bygelbh:ar båda 2 eller?...
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-11-19 15:54:06 följande:
    Sirili - Ja det där verkar vara väldigt olika.. Jag har som sagt alltid haft dom "problemen", så det beror kanske på hur jag är byggd rent generellt. Jag vet inte.. Men jag har alltid fått ha västar, skjortor, jackor och dylikt uppknäppta över bysten. Tröjor har jag fått göra tvärtom med, sy in dom i midjan.. Hmm, samma sak med byxor när jag tänker efter.. Jag är nog lite för timglasformad för kläder helt enkelt.. En tjejkompis som har en rakare kropp kan sätta på sig vad som helst och allt passar. Blir lite avis ibland! I-landsproblem!.. Trodde att dom flesta som op till lite större bröst fick samma problem men ack så fel man kan ha.. Jappz, båda är byglisar.. Jag tycker att dom är supersköna och ger en väldigt snygg form. Båda mina är helkupor och utan sömmar, vilket gör att dom blir snygga under tycker jag. Den förminskande effekten får man pga att dom trycker isär brösten lite vilket gör att det blir mindre put och mindre klyfta. Det ger en illusion av lite-lite mindre byst. Diskretare framförallt. Det gillar jag skarpt för jag får världens klyfta även när jag inte använder push-up och det vill jag inte alltid ha. Jag använder nästan bara sådana behås numera..
    Jo, är väl olika som sagt. Kanske du är ganska kort och smal över axlarna med?... Handlar väl om proportioner som allt annat, hur kläder sitter på en.

Har du alltid haft stor byst eller?... Ändå har du op de ännu större, eller? Jag hänger inte riktigt med som du märker!

**Kram**
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-11-19 21:09:59 följande:
    Sirili - Ja, proportioner.. Min kompis och jag har samma klädstorlek och är lika korta/långa men kläder är som gjorda för hennes proportioner..Ja min historia är lite förvirrande.. Jag var 163cm, vägde 50-52kg och hade C75. Med implantat så fick jag DD75. Jag tog ut implantaten efter 3år och har nu naturliga bröst igen.. Fast då jag även gått upp i vikt så har mina naturliga bröst ironiskt nog hamnat på F75.
    Oj, det va ju en lite annorlunda "bröstutveckling" iaf!

Kanske en sen pubertet?

Men då kan jag förstå att du kan ha svårt att hitta kläder - särskilt överdelar då, som passar när du är så kort med. Kanske tror klädtillverkarna att man för den skull har liten byst?.. Verkar ju så i ditt fall ändå.

**Kramis**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-20 11:08:28 följande:
    Hej. Jag undrar över det där med träning. När kan man börja med pump igen? Om man inte ska öka sin pulsfrekvens och inte träna bröstmuskeln.....När minskar egentligen risken för kapselbildning? Vad jag har hört så är det valigast att det uppkommer efter tidigast 5 år...Är väldigt sugen på att börja träna igen...
    Jag är ett riktigt "träningsfreak" - love it!

Så jag tog noooga redan på hur man rekommenderas att träna efter op. jag tränar bl.a. Body Pump jag med.

Body pump kan man börja med lite smått 2 mån efter op, och sen succesivt höga vikterna allt eftersom det känns bra och som man blir starkare i bröstmuskeln. Br.muskeln är ju involverad mer eller mindre i alla pump-övningar, men då man gör bänpress ska man ha ca hälften av vikterna som man hade innan op som maxvikt - sen ska man helst aldrig mer ha så tunga vikter just på bänkpress som man hade innan op. Och det är ju t.ex. mkt viktigare för hållningen och grundstyrkan i kroppen att man har en stark rygg, så vikterna för bröst kan med fördel va lägre än för ryggen.

Sen ska man INTE ALLS göra armhävninhgar på 6 mån efter op - det tar tydligen extra mkt på br.muskeln.

Men annars kan man börja med lättare konditionsträning 3-4 v. efter op, och succesivt öka intensiteten för varje v. Går man ut för hårt för tidigt är det ganska överhängande risk för inre blödningar - och inre blödningar inte bara gör ont och är obehagligt - de ökar även risken för kapselbildning.

Vill du veta mer om träningsråd så svarar jag gärna!

Tränar du själv mkt? Nåt mer än pump?

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-21 14:59:12 följande:
    Nä, jag tränar inte så mycket. Bara pump och spinning. Tänker ibland att jag ska gå upp till gymavdelningen, men jag har ingen självdiciplin så jag klarar inte träna själv... Måste ha nån som säger vad jag ska göra. Finns powerplate som jag skulle vilja testa nån gång med...
    Det va väl inte så "bara" det heller! Hur många ggr kör du pump och spinning/v då unjefär? De är ju bra att varva ju, som du gör. Har du testat coreträning? Är jättebra tycker jag!

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-11-21 15:19:58 följande:
    Förresten så beställde jag ju massa billiga bhåar, om någon kommer ihåg det. Men det va bara en som passade, och bara sådär... Så idag va jag hos en "expert" och fick provat ut riktigt vilken stolek jag ska ha. 70E blev det...Jag som sa på skoj innan operationen till min kompis som va med på samma gång att: Tänk om vi kommer ut med en E kupa...Tanken va att jag skulle ha en 75C. Fast jag är jättenöjd. Dom ser inte så stora ut som det låter, och mindre skulle jag inte vilja ha.
    OK. Nej, billigare bh:ar brukar i regel oftast ha sämre passform än de dyrare. Är helt klart min erfarenhet iaf.

Själv fick jag 75E när jag la in 375 ml, hade 75B/ liten C innan op. Trodde aldrig att jag skulle få E-kupa - men jag säger som du - jag är jättenöjd och det ser inte alls så stort ut som det låter på mej!

**Kram**
  • Sirili
    Canta skrev 2007-11-22 07:35:21 följande:
    Hej alla!Jag gjorde min op för 5 år sen. Läste det här med kapselbildning som ni tagit upp innan. Visst det är sällsynt så tänkte jag me. Men beslutade mig för att ta försäkringen. Känndes inte som om det va så himla mycket pengar om man skulle få det och man är ju redan uppe i en hög suppa tycker jag.Kan bara säga att det va tur. För jag fick en kapselbildning bara nån vecka efter och först försökte de knäcka den utan op men fick sendan gå in och göra en op.Kan bara säga tack för att jag hade en försäkring.Men är supernöjd och har varit det hela tidenlycka till tjejer med allt och ha en bra dag
    OK, tur att du hade försäkringen då!

Får jag fråga vart du har snittet, och om du ärkt av nån avsaknad av eller minskad känsel?...

Själv op jag mej för 5 mån sen, och har ännu inte fått tillbaks känseln på undersidan av brösten - har snittet under brösten.
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-11-23 14:28:49 följande:
    Ja det är lite flummigt.. Fast å andra sidan så väger jag 20kg mer nu så det är väl egentligen inte så konstigt som det låter.. Fast smal som mullig så har jag alltid upplevt dom problemen. Mindre nu dock, när midjan inte är lika smal.. Hmm, kanske är midjan som är boven och inte brösten. Hahaha.. Tacka vet jag strechmodet i vilket fall! *kram*
    OK, på så vis. Jo, visst är stretch bra, sitter ju skönt med.

**Kram**
  • Sirili
    gossis skrev 2007-11-24 11:14:51 följande:
    oooh shit! Jag har bokat en op tid hos Plastikakademin den 29 mars!!! Nu blir det av!!! Ca 2 månader innan bröllopet, då har man (förhoppningsvis) läkt ihop ordentligt och det är ingen fara att bada på bröllopsresan! Är nervös redan nu! Mest för smärtan men även för eventuella komplikationer... Undrar hur man kommer må dagen innan...huuu!!
    Oj, modigt! Spännande!!

2 mån efter op kan man ju t.o.m. börja styrketräna igen lite smått, så då är det ganska bra läkt redan i regel. Och bada ska heller inte va några problem då.

Har du varit på konsultation än alltså? Vilken storlek etc ska du ha?

**Kram**
Svar på tråden Bröstförstoring 11