• Sirili

Bröstförstoring 11

pickolina78 skrev 2007-12-17 15:16:01 följande:
    ..Och som sagt, mina ärr blev inte irriterade eller fula pga byglarna heller..Svårt det där, att veta vad som är bäst. Jag följde min kirurgs råd och det gick bra i vilket fall som helst..
    Toppen!!
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-12-19 13:25:37 följande:
    Tycker absolut att du ska fixa ett konto på den sidan. Är över 500 medlemar nu! Jättekul och disskutera och kolla runt på andras resultat tycker jag!Jag kan maila bilder om du vill, din adress?Kram
    OK. Min adress är iaf: snabella@spray.se

(Jag har jobbat mkt och haft fullt upp den senaste tiden - därför sent svar.)

**Kram**
  • Sirili
    Swing skrev 2007-12-20 21:53:50 följande:
    MariaoPer: Volymen på ett bröst i 85D motsvarar 80E eller 75F. Det är stort. Förstår att det är tungt och jobbigt, för 'äkta' bröst känns mycket tyngre än implantat. De flesta har ju implantaten bakom muskeln(=delvis bakom, om man ska vara mycket precis) och muskeln håller fast implantatet så att det inte känns tungt. Äkta bröst är ju oftast lite mer oformliga i storleken och så. Jag har 75D med implantat och min väninna 75D/E äkta bröst. Vi upplever dem väldigt olika. Jag bär mina med stolthet och dom ser inte alls stora ut. Hon skäms, tycker det är jobbigt och vågar inte gå på massage och kroppsbehandlingar eller på annat sätt riskera att någon förutom hennes make ser henne naken.....
    PRECIS så upplever jag det med!

Jag har nu 75E, och hade 75B/liten C förut, och upplever de konstigt nog inte ett gram tyngre än mina gamla, små bröst - konstigt nog! .-) Och de ser helt proportionerliga ut till min kropp, inte alls "för stora", mer åt det "lagoma" hållet. Då jag är i badhuset är det ingen som titar 2 gånger då jag är utan kläder, de ser ut som helt normalstora vanliga bröst ser ut.

Är suuupernöjd - känner mej mkt kvinnligare än innan op! Va nu 6 mån sen jag op mej, har bakom bröstmuskeln.

Så visst är det en otrooolig skillnad på hur man själv upplever stora naturliga bröst och stora sillisar!

Jag tycker absolut inte stora bröst i sej är något att eftersträva, men för min del handlar det om att jag känner mej mer kvinnlig nu än då jag förut va nästan platt. För mej är bröst = kvinnlighet.

**Kram**
  • Sirili

Thailand 08 skrev 2007-12-19 09:19:27 följande:

Sirili: Det är en hel klänning,inte topp & kjolVille inte ha en vit,men sen hittade jag denna och tyckte bandet bröta av så fint så det fick bli den.Men åter till ämnet:vet inte om jag ska ha silikon eller koksalt fyllning.Tänkte bara ett lyft först men det blir ju sånna ärr!!
    OK, då förstår jag. Snyggt iaf!!

Mitt råd ang. implantat är geléhallon soft touch - bl.a. för att de känns naturligare än koksalt och håller mkt längre.

**Kram**
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-12-21 10:49:26 följande:
    hej på er! :)en fråga: vad tror ni en operation med gelehallon på eriksbergs skulle kosta? nån som har en aning?God Jul på er! :)
    Det bästa och enklaste är väl att kolla deras hemsida eller ringa dit. Eller?...
  • Sirili

Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er!

Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:

"14 Augusti 2007 | FL-Net

Självmord vanligare bland silikonbystade
    Kvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"

((Kram))

• Sirili
    gabbe skrev 2008-01-06 18:06:56 följande:
    En kompis till mig ska lyfta och lägga in runda geléhallon. Hennes operation går på 48000:- så det där kan nog variera en del. Hon ska operera sig på samma ställe som jag gjorde min operation, hos Clas Lossing på Carlanderska i gbg. Jag betalade 40000:- fast enbart förstoring då.
    Tack för bilderna i mejlen! Det såg ju jättebra ut, jättefina!

((Kram))
  • Sirili
    Design skrev 2008-01-03 19:27:30 följande:
    *kikar in*Har kollat lite på eran tråd och undrar om man får komma med några funderingar? Jag har kommit så långt nu att jag ska beställa konsultation på någon klinik,frågan är bara var.... Såg att det är några stycken här som har gjort sin op på VK och ni verkar ju vara väldigt nöjda!Var det lång väntetid på konsultation?Fick ni vänta länge mellan konsultation och op?Vad har ni fått betala? Det står ju ingen prislista alls på deras hemsida...Tacksam för svar :)
    Jag op mej på VK för 6 mån sen nu, och är suuupernöjd med precis allt - och att man blev behandlad som en prinsessa där gör ju inte saken sämre precis!

Jag såg att de fått en till kirurg där nu, den jag op mej hos är Charles som äger VK, han är iaf jättebra - en riktig perfektionist och superskicklig kirurg. Och eftersom jag med är perfektionist när det gäller min kropp så är jag glad att jag valde han.

Finns säkert andra bra kirurger och kliniker med, men jag kan ju bara trala utifrån min upplevelse och resultat.

Lycka till med ditt val!

((Kram))
  • Sirili

Thailand 08 skrev 2008-01-09 15:45:24 följande:

rosett: Här har du din "tvilling själ" har redan bränt ut mej 1 gång så jag försöker trappa ner på mina egna krav.Inte så lätt när man i grund och botten vill vara som förr...Ha en trevlig semester
    OK, på så vis. Starkt av er att va ärliga mot er själva iaf, det är ju viktigt. Och att sen väga va ärlig mot andra (fast det är anonymt som här) är starkt det med. Ett tecken på självinsikt som är bra för en tror jag.

Själv är jag en person som också har (haft) höga krav på mej själv i många sammanhang, men har blivit medveten om det och har kommit fram till att det inte är så jag vill leva mitt liv, är inte så jag vill va mot mej själv. Jag mår bäst då jag tänker att "tillräcklligt är nog" och att va snäll mot mej själv och lyssna på min kropp och själ.

Vissa dagar är det lättare att "tänka rätt" än andra, men det går åt rätt håll iaf.

Att jag op brösten är nåt jag helt gjort för min egen skull, inget jag "skyltar med" precis, och skäms iofs inte över heller. Jag op mej för att jag ville känna mej mer kvinnlig, för för mej är bröst mkt förknippat med kvinnlighet, och jag trivs superbra med mina nya boobis, de passar perfekt i proportion till min kropp - blev exakt så som jag önskade - t.o.m. bättre än jag trott innan op att det kunde bli! Jag blir faktiskt fortfarande glatt överraskad när jag ser mej i spegeln, och det är mkt roliga att prova bh:ar nu!

Hur tror ni andra att er personlighet och självkänsla påverkat ert beslut att op brösten?

((Kram))
  • Sirili
    snusamusa skrev 2008-01-10 00:49:26 följande:
    Hej!!Fanns här på BT förut under signaturen lortfia! Hade inget internet på länge dock och nu kunde jag inte använda samma signatur, men tillbaka e jag iaf! =) Jag ska på konsultation 7 februari på conturkliniken! Känns sjukt pirrigt och spännande! någon som gjort sina där? En kompis har gjort där och är nöjd!=)
    Hej!

Förstår att det känns pirrigt! Hur mkt vill du lägga in, och "vad"?

((Kram))
  • Sirili
    snusamusa skrev 2008-01-11 00:07:16 följande:
    Jag är inne på geléhallon, anatomiska, men får väl se hur det känns och vad kirurgen säger när jag ska på konsultationen! =) Tycker det är svårt att veta vad man ska lägga in, har ju sprungit omkring med rispåsar i bh:n hemma, och det känns väl som att runt 300 kan passa, men svårt att veta som sagt! =)På vilken klinik opererade du dig? Hur mkt och vilka implantat? *nyfiken-i-en-strut* =)Hur har er omgivning reagerat förresten? Jag kommer ha svårt att berätta för min familj, mamma kommer ifrågasätta hela sin uppfostran och tycka allt är hemskt.. jag nämnde det nån gång för ett par år sen och det blev ingen glad reaktion, nu tror hon att jag har kommit på andra tankar för att jag inte pratat om det på länge.. herregud jag är snart 30 år och bekymrar mig för vad min mamma ska tycka.. sjukt va? Den enda i familjen som vet är min bror, som jag står närmast! =)
    Hej! Jag sitter uppe och nattsuddar (jobbar ofta natt), och passar på att kolla in lite här. Kul att det skrivs så mkt!

Jag ska försöka svara på dina frågor.

Jag la in 375 ml anatomoiska geléhallon FF soft touch för 6 mån sen.

Eftersom mina nya boobisar passar bra i proportion till just min kropp (är lång, bredaxlad och vältränad), så är det inte nån som kommenterat att jag fått större bröst - jag hade bh:ar med lite stoppning i innan op med.

Min mamma tyckte väl att op va onödig "för man ska trivas med sin kropp som den är, och en op innebär risker". Jag va tveksam till om jag skulle berätta att jag skulle op mej för henne, men valde att göra det iaf. Eg. visste jag redan på förhand vad hon skulle säga, och nu när op gått bra och jag är nöjd så spelar det ingen roll för henne. Innan jag op mej berättade jag även för 2 nära arbetskamrater, 2 nära vänner och min bror. Min sambo betalade hälften av op, men det va som sagt bara på mitt initiativ och mer en "kul grej" - jag hade inga komplex för mina bröst innan op, och förväntade mej inte att bli en "lyckligare människa" innan - ville som sagt bara känna mej lite kvinnligare och kurvigare upptill - 100% för min egen skull.

Och jag är suuupernöjd med valet av klinik, kirurg och resultatet - har inte sett en droppe blod och ärren har läkt finfint.

Det enda negativa effekten är att jag (hittills) inte fått tillbaks känseln på huden under bröstet (har snittet under), men det är inte hela världen... Och den KAN ju komma tillbaka så småningom har jag hört, när alla känselnerver hittat tillbaks, och det tar visst lång tid i vissa fall.

Nån annan som inte har nån känsel där??....

Fråga bara på om ni undrar över nåt mer - jag svarar gärna när jag har möjlighet.

((Kram))
  • Sirili
    Knopan skrev 2008-01-11 10:34:32 följande:
    Hej Sirili !Jag gjorde - precis som du - större tuttar enbart för min egen skull. Jag har alltid haft väldigt,väldigt små bröst (i princip inga alls) och efter amning blev de om möjligt ännu mer obefintliga. Så de jag har gjort (för 2,5 år sen) är inte alls stora och ser dessutom ut som "riktiga" bröst,INGEN kan gissa sig till att jag har silikontuttar.Jag är mkt glad att jag opererade mig och funderar t.o.m att göra dom snäppet större. Hur länge har du haft dina?
    Roligt att höra att du oxå är så nöjd!! Vad betalade du? Och hur mkt la du in, och "vad"?

Du har möjligtvis ingen bild du vill visa?

((Kram))
  • Sirili
    Knopan skrev 2008-01-12 14:19:05 följande:
    ...forts ...sen finns det givetvis flera saker som spelar in ang hur lång tid man har ont. Jag var iaf ute och gick på stan efter 3 dagar.Jag började jobba efter 3 veckor,jobbade då som lokalvårdare som var fysiskt krävande. hade jag haft ett kontorsjobb (eller annat "lugnare" jobb) hade jag kunnat börja jobba efter 1,5-2 veckor efter Op.mer frågor? ös på ba´!
    Jag började också jobba 3 v. efter op - har ett fysiskt krävande arbete jag med. jag tog det extra lungt med tunga lyften, och det är viktigt att inte göra snabba, ryckiga rörelser en lång tid efter op, för då kan det bli inre blödningar och ökad risk för dålig ärrläkning och kapselbildning. De inre ärren har inte läkt förrän efter 3 mån, och fram tills dess ska man va extra försiktig med just tyngre lyft.

((Kram))
  • Sirili
    Housefrun skrev 2008-01-12 13:47:54 följande:
    Ja precis, han kollade jag in igår på hans hemsida, han verkar erfaren. Hur är han som kirurg? Vill verkligen att det ska bli snyggt, ärren får jag leva med men jag har sett många bilder på folk som faktiskt inte har fått alltför fula ärr. Hade du ont länge efteråt? Efter hur lång tid kunde du jobba? Jag funderar på om jag ska göra det i början på sommaren eftersom jag är ledig då. Har tre månaders studieuppehåll i sommar och tänkte passa på, men då kan man å andra sidan inte bada och sola. Hmm mycket att fundera på! Tack för hjälpen!
    Jag gjorde min op i slutet av juni, och det gjorde jag för att jag sen hade semester, ville inte berätta om op på jobbet. Mitt tips är annars att göra det en annan tid på året, för då kan man även lättare dölja bandagen och så för andra, och det kan bli jobbigt att inte få bada och med för mkt värme och sol - särskilt då det ju va så jättevarmt som det va då i somras.

Men för min del gick ju läkningen bra iaf, men hade jag kunnat göra det nån annan tid på året så hade jag hellre valt det.

((Kram))
  • Sirili
    Knopan skrev 2007-12-31 11:01:17 följande:
    Hallå flisaaa!Har du "gjort" brösten nyligen? I så kan det nog bero på det... jag hade ont till och från i mitt vänstra bröst säkert upp till 5-6 månader efter Op. Hur det känns när det spricker vet jag inte, och hoppas att jag aldrig får erfara!
    Jag har hört att man inte alls behöver märka om geléhallonimplantat spricker, och att det inte är nån fara OM de gör det heller. För pga sin fasta konsistens så ändras inte bröstets form för det, och innehållet stannar ändå kvar inuti den naturliga bindvävskapseln sokm kroppen bildat runt implantatet.
  • Sirili
    Design skrev 2008-01-05 23:13:25 följande:
    Snuttungen och Knopan,tack för era svar!!Inte lätt det här tycker jag men förhoppningsvis blir det lite lättare när man kan rådfråga proffs som ni *ler*Snuttungen, var du på konsultation hos nån annan innan du hamnade på VK,isf vad var det som gjorde att du valde Charles?Eller gick du dit efter rek. från nån annan?Har tänkt på en sak,jag tränar ganska mycket både pump,bodycombat och vanligt gym men ska man minska ner på träningen just med bröstet innan en op om man funderar på att lägga in bakom muskeln??Eller har det ingen betydelse,jag menar om det blir lättare att lägga dit implantatet om inte muskeln är så "spänd".... undrar om det var nån som förstod vad jag menade nu.Ha de bra! :)
    Vet inte om nån annan svarat dej, men jag gör det nu iaf.

Själv är jag oxå ett "träningsfreak" -älskar att träna!

Jag tränar blandat,Body Pump ca 2 ggr/v, core, simning, spinning, en form av "kickboxning mot pelare" och Body Balance. Sen cyklar jag mkt ute och har ett fysiskt rätt tungt jobb.

Jag tränade på som vanligt innan op - det allra viktigaste är att inte träna på ett tag efter op - olika lång tid beroende på vilken typ av träning det är. Men just styrketräning bör man vänta 2 mån efter op, och då börja med lägre vikter - särskilt på de övningar som bröstmuskeln är involverad i - och det är ju många iofs. Men särskilt lågt på just bröstövn.

Konditionsträning bör man vänta med i 4 v. efter op, för det kan uppstaå inre blödningar annars, vilket ökar risken för kapselbildning.

Men innan op kan du ju ta det lite lugnare med just bröstövn. om du har tunga vikter där, ca 2 v. innan op - så inte bröstmuskeln är för spänd vid op. Beror ju på hur hårt man tränar och hur mkt vikter.

Fråga gärna mer om du vill!

((Kram))
  • Sirili
    Knopan skrev 2008-01-14 15:54:23 följande:
    Sirili: Jag har vanlig silikon (eller vad man säger), la in 250 och betalade 33' kronor. Själv då?
    OK. Menar du flytande silikon då, eller sk "geléhallon"?

Själv har jag 375 ml anatomiska geléhallon soft touch (profil FF), kostade 50 000:- inkl. 5 års kapselbildningsförsäkring. Op som sagt på VK för 6,5 mån sen.
  • Sirili
    mallis79 skrev 2008-01-19 14:26:45 följande:
    Hej,har bokat operationstid nu!!!19/3 350/370.. framför mgeléhallon, e så rädd för storleken bara!!!!velar fram o tillbaka.har 75B nu... tänk om det känns för stort!!
    OK, grattis till beslutet iaf! Har du velat op dej länge?

Hur ser du ut i kroppen i övrigt?

((Kram))
Svar på tråden Bröstförstoring 11