snusamusa skrev 2008-01-11 00:07:16 följande:
Jag är inne på geléhallon, anatomiska, men får väl se hur det känns och vad kirurgen säger när jag ska på konsultationen! =) Tycker det är svårt att veta vad man ska lägga in, har ju sprungit omkring med rispåsar i bh:n hemma, och det känns väl som att runt 300 kan passa, men svårt att veta som sagt! =)På vilken klinik opererade du dig? Hur mkt och vilka implantat? *nyfiken-i-en-strut* =)Hur har er omgivning reagerat förresten? Jag kommer ha svårt att berätta för min familj, mamma kommer ifrågasätta hela sin uppfostran och tycka allt är hemskt.. jag nämnde det nån gång för ett par år sen och det blev ingen glad reaktion, nu tror hon att jag har kommit på andra tankar för att jag inte pratat om det på länge.. herregud jag är snart 30 år och bekymrar mig för vad min mamma ska tycka.. sjukt va? Den enda i familjen som vet är min bror, som jag står närmast! =)
Hej! Jag sitter uppe och nattsuddar (jobbar ofta natt), och passar på att kolla in lite här. Kul att det skrivs så mkt!
Jag ska försöka svara på dina frågor.
Jag la in 375 ml anatomoiska geléhallon FF soft touch för 6 mån sen.
Eftersom mina nya boobisar passar bra i proportion till just min kropp (är lång, bredaxlad och vältränad), så är det inte nån som kommenterat att jag fått större bröst - jag hade bh:ar med lite stoppning i innan op med.
Min mamma tyckte väl att op va onödig "för man ska trivas med sin kropp som den är, och en op innebär risker". Jag va tveksam till om jag skulle berätta att jag skulle op mej för henne, men valde att göra det iaf. Eg. visste jag redan på förhand vad hon skulle säga, och nu när op gått bra och jag är nöjd så spelar det ingen roll för henne. Innan jag op mej berättade jag även för 2 nära arbetskamrater, 2 nära vänner och min bror. Min sambo betalade hälften av op, men det va som sagt bara på mitt initiativ och mer en "kul grej" - jag hade inga komplex för mina bröst innan op, och förväntade mej inte att bli en "lyckligare människa" innan - ville som sagt bara känna mej lite kvinnligare och kurvigare upptill - 100% för min egen skull.
Och jag är suuupernöjd med valet av klinik, kirurg och resultatet - har inte sett en droppe blod och ärren har läkt finfint.
Det enda negativa effekten är att jag (hittills) inte fått tillbaks känseln på huden under bröstet (har snittet under), men det är inte hela världen... Och den KAN ju komma tillbaka så småningom har jag hört, när alla känselnerver hittat tillbaks, och det tar visst lång tid i vissa fall.
Nån annan som inte har nån känsel där??....
Fråga bara på om ni undrar över nåt mer - jag svarar gärna när jag har möjlighet.
((Kram))