Vigsel på Gotland?
Vi ska gifta oss i Helge And i februari så nu är det inte långt kvar...ska bli så roligt. Kul men en Gotlandstråd, hoppas det är OK att vara med trots att vi gifter oss på vintern.
Vi ska gifta oss i Helge And i februari så nu är det inte långt kvar...ska bli så roligt. Kul men en Gotlandstråd, hoppas det är OK att vara med trots att vi gifter oss på vintern.
Har aldrig bott där. Vi ska bo på Strand Hotel med de flesta av gästerna. Ska bli roligt att hinna träffa dem både på fredag och söndag. Känns som om man förlänger bröllopet och hinner med alla.
Vi ska ha Leander för en heldagsfotografering. Att ha någon som fotar hela dagen och gör det bra är viktigt för oss. Vi kommer att ha catering till festen. Har inte fått offerten än få se vad det landar på.
Här kommer adressen www.leanderfotograf.se/leanderfotograf.html
Vad kul med en Helge Ands ruin till Vilken lokal har ni bokat?
Vi var inne på Odd F men blev lite avskräckta med risk för böter om man är för högljudd efter kl 01. Eftersom vi gifter oss i februari kan vi inte förlita oss på att hela innerstan har partaj och risken finns att vi låter för mycket.
Det blev Bryggarsalen på StrandHotel för oss. Kommer nog bli superbra tror jag.
Det var så lite Ser fram emot helgen. Vi ska åka ner och kolla in festlokalen och prata med kockarna. Ska bli skönt att få en hel del på banan. Vi måste kolla in lokalen och se om vi får plats med runda bord. Vill helst ha det. Kan inte fatta att det bara är två och en halv månad kvar...
Vad kul PennyJenny! Vi har också bokat honom. Ska bli spännande att se hur bröllopsvinterbilder blir i Visby
pennyjenny Tyckte jag kände igen ditt nick!
Nu är det inte långt kvar för oss, mindre än två månader Börjar leta var man kan hyra porslin. Har någon av er ett bra tips?
Vi ska också ha Dj men ska höra med min bror som känner till det mesta
Om fyra veckor gifter vi oss...känns helt otroligt overkligt och häftigt. Mycket börjar falla på plats men det är en hel del kvar...
fridaochdonp: Gammal loge låter helt underbart tycker jag. Hade vi gift oss på sommaren hade det blivit vårt val också.
Det blir lätt många utropstecken när man skriver på BT Igår gjorde jag min secret box till min m2b i morgongåva. Jätteroligt och inte alls nervöst när vi höll på. Längtar efter att få se hur bilderna blev. Vi höll på i två timmar och efter en timme kände jag mig hur snygg som helst. Bra terapi!
Just nu sitter jag och väntar på att de ska komma och ta min m2b för svensexa...
Min dator har kraschat...med över 8000 bilder och all bröllopsplanering...nu hoppas jag att det går att reparera!
Secret Box var jättekul att göra. Jag hade ett svart set med trosor, korsett, strumpeband och stayups. Ett set var med låååång brudslöja, vit spetsbh och trosor, vita stayups med fina detaljer. Sen hade jag brudsmycken och brudskor. Vi tog även några bilder där jag var toppless. Det kostade 2500:- och vi höll på i två timmar på ett hotellrum med stora fönster. Då får jag 16 bilder och kan välja om jag vill ha dem i större storlek utan boxen eller vanlig storlek med boxen. Fotografen var superduktig och så lätt att ha att göra med. Jag rekomenderar verkligen alla att testa om man är sugen på det.
Vi ska ha DJ, ska kolla med min bror om det är ok att lägga ut namn. Vi har genom brorsan fixat ljud till ruinen, dj och ljud till festlokalen.
De gotländska traditionerna struntar vi i eftersom ingen kommer att komma och titta på oss och ruinen har inga kyrkklockor Gotlandsdriku är inte så gott....
Här kommer utan tvekan Bt´s längsta inlägg
Var ska man börja? Vi åkte ju ner på onsdagkvällen och kom in på hotellrummet vid halv ett tiden på natten. Där hade mamma och pappa ställt in frukt, tulpaner och receptionen hade skrivit en lapp om att smöret stod i kylen? vi fattade inget när det faktiskt stod smör i kylskåpet. Det visade sig senare att mamma hade lämnat en påse i receptionen med instruktioner om det skulle ställas upp på rummet. Vi undrar lite över vad de trodde att vi skulle ha smöret till? Det roliga är att vi glömde ta med det när vi checkade ut?
Torsdagen och fredagen skulle vi bara duka fixa med festhäftet och mysa, visst säkert. Festhäftet visade sig bli en mardröm. Vi hade gjort finslipningen på båten och var så nöjda. Vi har kört alla hundra gästernas bilder med kändis look a like och fått matchningar. Skrivit ihop text om gästen blandat med kändisen. Hur kul som helst. Allt som allt har det tagit cirka 60 timmar att redigera. Åkte till ett tryckeri som inte hade powerpoint 2007?så vi måste omvandla till ett äldre powerpoint program vilket resulterade att all text och bilder flyttade på sig. Under två hysteriska timmar med en dator från 1839 som rörde sig med en snigelhastighet försökte vi korrigera ett arbete som vi lagt ner så många timmar på. AHHHH!
Nåja, till slut fick det duga och de skulle ha det klart till 17.Snabbt åka till lokalen och sätta mamma och en kompis i tillverkning av omslagen till festhäfte och jag åkte till frisören för att klippa, slinga och prata frisyr. Besöket tog lite mer än två timmar och då var det dags att åka till tryckeriet igen? De hade skurit programmet för snävt och den övre delen var inte med. Alla rubriker var kapade i mitten?AHHH igen. Ingen tid att göra något nytt åkte vi till festlokalen för att placera ut våra runda bord och duka.
De runda borden var inga bord utan skivor som man skulle fästa i ett bord och eftersom jag tror att hotellet inte ville att vi skulle skruva i skruvar i deras bord var vi tvungna att hitta två reglar som stödben till alla tio borden. Alla snickeributiker stängde 18 och därför fick det vänta till fredagen. Lite trötta på att vi inte kunde göra mer den dagen gick vi till rummet, övade dansen och kröp ner i jacuzzin och drack champange
Fredag: Full fart nu ska här dukas, arrangeras med blommor, köpa blommor till buketten, göras program, sy upp klänningen mm Funkade helt ok men vi insåg att det blir tajt med tiden. Fotografen skulle träffa oss fem och minglet började sex. Alla gäster började droppa in och tiden rann iväg. Hade vi inte haft hjälp av mamma och vår kompis hade vi aldrig hunnit.
Kvällen blev en succé! Så kul att träffa alla och surra. Min bror hade utan vår vetskap fixat tre killar som klätt ut sig till mexikanare. De kom in i lokalen, pratade högt med ngt som skulle vara mexikansk brytning och drog till sig uppmärksamheten. De hade gjort en ?föreställning? i tre akter där de plockade skådespelarna från alla gäster. Gästerna fick agera bardisk, flaskor, svängdörrar osv. Skurken fick spelas av en gäst och hjälten av min man. De berättade handlingen och vi fick agera. Hur kul som helst, alla skrattade så vi grät. På slutet var jag hjältinnan och vi fick varandra och som grand finale fick vi sjunga crazy in love på karaoke Så bra för alla gäster att skratta tillsammans, binder ihop främlingar bra.
Efter det gick i upp och finslipade på bordplaceringen. Kröp till sängs vid halv ett tiden.
Så var det dagen D! Äntligen! Vaknade halv sju, pigg som få och väckte mannen sju. Upp och käkade frukost, mysigt att surra med några morgonpigga gäster. Sen in på rummet, en kompis fixade naglarna och iväg till frissan. Där fick jag skumpa och hon gjorde en så fin frisyr. Fotografen, som även fotat hela fredagskvällen, kom vi 11. När min kompis och mamma blev fixad i håret sminkade jag mig och efter det på med klänningen.
Jisses så vacker jag kände mig, som en riktig isprinsessa.
Vi gick ut och mötte min man (gillar att säga min man) och började gråta, båda två. Sen skulle vi in i bilen för att åka iväg och fotas. Jag fastnade med tiaran i taket så alla spröt la sig ner?gud vad vi skratttade! Det gick ganska lätt att fixa
Ute var det storm och det var helt galet att åka till havet i dessa vackra kläder, sminkning, frisyr och fotas. Vi kunde bara skratta, åh, vad roligt vi hade. Tror det kan bli galet vackra bilder med vågor och vind. Solen sken! Vi åkte också till ruinen och fotades på taket. Där blåste det så mycket att buketten fick stanna nere, den hade blåst bort.
Efter fotopasset åkte vi till festlokalen och övade för första gången på lyftet med killarna. Då var klockan halv fyra. Lyftet gick strålande och efter övningen mös vi en halvtimme innan vi gick till ruinen.
Kan inte med ord beskriva hur stämningsfullt det var i ruinen med alla oljelampor, facklor och marschaller. Det hade nu blåst upp ännu mer och det var på håret att alla facklor kunde brinna. Många gäster har efteråt berättat att de började gråta när de kom in i ruinen. Det spelades stämningsfull musik och det var magiskt.
När vi skulle gå in till vigseln, här kommer något så korkat så ni kan inte tro att det är sant, så hittade inte ljudkillen vår låt. Only time med Enya! Den låg som nummer ett på cd-skiva, nummer tre var karaokeversionen av Come What may och den sista The first, the last, my everything. Så vi fick gå in till någon låt som jag inte ens vet idag vad det var. Gästerna märkte så klart inget men vi var lite fundersamma?Väl nere var det bara underbart! Jag grät under hela dikten och Come what may-sången. Efter det precis när vi skulle säga våra löften sätter ljudkillen på de första takterna på The first? jag hojtar ?Nej så kul ska vi inte ha än! Vänder mig mot min man och han börjar säga sina egna löften och börjar störtgråta vilket gjorde att jag blev så rörd att jag när det blev min tur höll på att sätta på hans ring på fel hand? Till slut när vi skulle gå ut satte aldrig ljudkillen på musiken så jag hojtade ?Music majstro! Så fick vi börja gå, alla kastade ris förutom ett litet syskonbarn som kastade hela rispåsen eftersom han inte förstod att det var innehållet som skulle kastas. Den hamnade mitt i min panna och alla tokskrattade. Vilken vigselcermoni! Det blev inte som vi hade tänkt oss men så mycket mer känslor, skratt och spontanitet. Alla har sagt att det är den mest stämningsfulla och magiska vigsel de sett.
Festen var outstanding och det flöt på hur bra som helst med buffen. Festhäftet blev en succé och maten var suverän och många härliga tal. Vår dans blev en jublande succé och efter det var det dans till sju minuter över fyra på morgonen. DJ killarna skulle sluta vid två men fortsatte, de hade aldrig spelat på en fest där det var så mycket dans. Helt otroligt drag och så roligt!
Vi kom i säng 5.40 och upp klockan nio på morgonen för att äta frukost med alla gästerna innan de skulle åka hem. Söndagen och måndagen gick sen åt att bearbeta alla intryck, plocka med alla saker och mysa. Går fortfarande omkring med ett stort leende och det är så kul att träffa alla gäster som fortfarande är helt lyriska. Längtar efter bilderna!
Till er som inte har gifter er än? Njut, det är utan tvekan det häftigaste vi gjort tillsammans och jag har aldrig känt mig vackrare. Det fullkomligt strålar om en och min man var helt underbar.