Inlägg från: Jenniecarlsson |Visa alla inlägg
  • Jenniecarlsson

Vigsel på Gotland?

Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)

• Svar på tråden Vigsel på Gotland?
  • Jenniecarlsson

Åh träkumla, inte alls långt ifrån=). Min sambo kommer ifrån Stenkumla. Hans morfar är den äldsta, nu levande Stenkumlabon=)Känns lite mer speciellt att gifta sig där. Men det är lite knepigt att planera vigsel "därnere" när man själv bor i Stockholm.

• Jenniecarlsson

Vi kommer ha festen i bygdegården, ligger ett stenkast från kyrkan så det blir perfekt!

Jag har redan bokat sminkningen på makeup store och håret kommer en kompis mamma som är frisör att fixa. Vi kommer oxå ha en "planerings" helg. Åker ner helgen efter påsk och träffar prästen, provar sambons kläder en gång till (julia hultgren),samt göra en "provuppsättning" av håret. Undrar om man kan få en "provsminkning" oxå? Vore tråkigt om man kom dit på bröllopsdagen och inte blir nöjd=(, kan man begära att få den gratis tror du?

Fotografering är vi lite kluvna med, mejlade till lite olika fotografer och frågade om priser men de skulle ha nästan 6000-7000 för en fotografering. Tyckte att det lät svindyrt men det kanske är normalpriser? Vilken fotograf använde ni och vad kostade det? Vi vill inte ha något album med en massa bilder som ändå kommer hamna i en byrålåda utan nöjer oss lätt med ett par bilder bara.

Oj vilket långt inlägg, hoppas du orkar läsa=)

• Jenniecarlsson

Självklart bara kul med fler=). Vi har bokat Riddarrummet på Medeltidshotellet till vår bröllopsnatt. Någon annan som bott/ska bo där?

• Jenniecarlsson

Jag ska kolla upp den där fotografen. Tycker inte att 5500 lät dyrt för så många timmar. Medeltidshotellet ligger vid Noderport, bakom domkyrkan i Visby. Vekligen supermysigt och underbar personal. Kika in på www.medeltidshotellet.se

• Jenniecarlsson

Föresten, har ni någon webadress till Markus Leander (fotografen). Försöke söka på hans namn på google men fick ingen direkt träff. Tacksam för hjälp!

• Jenniecarlsson

Gotland08: Tack för adressen till fotografen!

Syster Blå: Vi har oxå bokat ett av riddarrummen=)

Liinda_e: Vi har bokar riddarrummet med den höga sängen. Min svärmor är kompis med hon som äger hotellet så vi var där och tittade för ett par helger sedan och fick välja det rum vi tyckte var finast.=)

• Jenniecarlsson

Visst gjorde det! Mysigt med badkaret ihop med sovrummet dock men det andra rummet var bättre tyckte vi. Kul att vi ska bo i samma=) När gifter ni er?

• Jenniecarlsson

De är verkligen supergulliga där! Var och kikade på era bröllopsbilder, kanonfina! Vi har iofs ett tag kvar innan vi får sova i den höga sängen (26/7)=)

• Jenniecarlsson

Vi har bokat Stenkumla bygdegård, den ligger i perfekt anslutning till kyrkan, ca 2 min att gå=)

Svar på tråden Vigsel på Gotland?