Inlägg från: Jenniecarlsson |Visa alla inlägg
  • Jenniecarlsson

Vigsel på Gotland?

Nu har jag pratat med fotografen och han var inte bokad det datumet vi gifter oss så nu är han bokad och klar! Wohow! Tack för tipset om honom "Gotland08"!

• Jenniecarlsson

Jag köper min klänning här hemma (sockholm) men min blivande köper sina kläder på Julia Hultgren på Adelsgatan. Där har dom en del brudklänningar till försäljning oxå.

• Jenniecarlsson

Märket på brudklänningar dom har där är "Aspera by Alicja Eklöw". Tror att klänningarna ligger mellan 6.000:- och 10.000:-Rätt dyrt tycker jag. Vet faktiskt inte om någon annan säljer klänningar. Du kanske kan söka på google?

• Jenniecarlsson

Vi plannerar oxå bröllop på Gotland i sommar och bor på fastlandet. Jag kommer sminkas på Make up store på adelsgatan och det kostar 495:-, bukett köper jag på Linds (gå in på deras hemsida och titta, där finns "färdiga" buketter med fasta priser), min brudbukett samt tärnans kommer kosta runt 800:-! Håret hjälper en kompis mamma mig med som är frisör.

Vi gifter oss i Stenkumla kyrka som ligger ca 1 mil söder om Visby och hyr då bygdegården som ligger i ansluting där för 500:-. Vi hyr oxå in en DJ som spelar hela kvällen och en bit in på natten för 1000:-.

Det behöver inte blir så dyrt ändå=)

• Jenniecarlsson

Tjejer, har vi inget mer att prata om?=)

• Jenniecarlsson

Vi gifter oss på Gotland i Stenkumla eftersom min m2b kommer därifrån och vi har tillbringat alla våra sommrar där. Det känns mer speciellt att gifta sig där än här hemma i Stockholm.

Vi har inget speciellt tema men våra färger kommer att gå i ljusgrått och ljuslila då min brudtärnas klänning är i den färgen (skiftar mellan ljusgrått och ljuslila)och det är den som fått bestämma färg på hela bröllopet=). Min brudbukett kommer bestå av ljuslila rosor tex. Linnedukar samt linneservetterna kommer oxå att gå i ljuslila/ljusgrå toner.

Vi beställde ringen igår oxå! Den blev inte alls den ring vi tänkt från början men denna känndes bara SÅ rätt! Bild kommer när vi hämtat den=)

Nu börjar Kalle!

• Jenniecarlsson

Halloj tjejer! Tänkte bara hoppa in snabbt och säga att jag köpt min klänning! Skor + tiara är beställda och borde dyka upp på "hallmattan" efter nyår!... Sen är det bara att vänta i ett halvår innan jag får använda allting *suck*. Får passa på att önska alla en god fortsättning och ett gott nytt år!

• Jenniecarlsson

2 augusti skrev 2008-01-04 17:18:19 följande:

Halloj! Här är en till Gotlandsbrud! 2 aug jag också men jag håller mig på södra änden av vår härliga ö!
    Välkommen hit=). Bor du på Gotland året runt? Själv är man bara "sommargotlänning", fast sambon är född där.
  • Jenniecarlsson

Oj, förslag på band har jag tyvärr inte.. Vi kommer bara ha en dj som spelar för oss..

• Jenniecarlsson

Gotland08. Åh va spännande! Ser verkligen fram emot att få se bilder från er härliga och "mystiska" vigselplats! Det kommer att bli magiskt!

Oj många utropstecken blev det=

• Jenniecarlsson
    fridaochdonp skrev 2008-01-07 08:05:33 följande:
    Hur ska ni fastlandsbor göra med alla de gotländska bröllopstraditionerna? Tycker att det låter så himla mysigt med kimbning och brudvisning, men tror nog att det bara är för Gotlandsfödda brudpar. Eller vad tror ni?2 augusti: Jag kan tyvärr inte komma med några bra tips, eftersom vi har valt bort både dj och band. Vi har en massa musikintresserade kompisar som får köra ett "set" om en halvtimme var. Sen har vi bränt över tio timmar CD-skivor med fantastisk musik också, som får fylla ut hålen.Men jag tror att JJMix, PA-kompaniet och Festmakarn tillhör de mest välrenommerade förmedlarna av dj:s.
    Den enda gotlandstradition vi kommer att ta efter är gotlandsdrickan. Jag vet inte hur vi kommer att göra med brudvisningen. Min sambo som kommer från Gotland vill gärna "ha det" men jag vet inte alls hur bekväm jag känner inför det. Visst har han massor med släkt och vänner på ön men de flesta är ju gäster på bröllopet.. Ja, vi får se helt enkelt hur vi gör med den saken=)
  • Jenniecarlsson
    Gotland08 skrev 2008-01-05 09:41:48 följande:
    Det blir lätt många utropstecken när man skriver på BT Igår gjorde jag min secret box till min m2b i morgongåva. Jätteroligt och inte alls nervöst när vi höll på. Längtar efter att få se hur bilderna blev. Vi höll på i två timmar och efter en timme kände jag mig hur snygg som helst. Bra terapi!Just nu sitter jag och väntar på att de ska komma och ta min m2b för svensexa...
    Får man fråga vad det kostade?
  • Jenniecarlsson

MarryMeBerry 08 skrev 2008-01-08 14:20:30 följande:

Kanske e de en dum fråga från en gotlänska men va e kimbning?????
    Jag vill oxå veta=)
  • Jenniecarlsson

Vi kommer att fota oss direkt efter vigseln, då kommer gästerna få följa med vårat värdpar till byggdegården (ligger 2 min från kyrkan) där det serveras mousserande, snittar och givetvis dricku!

Svar på tråden Vigsel på Gotland?