Inlägg från: tattar-Emma |Visa alla inlägg
  • tattar-Emma

Menskopp (igen)

Tack för tipset! Min funkar fint, men inte så underbart bra som för vissa kompisar (en blev tom av med mensvärken när hon började med kopp!) Har själv funderat på att prova en större, men skjuter upp det månad efter månad eftersom jag inte känner för att ligga ute med pengarna Men när jag läser sånt här blir jag ju mer sugen på att prova en större Diva eller en Mooncup.

• tattar-Emma

Om det bara var större storlek som fanns skulle jag slå till direkt men jag har svårt att bestämma om jag ska prova stor Diva, liten Moon eller stor Moon...

Fresa: Jag stoppar in fingrarna så långt jag kan, nyper till och drar. Inga finesser här inte

• tattar-Emma

Lajsan: Min kostade 300 och jag kan ha den i åtta år.

• tattar-Emma

Dricka är valfritt, jag brukar skölja ur i vasken

Min rätt nya karl tillåter mig för övrigt att koka koppen i hans kastruller, bra test för att se om killen är seriös

• tattar-Emma

Koppen är ju sköljd och inte direkt blodig när man kokar + att bakterier kokar bort + att jag diskar kastrullen efteråt.

Blod får man ju i sig genom maten ändå om man äter kött, karln har stekt massor saker som jag inte tycker om i stekpannan, kroppsvätskor tenderar också att hamna lite här och där... tycker inte menskoppskoket är värre än något annat egentligen. Speciellt inte som risken att verkligen få i sig nåt sen är mikroskopisk.

• tattar-Emma

=) Jag hade en speciell kastrull först men numera orkar jag inte.

• tattar-Emma
    jenba skrev 2007-11-14 14:29:59 följande:
    så man kokar alltså denna kopp efter varje användning? som tvätt alltså? och så kan man ha den i 8 år?jag har aaaaaaldrig hört talas om en sån... det tycker jag är lite konstigt? hur populär är koppen? har den funnits länge?
    Ja, efter varje mens kokar man den för att desinficera. Under själva mensen tvättar du ur den med tvål och vatten i samband med att du tömmer den.

Koppen har funnits länge och blir allt populärare, men jag har aldrig sett reklam för den. Ordet verkar spridas från nöjda användare till ännu icke frälsta Det är säkert smartast också med den typen av produkt, en ny tampong kan man ju köpa för att testa efter att ha sett reklam i en tidning men menskoppen är i en annan prisklass och kanske nåt man har mer frågor om till en början.
Svar på tråden Menskopp (igen)