vem betalar
era bröllop?
tar ni lån eller delar ni utgifterna med era föräldrar eller sparpengar?vissa av er har ju värsta budgeten.
era bröllop?
tar ni lån eller delar ni utgifterna med era föräldrar eller sparpengar?vissa av er har ju värsta budgeten.
Vi betalade allt själva, vara fôrâldrar hade inte med den saken att göra; Vi tog lite sparade pengar och lade upp resten av budgeten pa ett ar, sa att vi sparade/delade upp utgifterna pa ett ar. Vi hade en budget pa ca 120 000, exklusive resan, så det var rätt mycket ja.
Hej annefredde,
vi har ej funderat på det med kostnaden (galet!!) men känner nog spontant att vi vill stå alla kostnader själva.
Föräldrarna vill ju vara med och pynta av tradition- de har lite svårt att ta ett nej och vill stå för en del i alla fall...
Jag är lite rädd för att om man tar emot pengarna så får man även acceptera vissa önskemål de själva har...
Eller.. Näe, de skulle nog inte kräva nåt, när jag tänker efter.....
Smaksak!
Budgeten är väldigt varierande- läser man här är det ibland hutlösa belopp- ibland en mindre penning...
Får man det som man vill ha det för en mindre penning är det ju skänt...
Vi började spara ihop när vi hade bestämt datum.
Hann spara ihop ca 60000 på lite drygt 1 år som täckte allt utom resan. Ville inte ta varken lån eller sparpengar till detta.
Först och främst får man nog leva med att vi som hänger här på BT har väldigt olika inkomster och utgiftsbördor. Alltså gäller det att planera sitt eget bröllop utifrån sina egna förutsättningar och inte bli stressad av att andra gör andra val!
Vi betalade allt själva för att slippa inblandning från våra föräldrar, sparade ihop den summa som behövdes. Vi hade 70 gäster, trerättersmiddag och kalaset gick lös på 60 000.
vi kommer skrapa ihop resten själva.ska ta ett lån på 25 000kr.
Blir ett relativt dyrt bröllop för oss och vi betalar ALLT själva. Har sparat månadsvis (ca 10-15 tkr/mån) under ett år och resten är andra besparingar vi haft sedan tidigare.
Vi sparar själva men skulle vi få en slant nånstans ifrån så är det välkommet. Budgeten för själva bröllopsdagen ligger på ca 90000kr.
vi har tatt lån och sen sparar vi ihop så vi har lite extra...
Vi kommer spara själva och kalaset kommer gå på ca 90tkr och räknat ut att det inne bär ca 5500:- i månaden som vi måste lägga undan tills den stora dagen kommer. :)
Vi ville betala allt själva men mina föräldrar insisterar på att de vill stå för maten så det har vi tackat och tagit emot. Min svärmor hjälper oss att laga maten istället och det är guld värt!