vem betalar
era bröllop?
tar ni lån eller delar ni utgifterna med era föräldrar eller sparpengar?vissa av er har ju värsta budgeten.
era bröllop?
tar ni lån eller delar ni utgifterna med era föräldrar eller sparpengar?vissa av er har ju värsta budgeten.
Vi betalar det mesta själva. Sedan betalar svärisarna och mina föräldrar en del också. Har en budget på ca 100 tkr utan bröllopsresan som går på 40 tkr.
Mycket pengar, men vi resonerar som så att vi bara gifer oss en gång och då ska det vara perfekt i våra ögon
Vi gifter oss i april och har hunnit spara ihop nästan 40 000kr och vi sparar 2000kr i mån, mina föräldrar har sagt sig vilja ge 10 000kr och det är välkommet, svärmor har sagt vilja komma med pengar också men inte hur mycket än.
Vad det hela kommer kosta i slutänden vet vi inte och det är inget som är bestämt heller.
Resan kostar 30 000kr + fickpengar
Vi har sagt att om det visar sig i slutänden behövas mer pengar så lånar vi lite.
Vi är 23 gäster och vi misstänker runt 50 000kr exkl resan.
Håller med Viktualia här- alla har olika inkomster och olika önskemål om hur bröllopet ska vara/hur man vill ha det.
Man kan säkerligen få ett lika underbart bröllop för liten prislapp som stor!
Vi har som sagt ej funderat på budget ännu, men räknar nog på att det går åt en 50-60 lakan...
Jag tycker det är lite klurigt det där med ekonomin. Helst vill man ju kunna betala hela bröllopet själv (vi har en budget på 50-60 tkr) men vår ekonomi är inte den bästa. Mina föräldrar och min mormor har redan sagt att de gladeligen är med och sponsrar (vet dock inte summan än) däremot har mina blivande svärföräldrar inte sagt något. Man kan ju inte fråga, eller?
Mina föräldrar erbjöd sig betala allt, vi kommer dock bara att be dem betala själva middagen, allt runtomkring betalar vi själva, och försöker sprida ut kostnaderna så gott det går över året som är kvar! Dessutom kanske vi önskar oss lite bidrag till en resa.
Vi betalar hälften, och mina föräldrar hälften.Det var verkligen inget vi hade räknat med...alltså att mina föräldrar ville betala hälften.
Vi har satt en budget på ca 30 000 med allt. Våra föräldrar betalar för maten o lokalen.
Allt är inte betalt ännu så får se vad det slutar på.
Vet inte om jag tycker vi har "värsta" budgeten, även om vissa säkert tycker det. Vi kommer landa förmodligen, inklusive en lite resa på lite över 100 000 kr för 70 gäster. Vi betalara i princip allt själva.
Vi hade en del sparat, resten betalar vi under året. Vi tjänar väl tillsammans kanske något bättre än genomsnittet, men inte jättebra.
Vi ville ha ett sånt här bröllop, därför gör vi så. Många tycker förmodligen att vi borde lägga pengarna på vår husrenovering istället, visst, det hade vi kunnat göra, men det handlar ju om hur man prioriterar just nu, eller hur?
Det känns inte som om vi har något gigantiskt jätteflådigt bröllop, däremot får jag ha den klänning jag drömt om, en jättefin lokal med god mat och vi slipper stressa veckan innan med matlagning, dukning och allt annat. Det är så vi vill ha det, och det kan vi unna oss. Men det betyder verkligen inte att vi är rika eller att andra får ett sämre eller bättre böllop. Vi får VÅRT bröllop!
Vi betalar allt själva och tror att kalaset kommer gå på ca 80-90 000. En sak som är lite klurigt är att jag har mer pengar än min kille och kommer erbjuda mig att betala större delen. Kan vara lite känsligt ni vet manligheten och så. Vad tror ni? Vi bor ihop men har inte gemensam ekonomi utan delar på utgifterna men sen har vi skilda konton.
Vi kommer betala allt själva, vad vi vet nu. Får vi ett bidrag så fine. Det är välkommet!!! Vi jobbar o spar som tokar. Men mitt i allt så blev vi tvugna o fixa bilen (5000 o badrummet (45.000 så där rök en del... Men lika bra som vi hade tagit lån på badrummet så kan vi ta det till bröllopet.
Jaja, vi kommer hur som helst fixa det själva.