vem betalar
era bröllop?
tar ni lån eller delar ni utgifterna med era föräldrar eller sparpengar?vissa av er har ju värsta budgeten.
era bröllop?
tar ni lån eller delar ni utgifterna med era föräldrar eller sparpengar?vissa av er har ju värsta budgeten.
Vi utgick från att betala allt själva. Sedan så ville sambons mamma betala vår lokal och min mamma har betalat min sömmerska och lite av min brudbukett. Min pappa kommer också att bidra lite till buketten. Deras initiativ. När de frågade så sa vi visserligen inte nej...
Vi kommer att få hjälp av svärföräldrarna och min mamma men hur mycket har jag ingen aning om budjeten har vi inte vågat att räkna ut ännu men matenb kostar 36000 kr utan alkohol och bandet 6500 kr solist 1000 kr ja pengarna rullar
Pappa vill betala allt. Min pappa alltså.
Vi har "sparat" några poster själva. Han betalar rubb som stubb förutom: ringar, fotograf, några överraskningsunderhållning och lite annat. M2b´s kläder förstås och lite sånt.
Anledningen att vi inte velat låta honom betala de sakerna är att vi vill ha kontrollen över dem. Det blir dyra ringar och dyr fotograf och det känns bättre att ingen vet om de kostnaderna förutom vi... pappor förstår inte alltid sånt.
Men resten propsar han på att betala. Hela festen, blommor, gästers övernattning, transporter, trycksaker osv osv.
M2b´s föräldrar betalar ingenting men ska ge ett sommarställe till oss i present! Jag klagar inte
Våra föräldrar delar på allt. Vi betalar ingenting...
Dom sätter in på ett konto..
Vi är väldigt tacksamma!
Vi betalar en tredjedel var, alltså vi, svärföräldrarna och mina föräldrar. Vi har ett budgetbröllop på 30 000 så vi sparar inte utan köper lite då och då.
Vi betalar allt själva. 60 000 i grundbudget (sparas ihop under resterande del av studietiden = ca 1 år, har större delen fixad tack vare stipendier)
Ca 40 000 på min ring, betalar min fästman med sin lön från första halvårets lön fram till bröllopet.
Bröllopsresa ca 40 000 sparar vi ihop till efter bröllopet i augusti -09 och åker på vintern om vi får ledigt från våra jobb annars så snart det går att komma ifrån.
Inga bidrag från våra föräldrar trots att man kanske kan vänta sig det med tanke på att vi är 22 och gifter oss när vi är 23.
Våran budget ligger på ca 100 tusen med resa...och vi betalar allt själva....eller rättare sagt mest min m2b betalar.
Men visst...snålas måste det om det ska funka...så försöker dra in på sånt som inte e dödsviktigt. =)
Vi har inte berättat för nån än, så vi räknar med att ta ett mindre lån, misstänker dock att mina föräldrar kommer vilja bidra... Är lite känsligt ämne eftersom svärföräldrarna inte alls har samma ekonomi. Vi tänker dock ha ett relativt billigt bröllop där middagen och festen är det viktigaste!
Vi betalar allt själva. Har sparat pengar sedan i februari. Vårt bröllop kommer inte vara officiellt förrän kort innan det är dags. Skulle någon propsa på att vilja bidra är de välkomna att hjälpa oss med bröllopsresan men annars klarar vi oss fint!
vi har en budget på ca 150' Sparar ihop allt själva, lite drygt 10'/månad, men december blir nog en sparfri månad...
pappa betalar
Min (då)blivande man betalade det mesta,
å jag skötte all planering!
Vi kommer försöka stå för hela bröllopet själva, vi har lyckats få ihop lite mer än halva än så länge och det är 7½ månad kvar så förhoppningsvis lyckas vi. Det har varit mycket tjafs om ekonomi med föräldrar, mina var villiga att ställa upp med en del, men när de fick nys om att min sambos föräldrar inte var lika villiga, så drog de sig tillbaka *pust* Så nu har vi satt upp målet att klara oss själva så slipper vi den biten!
Vi planerade och budgeterade vårt bröllop utifrån våra förutsättningar vilket i det här fallet innebar att vi tog lite av sparpengarna, annars var det kostnader lite längs vägen så det behövdes inte tas så mycket från det. Sedan fick vi en mycket generös gåva från mina svärisar som täckte lite mer än 1/3 av kostnaderna, men det gjorde de dagen innan bröllopet så det var inget vi visste eller räknade med.