Inlägg från: girlsnpea |Visa alla inlägg
  • girlsnpea

Jag vill behålla mitt efternamn och det vill han också med sitt..

Är det helt åt fanders de?
    Han vill ju gärna att jag ska ta hans namn, men han vill absolut inte ta mitt, för han är så insnöad (enligt mig iaf) att han ska få föra sin släkt vidare.
    Men jag tycker tt man lika gärna kan ta tjejens namn, vad är det för fel med det egentligen?
    Vi lever ju faktiskt på 2000-talet..

• Svar på tråden Jag vill behålla mitt efternamn och det vill han också med sitt..
  • girlsnpea

Tack alla för era svar..=)

pickolina78 skrev 2007-11-08 15:04:00 följande:
    Precis, varför inte behålla era nuvarande namn? Känns det trist att heta olika så kan ju någon av er ha den andres namn som mellannamn. På så sätt heter ni samma men personen har ändå kvar sitt egna efternamn och behöver bara använda det egna namnet.Jag håller med dig om din tanke. Det borde vara lika självklart att mannen tar kvinnans namn. Men det skulle kanske inte ändra din situation. Vissa killar och tjejer känner starkt för sitt namn och vill helt enkelt inte byta.. Om du inte heller vill byta så är ni ju på samma nivå, då är det ju inte bara han som är stelbent i frågan menar jag..

Jo, jag är väl lite stelbent jag också..tyvärr, nu när du säger det på så sätt. Men jag gillar inte bara hans resonemang att det SJÄLVKLART ska vara tjejen som byter eftersom att det är tradition.=)
Svar på tråden Jag vill behålla mitt efternamn och det vill han också med sitt..