Inlägg från: pickolina78 |Visa alla inlägg
  • pickolina78

Sluta med p-piller

Fru Brorsson skrev 2007-11-08 21:08:54 följande:

Kan man gå upp i vikt tro av att sluta?
    Ja det kan man. Vissa går ned, andra går upp medan många inte märker någon skillnad alls. Det är extremt individuellt.
  • pickolina78

TS - Om ni inte vill använda kondom kan du ju alltid testa kopparspiral. Om du vill ha ett hormonfritt alternativ alltså.

• pickolina78

Jag brukar uppleva både negativa och positiva effekter. Den största positiva är nog att jag har mycket mindre problem med huvudvärk när jag inte äter hormoner.

Men tänk på att det är så väldigt olika från person till person. För alla som upplever en sak så finns det nog lika många som upplever det motsatta..

• pickolina78

Sikta åt en annat håll??? *asg* Ja jösses. Har ni missat att försatsen, killens "smörj" oxå kan innehålla spermier eller? Avbrutet samlag är aldrig säkert, även om killen inte har några problem att avbryta och spruta någon annan stans. Blir man inte gravid förr eller senare så är det mer tur än skicklighet.

• pickolina78

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 14:48:42 följande:

Det är ju det jag försöker förklara
    Jag förstod det.. Verkar inte gå hem helt och fullt.. *asg*
  • pickolina78

Hihi.. Vad bra. Man vet ju inte alltid om det skämtas eller ej..

• pickolina78

Jag är nog den mest ambivalenta person som existerar när det gäller p-piller. Jag har börjat och slutat som en jojo. Jag får så himla mycket positiva effekter av att äta p-piller men nojar över dom negativa, plus att minsta lilla negativa effekt väger tungt så klart... Skulle min gyn veta att jag slutat igen skulle hon nog kasta ut mig från sin mottagning. Haha.. Men det går faktiskt himla bra denna gång. Peppar, peppar.

Jag tror i alla fall att det är bra att sluta för att se vilken skillnad det blir. Om man lever i en dimma utan att veta om det så är det ju bortslösad tid.. Och visar det sig att p-pillerna inte haft någon större negativ effekt så kan man ju alltid börja igen.

Men man måste vara beredd på att det kan bli en jobbig omställning oavsett, eftersom kroppen måste anpassa sig.

• pickolina78
    Candys skrev 2007-11-10 16:21:52 följande:
    nuvaringen är ett bra alternativ!
    Det är ju oxå hormoner och allt som innehåller hormoner påverkar kroppen. Vad som fungerar bra respektive dåligt är väldigt individuellt.
  • pickolina78
    jenba skrev 2007-11-12 16:34:36 följande:
    jag vill också SLUTA!!! men jag vet inte vad jag ska ersätta det med som fungerar lite bra.... :( några bra förslag någon?
    Kopparspiral kanske? Inga hormoner, ett bra och säkert skydd.
  • pickolina78
    jenba skrev 2007-11-12 16:42:15 följande:
    är det någon skillnad på kopparspiral och "vanlig" spiral? har flera tjejkompisar som har varit tvunga att ta ut sin för att dem har fått ont och att det inte kändes bra...
    Jag vet inte vad du menar med "vanlig" spiral? Det finns två typer, kopparspiral och hormonspiral. Kopparspiral var det som kom först. Båda är nog lika vanliga idag. Hur dom fungerar är ju så olika.. Använd sökfunktionen och sök på dom båda så kan du läsa massvis med erfarenheter och åsikter om båda.
  • pickolina78

Om du googlar på p-piller och luktsinne så ser du snabbt att det faktiskt finns vetenskapliga bevis för att p-piller påverkar luktsinnet..

Bobou skrev 2007-11-14 23:16:05 följande:
    JO, men jag glömde ju den största skillnaden jag känt! Den är lite konstig också, men om man nu kan få försämrad syn av pillrena... Jag har nämligen fått markant bättre luktsinne sedan jag slutade! Jag tror att pillrena trubbade av det innan, för jag har flera gånger insett till att jag hade sämre luktsinne än andra, men nu har jag börjat lägga märke till dofter igen. Skumt, va?
  • pickolina78

Det tar tid för kroppen att återanpassa sig efter man slutat tillföra syntetiska hormoner..

Svar på tråden Sluta med p-piller