Sluta med p-piller
Fru Brorsson skrev 2007-11-08 21:08:54 följande:
Fru Brorsson skrev 2007-11-08 21:08:54 följande:
TS - Om ni inte vill använda kondom kan du ju alltid testa kopparspiral. Om du vill ha ett hormonfritt alternativ alltså.
Jag brukar uppleva både negativa och positiva effekter. Den största positiva är nog att jag har mycket mindre problem med huvudvärk när jag inte äter hormoner.
Men tänk på att det är så väldigt olika från person till person. För alla som upplever en sak så finns det nog lika många som upplever det motsatta..
Sikta åt en annat håll??? *asg* Ja jösses. Har ni missat att försatsen, killens "smörj" oxå kan innehålla spermier eller? Avbrutet samlag är aldrig säkert, även om killen inte har några problem att avbryta och spruta någon annan stans. Blir man inte gravid förr eller senare så är det mer tur än skicklighet.
Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 14:48:42 följande:
Hihi.. Vad bra. Man vet ju inte alltid om det skämtas eller ej..
Jag är nog den mest ambivalenta person som existerar när det gäller p-piller. Jag har börjat och slutat som en jojo. Jag får så himla mycket positiva effekter av att äta p-piller men nojar över dom negativa, plus att minsta lilla negativa effekt väger tungt så klart... Skulle min gyn veta att jag slutat igen skulle hon nog kasta ut mig från sin mottagning. Haha.. Men det går faktiskt himla bra denna gång. Peppar, peppar.
Jag tror i alla fall att det är bra att sluta för att se vilken skillnad det blir. Om man lever i en dimma utan att veta om det så är det ju bortslösad tid.. Och visar det sig att p-pillerna inte haft någon större negativ effekt så kan man ju alltid börja igen.
Men man måste vara beredd på att det kan bli en jobbig omställning oavsett, eftersom kroppen måste anpassa sig.
Om du googlar på p-piller och luktsinne så ser du snabbt att det faktiskt finns vetenskapliga bevis för att p-piller påverkar luktsinnet..
Det tar tid för kroppen att återanpassa sig efter man slutat tillföra syntetiska hormoner..