• jenba

Sluta med p-piller

oj vad nojig jag blev nu... :S tänk om jag bllir snällare om jag inte äter p-piller.

det kanske är därför jag blir lätt grinig och sur??? trodde det var för att jag var hungrig....

hmmmmm

• jenba

oj vad nojig jag blev nu... :S tänk om jag bllir snällare om jag inte äter p-piller.

det kanske är därför jag blir lätt grinig och sur??? trodde det var för att jag var hungrig....

hmmmmm

• jenba

men ingen av er äter fortfarande p-piller och bara har haft positiva följder av att sluta????

• jenba

kan man få sämre syn av alla p-piller? jag som trodde att yasmin var den bästa sorten? den är ju för det första mycke dyrare än den andra.....

• jenba

oj då! det låter ju verkligen inte bra.... vad har du istället för p-pillren nu då?

• jenba

jaha... intressant! inte orolig att bli oplanerat gravid när du slutade med dem då?

• jenba

jo det är sant! så får det isåfall vara åt ett helt annat håll! ;D
    ska tänka över detta noggrant, bara att gå ner i vikt är ett stort plus trots allt.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 11:22:21 följande:

Smart och smart, det är ju en ganska osäker metod med tanke på att det kan komma sperma utan att man känner av det - och då kan det som bekant bli en bebis Men det är ett fritt val, tycker man att det funkar så är det ju bra Bara man är medveten om riskerna.
  • jenba

jo jag förstod.....

pickolina78 skrev 2007-11-09 15:00:57 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 14:48:42 följande:
    Jag förstod det.. Verkar inte gå hem helt och fullt.. *asg*
  • jenba

jag skojade ju bara lite förstår ni väl...;D men det är bra att ni är med på noterna.. hihhih

• jenba

jag vill också SLUTA!!! men jag vet inte vad jag ska ersätta det med som fungerar lite bra.... :( några bra förslag någon?

• jenba

är det någon skillnad på kopparspiral och "vanlig" spiral? har flera tjejkompisar som har varit tvunga att ta ut sin för att dem har fått ont och att det inte kändes bra...

• jenba

tack för tipset! jag vet egentligen inte vad jag menar med "vanlig" spiral.... hihih som du kanske märkte verkar jag inte jag ha så stor koll på det... men det tåls att kolla upp, för jag får lite dåligt samvete när jag proppar i mig en massa hormoner som egentligen inte ska vara där. fast vad jag vet så har dem ju fungerat bra. så jag får ta reda på lite mera.

tack för hjälpen! :D

pickolina78 skrev 2007-11-12 16:44:05 följande:
    Jag vet inte vad du menar med "vanlig" spiral? Det finns två typer, kopparspiral och hormonspiral. Kopparspiral var det som kom först. Båda är nog lika vanliga idag. Hur dom fungerar är ju så olika.. Använd sökfunktionen och sök på dom båda så kan du läsa massvis med erfarenheter och åsikter om båda.
  • jenba

fru Brorsson-

hur kännder du själv inför sluta eller fortsätta, om du har ätit sen du var 15 så är det ju en lång tid. jag vet inte riktigt om det har sagts någongång om hur länge man kan äta utan att det ska ge alltföt stora konsekvenser. det sägs ju så mycket att minskar risken till livmodercancer, men äter man i visst antal år så kan det ha motsatt effekt...

jag vet inte om det stämmer men jag har ett vagt minne av nånting sånt. men du ska ju sluta om du inte tycker att det har känts bra eller likande, varför vill du sluta nu?

• jenba

ops såg att du har fått sämre syn.... vilka äter du? tycker nämligen att jag har fått detsamma....

Svar på tråden Sluta med p-piller