Varför gifter ni er?
Mitt i Prick Brud skriver en följdfråga som få har svarat på egentligen.
Osäkerhet
Blir förundrad över hela bt och alla brudar som är så rosa-molnigt lyckliga. Jag har ett snart närstående bröllop och har stora skälvan. Jag tror inte det är ovanligt alls men det verkar som tabu att prata om på bt där alla bara är lyckliga.
Blev väldigt glad när han frågade och då vi har varit ihop ett bra tag var det kanske inte heller så förvånande. Det var ett år sen. Nu har vi diskuterat saken och båda är rätt hyfsat nervösa. Inte bara för festen utan faktiskt för vad vi givit oss in på. Är det rätt? Det kändes så enkelt för ett år sen men nu när man snart ska stå där och lova honom, inför alla andra, ett helt liv tillsammans känns det så påtagligt.
Jag kan tycka att vi varit tillsammans såpasslänge att det inte borde vara nån issue, men det är ett stort beslut och ju närmare dagen desto räddare blir jag.
Till saken hör en liten flirt som egentligen inte är mer än en väldigt god vän men som såklart skäl tanketid och ställer saken på sin spets. Har hört att det är väldigt vanligt att folk vänstrar just innan bröllopet - sista chansen liksom. Skulle aldrig kunna göra det, men har på nåt vis förståelse för de som gör det.
Har även hört om andra med jätteångest och som gråtit i veckor efter bröllopet därför att det är ett stort beslut. Men inte hittat ett enda tråd om ämnet här på bt. Jag skulle gärna höra om andra som varit lite skakis inför bröllopet.
mE