Unga bröllopspar.. :)
Jag är 22 och min blivande är 26, kanske inte såå ungt, men får kommentarer hela tiden - "Du är ju bara 22 och ska gifta dig?!"
Och svaret på den frågan är: Jaaa, tänk för att jag ska det!
Jag är 22 och min blivande är 26, kanske inte såå ungt, men får kommentarer hela tiden - "Du är ju bara 22 och ska gifta dig?!"
Och svaret på den frågan är: Jaaa, tänk för att jag ska det!
Vi är båda klara med våra studier till nästa sommar, men jag känner inte att studierna skulle förändra ett förhållande avsevärt. Vi har ju varit tillsammans medan vi studerat. Det beror iofs på, men har man en stadig grund i sitt förhållande och älskar varandra, så ska det ju inte vara ngt problem. "Man lär så länge man lever", eller hur?
Däremot kan jag tänka mig att arbete kan vara påfrestande för relationer. T ex så kommer min man att ha ett väldigt tidskrävande arbete, där även resor ingår, samtidigt som jag ska försöka göra mig tillhemmastadd i ett nytt land med en annorlunda samhällsformation än jag är van vid. Tack o lov är min blivande en klippa, så jag är inte alls orolig. Det känns faktiskt spännande! Sen så vet ju varenda människa att livet inte är en dans på rosor. Det är därför viktigt att verkligen stötta varandra i livets alla skeden.