Unga bröllopspar.. :)
Vi är födda -85, rätt unga med tanke på att vi kommer vara klara med femåriga utbildningar (alltså vi är unga relativt sett :)) när vi gifter oss augusti -09.
Vi är födda -85, rätt unga med tanke på att vi kommer vara klara med femåriga utbildningar (alltså vi är unga relativt sett :)) när vi gifter oss augusti -09.
Ja, jag/vi får också sådana kommentarer. Inte så vanligt i akademiska kretsar att man gifter sig ung verkar det som... De flesta är väl kring 27-30.
Och så bor vi ju i Gbg också, brukar ju vara lite högre ålder i storstäder. (Sedan tycker jag iofs egentligen inte att Gbg är en storstad men det är ju en helt annan diskussion).
Jag tror nog att studiefasen faktiskt kan göra rätt stor skillnad eftersom det kan vara en omvälvande förändring om man t ex flyttar långt och inte har bott ihop förut. Speciellt om man har olika studietakt.
Jag pluggar mellan 60 och 70 timmar i veckan och det är väl jämförbart med hur mycket jag kommer att arbeta sedan. Min fästman utbildar sig turligt nog till samma sak så han förstår varför det är som det är. Likadant med att man ibland måste resa en del. När jag bestämde mig för att dra och plugga i Kina hela sommaren för att bygga på mitt CV så stöttade han mig fullt ut även om det bara var 1½ månad innan jag skulle åka som jag kom på det.
Jag fattar inte riktigt standardsvaret med att man måste leva lite först innan man gifter sig. Vi har båda hinnit med mer än vad exvis många 30-åringar gjort. Barn har vi iofs inte hunnit med men det vill vi inte skaffa förrän vi är gifta...