• Cira

Unga bröllopspar.. :)

Vi är båda -85:or och gifter oss 14:e juni -08. Vi har varit tillsammans i över fem år nu, bott och pluggat ihop i över tre år och varit förlovade i två år. Känns rätt att vi gör det här nu. Jag förstår inte inställningen att man ska "hinna leva livet" som jag mest mött från andra brudar, inte folk runt omkring mig. Det är som om livet skulle ta slut när man gifter sig, förstår inte riktigt varför de gör det då.

• Cira

Jag kan ju bara tala för oss. Vi flyttade över 90 mil från våra respektive hemstäder tillsammans till vår studieort. Vi är nu inne på vår sjunde termin. Vi tycker båda att det var en mycket mindre förändring än vi väntade oss, jag har aldrig tyckt att det har varit jobbigt (snarare tvärtom, bara skönt). Men det finns säkert många som upplever ombytet som jobbigt.

• Cira

malous skrev 2007-11-11 11:02:47 följande:

Ja, inte är det många av mina gymnasiekompisar som fortfarande är tillsammans med den de var tillsammans med då i alla fall (efter att en eller båda flyttat för att plugga) så uppenbarligen är det många som inte klarar det. Jag tror det kan inverka lite hur mkt man pluggar också. Jag vet att min syster och hennes pojkvän (som flyttade en kortare bit) nog inte haft någon större omställning eftersom de pluggar ungefär lika mycket som på gymnasiet så den enda förändringen blev då att byta stad. Det är nog om det kommer väldigt mycket på en gång som det kan bli lite väl tufft. Även om det inte gäller alla såklart :).
    Tror också att det handlar om vilken inställning man har när man flyttar och börjar plugga. För oss har det väl gått i perioder hur hårt pluggandet har varit men som gymnasiet är det ju aldrig (inte på något universitet/högskola hoppas jag). Nåja, ska inte gå från trådens ämne för mycket. :)
  • Cira

malous, jag var helt övertygad om att jag skulle få första barnet senast vid 21 när jag var 12-15 så jag är också sen i min plan just nu. Nu tänker jag att jag ska få första innan 25 iallafall, vi får se hur det går med den planen. ;)

• Cira
    malous skrev 2007-11-13 17:01:10 följande:
    Haha (fortsätter lite OT), jag vill också ha barn innan 25. Min mamma var 25 när hon fick mig (som är äldst). Saken är bara den att det är lite tufft att fightas de åldersrollerna när man har en femårig universitetsutbildning istället för att gå direkt från ett tvåårigt gymnasium som hon gjorde. Har börjat tänka att det kanske räcker att bli gravid innan 25. Vill gärna hinna etablera mig lite på arbetsmarknaden (som är extremt krävande för en ung affärsjurist) samtidigt som jag inte vill ha för många barn efter 30...
    Vi är i samma situation, har också fem års universitetsutbildning varav ca. 1 ½ år kvar. Helst skulle jag skaffa ungar nu på en gång men känner att jag inte skulle klara av studierna då. Plus att jag bor 90 mil från de ultimata barnpassarna mormor och morfar. ;)
Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)