• Lilla My

Unga bröllopspar.. :)

En tanke: Är det fler unga som gifter sig nu än för 10 år sedan? Är det fler som tycker att det är ungt att gifta sig vid 20-25 nu än för 10 år sedan?

För att besvara min egen fråga: Nej jag tror inte att det är fler som gifter sig unga nu, men jag tror att det är fler unga som har stora bröllop. Mina föräldrar gifte sig t ex när de var 23 och 28, men då var bara deras syskon och föräldrar med under vigseln. Efteråt gick de ut och åt. Detsamma gjorde de flesta andra i min släkt i den generationen. Kan jag ha rätt?

• Lilla My

Ja, många pratar om att när man har gift sig så kan man inte åka ut på långresor eller plugga på annan ort eller söka jobb utomlands. Jag ser det nog som tvärt om. När vi är gifta kan vi göra alla de där sakerna utan att det behöver äventyra hela förhållandet. Det är ju han och jag, oavsett om vi gör allt tillsammans eller för oss själva.

• Lilla My
    mysifer skrev 2007-11-29 12:14:18 följande:
    vi är födda -84 och -81 så vi är kanske lite äldre än vissa här. vi är förlovade men kommer inte att gifta oss förrän 2010 så då är vi 26 och 29. jag vill gärna gifta mig tidigare men min m2b behöver nog lite tid på sig att "växa upp"
    Då är ni lika gamla som vi. Men vi slår till redan i sommar. Är det din blivande man som är yngre?
Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)