• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Limegrön

OOOOJJJJJ! Min router kraschade, så jag har inte haft någon internetuppkoppling sedan jag startade denna tråd. Vilket kaos jag startade...
    Jag tycker att reglerna har blivit krångligare nu, det kräver att man tänker sig för innan man svarar på ett inlägg, verkar det som.

Efter att jag läst igenom hela tråden verkar det som om man nu får lägga in en länk till en extern hemsida, om man inte tjänar något på den själv? Får man alltså lägga den länken BÅDE på den egna hemsidan och i foruminlägg? Jag uppfattade det nämligen så att ALLA länkar fr o m nu är förbjudna!??

Och sen ska man inte heller få lägga in e-postadresser i en tråd?
    Alla som ber att man ska mejla recept osv då? Det får man alltså inte längre? Så då måste man skriva in receptet på sin hemsida OCH uppge upphovsmannen till receptet??? Jag är FÖRVIRRAD!

• Limegrön

Äsch nu försvann mitt inlägg, jag börjar om på min lånade internetuppkoppling...

Ta mitt exempel:

Jag har en hemsida som främst är till för att sprida inspiration och kunskap om kalligrafi och korttillverkning.

På den har jag även lite info om hur man gör om man vill beställa saker. Denna info har jag endast med för att jag får många konstiga mejl från personer som tror att jag gör saker gratis och att det tar typ 2 dagar för mig att kalligrafera något.

Detta är inget jag gör i vinstdrivande syfte, tjänar kanske en tusenlapp/år och har därför inget eget företag (räknas som hobbyverksamhet)

Jag inbillar mig att folk här på BT har haft nytta av min sida, då de själva ska tillverka sina inbjudningskort och trycksaker - vad vet jag?

Hittills (sfter ca 1 år här på BT) har jag inte fått någon förfrågan om beställningsjobb från någon här på forumet, så jag tror inte att det har uppfattats som reklam på något sätt. (Dessutom hade jag inte kunnat då jag varit upptagen med mitt eget bröllop...)

Jag hänger kvar på detta forum ENDAST för att jag har svårt att släppa kontakten med mina kompisar här och för att jag tycker att det är kul att hjälpa andra, som jag själv har blivit hjälpt inför mitt eget bröllop. Jag är alltså INTE här för att kränga varor genom min hemsida.

Finns det något sätt att behålla länken till min hemsida? Finns det t ex något jag kan ändra i formuleringen?

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.