• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Majsis2008

Jag förstår inte varför d blir såhär, hur ska man då kunna få tips och råd, riktigt dåligt tycke rjag

• mrsD

måste man verkligen ha källa på privatbilder? tror inte d..

• charmed

japp..det måsta man,man måste ange vem som tagit bilden på alla kort..jag håller på att göra det nu med alla mina kort på bildgalleriet

och limegrön tyvärr får du inte ha din länk till din sida
    man får inte tipsa överhuvutaget eller länka om det inte är inom speciella ramar,vilke vet jag inte dock.

kan tänka mig att om man själv tex har hyrt ett band så får man tipsa/länka annars inte

jag tycker det är lite tråkigt med så hårda regler och det enda vi kan göra är att anmäla ALLT vi ser så får de ju se att det är HELT omöjligt att ha dessa regler och så kommer fler att få känna av hur det känns att bli blockerade och hoppas att dom inser opckså hur löjligt det kan bli.

bara en tanke

• Liinda_e

vaddå ska jag inte få länka till min fina fina fina bröllopshemsida nu????

• mrsD

nupp.. tog precis bort min länk..

• charmed

nope,inte länka till något gumman!

• maljor

Jag måste ha missförstått meningen med denna community någonstans på vägen.
    Trodde att de vill ha hit fler medlemmar och inte tappa de som redan finns...

• pallasathena

Nja...så uppfattar inte jag det. Så här står det på regelsidan:

Reklamförbud på presentationssida, presentationsbild och signatur
    Ingen kommersiell medverkan genom medlemskap på Bröllopstorget tolereras fortsättningsvis. Man får endast delta i forumet eller i övriga interaktiva tjänster som privatperson i strikt privat och personlig bemärkelse. Följande är inte tillåtet:? På presentationssidan får man hädanefter inte på något sätt göra reklam för sig själv eller sin verksamhet. Detta gäller även presentationsbild och övriga bilder samt medlemens personliga signatur.

? Att nämna titel eller yrke om det på något sätt kan hänföras till bröllop eller bröllopsrelaterade ämnen.

? Att lägga ut bilder på produkter eller tjänster som du säljer eller har någon koppling till.

? Att länka till extern hemsida, eller till sin sida i företagsregistret.

Presentationssidan är alltså från och med nu helt stängd som reklamkanal. Upptäcker vi överträdelser mot denna regel kommer vi att debitera straffavgift samt stänga av berörd medlem från Bröllopstorget. Reklamförbudet gäller även alla former av bilder som man har såväl på presentationssida, i bildgallerierna eller som signaturbild.Vet man med sig att man har reklam på sin presentationssida bör man således avlägsna detta material omgående alternativt lämna Bröllopstorget.

Forumet
    I Bröllopstorgets forum gäller följande:
    ? Man får inte posta e-post adresser i foruminlägg, inte heller övriga kontaktuppgifter som mobil- eller telefonnummer tillåts.

? Oberoende tips måste skrivas ut i sin helhet direkt i forumet. Länkar i inlägg är tillåtet om det är fråga om oberoende tips. Postar man däremot ett inlägg med en länk till ett företag man äger/driver eller har någon motsvarande nära koppling till kommer vi att debitera medlemmen för detta.

Jag uppfattar det som att man inte får hänvisa till eller på några sätt göra reklam för något man är kopplat till själv eller man på något sätt alls kan ha egen vinning av det, eftersom man då gör gratisreklam (vilket jag antar är orättvist jämfört med de som betalar flera tusen för att annonsera).
    Det står ju att man visst får länka, men att det ska vara motiverat. Sedan kanske man bör vara lite försiktig med att länka till samma sak hur många gånger som helst, även om man tycker vaddetnuär är jättebra.

• Cactus75

Vad ska man med BT till då? Verkar ju som att man inte får tipsa om nånting alls? ingen Kinatråd längre heller antar jag?
    Känns som de lika gärna kan lägga ner...*suckar*

• pallasathena

Alltså när jag sade att man visst får länka, så menade jag i forumet. Allt som har med ens presentation ska tydligen vara helt okommersiellt (förmodligen för att det ska bli lättare för dem att ha en regel som inte är så krävande att underhålla?)

Fråga till moderator dock: De som vill visa sina bröllopssidor borde väl få göra det i en tråd på forumet, utan att det anses vara kommersiella intressen? Många som planerar bröllop får ju enormt stor hjälp av att se på andras hemsidor så det känns motiverat att dela med sig, och brudparen själva har väl ingen ekonomisk vinst i det?

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.