• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • charmed

jo man johan sa ju INGA länkar överhuvudtaget ju tidigare när det var en massa prat,även om man inte vinner på det eftersom de man länkar till gör det och det är ju reklam i sig.

eller tja det var det han sa till mig så därfrö är det väl bästa att bara inte länka helt enkelt,fanns ju en tid man planerade bröllop utan bt så det borde ju funka nu också eller??

• Liinda_e

jamen då kan vi ju sluta hänga på bt...lr kalla det för bröllopstorget en chattsida för blivade brudar ( och brudgummar)

• Pumpkin

Tipsa får man visst göra och infoga länkar som har med det oberoende tipset att göra är OK.

lillSessan skrev 2007-11-12 16:09:41 följande:
    jo man johan sa ju INGA länkar överhuvudtaget ju tidigare när det var en massa prat,även om man inte vinner på det eftersom de man länkar till gör det och det är ju reklam i sig.eller tja det var det han sa till mig så därfrö är det väl bästa att bara inte länka helt enkelt,fanns ju en tid man planerade bröllop utan bt så det borde ju funka nu också eller??
  • Pumpkin

Saxat från nya policyn:

Forumet
    I Bröllopstorgets forum gäller följande:
    – Man får inte posta e-post adresser i foruminlägg, inte heller övriga kontaktuppgifter som mobil- eller telefonnummer tillåts.

– Oberoende tips måste skrivas ut i sin helhet direkt i forumet. Länkar i inlägg är tillåtet om det är fråga om oberoende tips. Postar man däremot ett inlägg med en länk till ett företag man äger/driver eller har någon motsvarande nära koppling till kommer vi att debitera medlemmen för detta.

• charmed

men enligt johan får jag ju inte tipsa om grjer i varken usa eller kina,mer oberoende än så är det ju inte

kolla själv i början av tråden

• MissLovely

Ne men jag tycker att ni borde skriva lite tydligare på vad man får och inte får göra. Ex.

Får/får inte skriva sin länk på profilsidan.
    Får/får inte skriva sin mail i trådar för att dela med sig utav tips.

o.s.v.

För det verkar vara fler än jag som är liteförvirrade och inte vet vad man får och inte får göra.

Hoppas verkligen att ni fixar så man får länka till sin egna bröllopshemsida, annars tror jag att ni komeer förlora flera kunder eftersom är här för att dela med oss och få tips av de som redan är gifta.

• MissLovely

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:12:58 följande:

Saxat från nya policyn:ForumetI Bröllopstorgets forum gäller följande:? Man får inte posta e-post adresser i foruminlägg, inte heller övriga kontaktuppgifter som mobil- eller telefonnummer tillåts. ? Oberoende tips måste skrivas ut i sin helhet direkt i forumet. Länkar i inlägg är tillåtet om det är fråga om oberoende tips. Postar man däremot ett inlägg med en länk till ett företag man äger/driver eller har någon motsvarande nära koppling till kommer vi att debitera medlemmen för detta.
    Nu börjar det bli lite tydligare
  • Pumpkin

Den diskussionen får Johan själv ta med dig, men det kan kanske ha att göra med din verksamhet. I don't know.

lillSessan skrev 2007-11-12 16:13:11 följande:
    men enligt johan får jag ju inte tipsa om grjer i varken usa eller kina,mer oberoende än så är det ju intekolla själv i början av tråden
    Hur som helst, nu har jag fått förklarat för mig vad som gäller angående privata hemsidor.
    Länkar till privata hemsidor är OK så länge som man inte kan tjäna pengar på det. Ett exempel på det kan vara att man har en massa annonser på sin sida som man tjänar pengar på.
  • Pumpkin

Det har ju stått där hela tiden

MissLovely skrev 2007-11-12 16:15:29 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:12:58 följande: Nu börjar det bli lite tydligare
  • MissLovely

Bra Pumpkin!!!

Nu börjar det klarna lite. Ni kanske borde gå ut med den informationen igen!!

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.