• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • mooogn

Kastar mig in i debatten...

Apropå länkar till egen bröllopshemsida så finns möjligheten att lägga in den under "länkar". Inte sant?

• Ickaflicka

Det kan aldrig vara reklam om du inte menar det som reklam, dvs. reklam är att pusha för en produkt och få pengar för det...

• mrsD

Ickaflicka - precis, men tror att många (jag en av dem) fick uppfattningen om att man inte längre fick skriva länkar, mailadresser osv överhuvudtaget

men är det tydligt att d endast är reklam då man själv tjänar pengar på det, är allt frid o fröjd=)

• johansdotter

Måste juh säga att det blir liiite vridet....en av dom största anledningarna till att jag är här, är juh för att få tips och råd...jag vill juh få ideer som jag själv kan nyttja...vare sig grundideen kommer från en som ngn haft eller inte...

Men kan jag inte få det här så förlorar det juh hela iden.
    Då kan jag lika gärna gå till någon annan sajt...

• Ickaflicka

Idéer är inte reklam... så länge idén inte utgör en produkt, som idémakaren vill sälja till dig, och idémakarens beskrivning av idén på bt därför kan ses som reklam...

• Pumpkin

Ickaflicka verkar hålla ställningarna här medans jag jobbar och det verkar ju gå bra

• johansdotter

men om vi som exempel säger så här...
    jag söker andra som har tips på en bra sömmerska...och någon då tipsar mig om sin?
    Då har juh hon erfarenhet av den....och KAN juh rent teoretiskt få rabatt för att hon skaffar fler kunder...MEN det kan juh också va det att hon bara vill hjälpa mig med ett svårt val...

• Pumpkin

Det beror ju på vad du menar med mailadresser också.

mrsD skrev 2007-11-12 15:49:19 följande:

Ickaflicka - precis, men tror att många (jag en av dem) fick uppfattningen om att man inte längre fick skriva länkar, mailadresser osv överhuvudtagetmen är det tydligt att d endast är reklam då man själv tjänar pengar på det, är allt frid o fröjd=)
  • Pumpkin

Såvida personens uppsåt inte är att göra reklam i det här fallet så är det OK. Som Johan skrivit tidigare i tråden är det viktigt att se till uppsåtet, tanken bakom.

johansdotter skrev 2007-11-12 15:59:17 följande:
    men om vi som exempel säger så här...jag söker andra som har tips på en bra sömmerska...och någon då tipsar mig om sin?Då har juh hon erfarenhet av den....och KAN juh rent teoretiskt få rabatt för att hon skaffar fler kunder...MEN det kan juh också va det att hon bara vill hjälpa mig med ett svårt val...
  • mrsD

ja alltså jag menade min egen mail=)
    som att, ngn säger att hon har ett megabra tips (ex på en affär eller ngt) o så skriver jag min mail för o ta del av det

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.