• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Communityansvarig

Oopss jag som verkligen borde kunna glömmer att använda citatknappen klumpigt, klumpigt.
    Och Lillsessan om du följer reglerna slka det säkert inte bli några problem, dom är ju som du säger faktiskt mer konsekventa nu om inte annat

• charmed

ja jag tycker det är bra! iaf

det finns de som är jätte överdrivna,pseciellt i förra bt!
    jag slkulle dö om någon tipsade sitt eget företag som bäst och i undercover för att sen så beställer jag eller använder mig utav dennes tjänster och kan bli rejält lurad. Är man duktig och ren så att säga så sprids det ändå här på något sätt,det är ju de oseriösa idioterna (förlåt min franska) som åker på niten!

Sen kan vi k´ju länka dessa oskyldiga länkar till vanrandra per inbox och GB ju,eller?

• Communityansvarig

Beror allt på hur oskyldiga dom är domGlad för är dom det inte är det inte ok. reklampolicyn gäller för alla dialogtjänster och hit räknas även Gästböcker och inboxar

• AnnaochHenrik

Hmmm... Om jag förstått detta rätt... Om det kommer upp en fråga i forumet om exempelvis vilken fotograf som är bra i en viss stad, så får man länka till denne OM man inte själv har något ekonomiskt intresse utan enbart tipsar av egen erfarenhet?
    Men däremot får man inte lägga ut länk till samma fotograf på sin presentation?
    har jag fattat rätt? Man vill ju inte göra fel!

• PennyJenny

Men alltså, i forumet får man fortsätta att länka till sidor som ett tips om man skriver lite mer utförligt varför och om man inte har en personlig/proffesionell relation till ägaren av den sajten. Att i en tråd om festlokaler länka till en lokal man tror kan passa TS och förklarar varför så är det tillåtet? Har jag fattat rätt då?

• bridesilly

Ingen som vet svaret på mina frågor?

• charmed

jahaa..jag tänkte mer på kanske en sida med bilder på lokal osv,ja men då skippar vi det med så får man helt enkelt inboxa dom sin mailadress till en så kan man tipsa så,muahahahahaahh! nä ska sluta ge dig huvudvärk jag ska inte tipsa I PROMISE!!!
    MEN jag kommer skriva om mitt liv i bloggen för jag har ingen annan och min mamma läser den sådeså!!!!!

• Majsis2008

herregud, det låter som ni stänger in er lite, och säger emot er själva i redaktionen....antingen får man göra reklam eller inte...och ja tyvärr så tror jag fler och fler kommer tröttna på BT i så fall, jag börjar redan nu bli tveksam...

• Ickaflicka

Jag förstår inte vad som är problemet! Det är väl självklart att folk med enbart ekonomiska intressen inte ska kunna gå in på en sån här sida eller bloggar och bara marknadsföra sitt företag! Sen är det väl också lika självklart att vi medlemmar kan tipsa varandra om bra företag så länge vi själva inte vinner på det ekonomiskt!

• JosieAdde

Tycker det är lite märkligt hur detta slår "mot" BT istället för att det uppskattas. Scenariot Lillsessan målar upp, hur leverantörer kan gå in och "tipsa" om sina egna produkter /tjänster som de bästa är ju det man vill undvika. Och det gör de ju får vår skull, inte sin egen. Ju högre antal användere sidan har desto större lönsamhet kan den ju få. Men om den sammtidigt tappar trovärdighet är det ju en strategi som kommer utarma sig själv...
    Jag tycker det är bra att man försöker "dämpa bruset" lite. :)

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.