• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Ickaflicka

Majsis2008; Nej du behöver inte tänka på varje liten grej! Företag får alltid gratisreklam på det sätt som du beskriver "Word of the mouth" eller vad det ska kallas. Men det är annorlunda om du har ett eget företag, och sedan låtsas vara en nöjd kund på ett forum på nätet. Vilket förekommer!

• Majsis2008

aha då är jag med, har en hjärna som en boxer idag haha

• Pumpkin

Ickaflicka har förstått det här!

Jag kan förstå att det tar ett tag att greppa allt det nya, men då är det viktigaste att fråga INNAN man blir upprörd, så förklarar vi, Johan eller andra medlemmar som förstått poängen

• Himesama
    Ickaflicka skrev 2007-11-12 13:56:59 följande:
    Jag förstår inte vad som är problemet! Det är väl självklart att folk med enbart ekonomiska intressen inte ska kunna gå in på en sån här sida eller bloggar och bara marknadsföra sitt företag! Sen är det väl också lika självklart att vi medlemmar kan tipsa varandra om bra företag så länge vi själva inte vinner på det ekonomiskt!
    Håller med, tycker inte det var så komplicerat... Bra att BT vågar agera, trodde jag inte med tanke på alla bilder som läggs ut som medlemmarna inte själv är upphovsman till. Finns väl en lag mot sånt, upphovsrätten? Fotografen har ensamrätt på sin bild.
  • Majsis2008

Upprörd???? jag e inte upprörd, tycker d bara e krångligt...och alldeles för mycket text om massa annat i info, men d e vad jag tycker...

• also

Då frågar jag igen HUR ska ni kunna veta om jag ger ett oberoende tips eller tjänar på det ekonomiskt? Frågan har ställots flera ggr nu och ni svarar inte

• Pumpkin

Självklart kan det vara svårt att ha "rätt" 100% av gångerna, men i det stora hela är det ganska enkelt att avgöra vad som är reklam och inte.

also skrev 2007-11-12 14:21:08 följande:
    Då frågar jag igen HUR ska ni kunna veta om jag ger ett oberoende tips eller tjänar på det ekonomiskt? Frågan har ställots flera ggr nu och ni svarar inte
  • Troll1

här Suck o stånk! Jag orkar nog inte engagera mig på ett tag... Jag tycker detta känns väldigt "Svenskt" Är i Thailand, det kanske är därför...?
    Jag tycker det har funkat bra att vi tipsar varandra om olika saker, det är ju toppen!
    Blir det samma sak på FL?

• Pumpkin

Syftade inte just på dig, det är flera som verkar upprörda här

Det kan tyckas krångligt, men det kommer säkerligen att klarna när man vant sig

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:19:50 följande:
    Upprörd???? jag e inte upprörd, tycker d bara e krångligt...och alldeles för mycket text om massa annat i info, men d e vad jag tycker...
  • starchick

Ja samma fråga som jag ställt 2 ggr....

also skrev 2007-11-12 14:21:08 följande:
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.