• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Pumpkin

Såvida du inte kommer med tips som inte hör hemma där så fälls du inte. Tipsen måste komma på förfrågan, OK?

lillSessan skrev 2007-11-12 16:24:05 följande:
    då vill jag inte bli bockerad utav er om jag tipsar om kina,hårförlångningar osv och någon anmäler mig!!eller andra klänningssidor osv som definitvt inte har med mig eller någon jag känner med att göraPumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:21:34 följande:
  • Pumpkin

Bra!

Nu ska jag färdas hemåt, så vet ni varför jag inte svarar på ett tag

• Communityansvarig
    also skrev 2007-11-12 14:21:08 följande:
    Då frågar jag igen HUR ska ni kunna veta om jag ger ett oberoende tips eller tjänar på det ekonomiskt? Frågan har ställots flera ggr nu och ni svarar inte
    Svarar igen Det vet vi, för uppsåtet eller syftet visar sig alltid!
    - Lika väl som ni vet med er om ni tipsar om något som ni tjänar på eller vill tjäna på märker vi det relativt fort när vi ser till helheten i en medlems närvaro på BT. Därav den tidigare regeln om att man inte får tipsa mer en tre gånger under ett halvår om samma företag eller tjänst.

I osäkra fall där sådana finns friar vi hellre än fäller, för de som är här med ekonomiska syften i bakfickan straffar tids nog ut sig själva ändå.

Och om de istället tar till sig de regler som gäller, ja så mycket bättre, vi vill som sagt bara lösa problem inte bedriva någon hetsjakt. Bröllopstorget formas och omformas hela tiden av alla medlemmars medverkan

Vilka kriterier vi gör detta urval utifrån kan jag av säkerhetsmässiga skäl inte diskuttera, skulle någon någongång åka på en tillsägelse eller varning på felaktiga grunder är det bara att överklaga beslutet för en ny prövning.
  • malous
    Communityansvarig skrev 2007-11-12 16:32:01 följande:
    Svarar igen Det vet vi, för uppsåtet eller syftet visar sig alltid!
    [/citat]

Ok, inte för att jag gillar att vara superpetig men om det är sant så är ni bättre än Sveriges domstolar... Vilken typ av uppsåt tillämpar ni?

[citat]
    Bröllopstorget formas och omformas hela tiden av alla medlemmars medverkan. Vilka kriterier vi gör detta urval utifrån kan jag av säkerhetsmässiga skäl inte diskuttera, skulle någon någongång åka på en tillsägelse eller varning på felaktiga grunder är det bara att överklaga beslutet för en ny prövning.
    Om man överklagar beslutet så går det alltså till en högre instans där ni som fattat det ursprungliga beslutet inte sitter med eller menar du att ni själva gör en omprövning?
  • Pumpkin

I första ledet är det vi moderatorer som behandlar anmälningar och friar eller fäller. Vid en överklagan är det Johan som omprövar ärendet.

malous skrev 2007-11-12 16:47:20 följande:
    Om man överklagar beslutet så går det alltså till en högre instans där ni som fattat det ursprungliga beslutet inte sitter med eller menar du att ni själva gör en omprövning?
  • zukigirl

Känner att jag måste göra ett litet inlägg här till alla upprörda bröllopsgummor... Och ev små gubbar med!
    NI som är här för att ni söker inspiration, ideér, tips eller bara lite social samvaro med andra likasinnade har absolut inget att oroas för ang dom nya reglerna. Egentligen berör det ju faktiskt mest dom som befinner sig här på forumet för att försöka få gratis reklam. Det finns annonsörer som betalar pengar för annonsplatser här på BT så det är ju ganska absurt att vissa ska glida omkring här inne och få reklam gratis. Det skulle i princip vara samma sak som att ni köper en dyr parfym medans några få får den gratis. Så, hoppas ni har förstått andemeningen med det här? Det är alltså inte på något sätt för att "sätta dit" er medlemmar som det här sker. Fortsätt för allt i världen att tipsa, hjälpa och stötta varandra. Det är det som är meningen med BT!

zukigirl - Moderator
  • charmed

åååhh...zuki,bra sagt *kramar*

• Keri

Jag har läst igenom hela tråden, men har fortfarande inte förstått vad jag får och inte får göra :/ Antingen är reglerna luddiga eller så är jag korkad...jag tror mest på det förstnämnda.

Får jag länka till min egen högst privata bröllopshemsida i min presentation?
    Får jag ha länkar till företag i min länklista?
    Får jag ha länkar på min Bröllopssida här på BT?

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.