• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • GME76   080802

Då är jag ännu mera med . Tycker det är lite kul att du lagt upp Kina-tråden också hihi. Får man fortfarande göra så?

• Frostvarg
    TessoJimmy skrev 2007-11-12 21:40:31 följande:
    Trist nu när man inte kan få den hjälpen man trodde att man skulle få här!!!Jaja det blir ju att alla drar till ett annat ställe alla vet om
    ville ge hjälp och stöd men man får dra nån annanstans. tar gärna emot tips på andra ställen. fast det kallas säkert reklam hehe
  • zukigirl
    GME76 080802 skrev 2007-11-12 21:50:00 följande:
    Då är jag ännu mera med . Tycker det är lite kul att du lagt upp Kina-tråden också hihi. Får man fortfarande göra så?
    *s* Själva trådstarten är okej men länkarna skulle inte varit där.
  • Pumpkin

Hjälp och stöd är helt OK, så länge som du deltar som privatperson utan ekonomiska intressen.

Frostvarg skrev 2007-11-12 21:55:14 följande:
    ville ge hjälp och stöd men man får dra nån annanstans. tar gärna emot tips på andra ställen. fast det kallas säkert reklam hehe
  • charmed

ok...så då ska det vara bara
    företaget och fabriken då för att inte bli anmäld??
    för jag pratade om samma sak förut utan att bli anmäld men då var det inte min fabrik utan bara en fabrik. Men fortfarande så var det SAMMA fabrik bara det att jag inte hade startat eget då.

så då kan jag prata om MIN fabrik fast bara ta bort MIN och säga den fabriken eller fabriken sådär allmänt

de tär ju i grund och botten löjligt då alla vet eller anar att de tär min fabrik jag talar om ändå och då är det oftast pga av de själva har frågat

jag har nu iaf ignorerat alla frågor och kommer att forsätta föröska göra det

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 21:47:53 följande:

Grejen är (i alla fall i de trådar jag behandlat anmälningarna från) så har du pratat om "mig" och "mitt företag" och "min fabrik" - det är reklam.
  • Pumpkin

Visst kan det bli lite fånigt, men faktum är ju att även om det är samma fabrik så tjänar ju du numera pengar på den.

lillSessan skrev 2007-11-12 22:05:42 följande:
    ok...så då ska det vara bara företaget och fabriken då för att inte bli anmäld??för jag pratade om samma sak förut utan att bli anmäld men då var det inte min fabrik utan bara en fabrik. Men fortfarande så var det SAMMA fabrik bara det att jag inte hade startat eget då.så då kan jag prata om MIN fabrik fast bara ta bort MIN och säga den fabriken eller fabriken sådär allmäntde tär ju i grund och botten löjligt då alla vet eller anar att de tär min fabrik jag talar om ändå och då är det oftast pga av de själva har frågatjag har nu iaf ignorerat alla frågor och kommer att forsätta föröska göra detPumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 21:47:53 följande:
  • charmed

hehe,ja jag ha rinte sett en endaste peng som vinst men kanske i eran fantasi så

det som dragit åt mig mest uppmärksamhet är inte mina så kallade REKLAM pumpkin utan de tär mitt sätt att va och att jag är med i deal or no deal. Det är massor som kommer in på min sida som är nufikna på vem som är med på tv och de få som jag har osm kunder ja dom är mina vänner och där du kan jag intyga,där tjänar jag absolut INGENTING och de kan de stå som vittne för. Så om jag pratar om MITT så är DET INTE för att få fler kunder (tro miiig) utan det är för att de tär nytt och jag är överlycklig och stolt över vad jag har åstadkommit inte för att ragga upp kunder VAD du än säger eller vrider och vänder på det så vet JAG att det inte är i det syftet. jag pratar lika mycket om det hemma,på andra forum som inte har med bröllop att göra. Så därfrö har jag väldigt svårt att för jag just pratar om det här på BT så är det reklam men när jag pratar om det på startaeget sidan så välkomnas jag med öppen famn och där så finns det många som ska gifta sig också. samt när jag annonserar på andra mycket externa köp och sälj.

Så att jag blir annorlunda behandlad nu än innan det är ett faktum

• bridesilly
    bridesilly skrev 2007-11-12 20:42:24 följande:
    å på vanlig svenska vad gäller då isåfall min sida med länkar? där får heller inte finnas något som man kan tjäna på själv? så om man som jag inte har något företag som säljer något är det okej att länka till andra företag?
    Ingen som har svar?????
  • sparkling star

Alla drar vi ju oss till oss uppmärsamhet på olika sätt. Dels hur man uttrycker sig men också hur man är.

Föresten Lillsess, Deal or no deal? Vad är kriterierna för att få var med där?

Det är synd att det har blivit såhär och uppenbarligen så verkar det vara ett ämne som berör många.

• charmed

det är också bara här alla vet om mig på de andra kända bröllopsidorn adär vet ingen om att jag ens existerar på samma sätt,trots att jag hjälper och finns till på samma sätt. skillnanden är att jag har inga vänner där så jag pratar inte om mitt privata som då är mitt företag. jag känner folk bara ytligt men här berättar jag för vissa saker som inte ens min mamma vet om
    Jag vill baa kunna vara mig själv här och kunna prata om mitt liv så som jag gör med alla andra annars

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.