• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Pumpkin

Du verkar tro att jag är boven här och att jag har något emot dig. Så är inte fallet, det är väldigt svårt att ha något emot dig lillSessan, och det kanske är det som är en del av problemet
    Dock, oavsett om du tjänar pengar på det eller inte så har det med ditt företag att göra och därmed är det reklam. Det är inte jag som har bestämt det och det är inget nytt, men anledningen till att det märks så stor skillnad är att det inte funnits moderatorer här så länge och innan dess så var anmälningarna dåligt prioriterade.
    Det är alltså inte bara jag som behandlar anmälningar som handlar om dig och jag har definitivt ingen personlig vendetta med dig. Okej?

lillSessan skrev 2007-11-12 22:15:02 följande:
    hehe,ja jag ha rinte sett en endaste peng som vinst men kanske i eran fantasi så det som dragit åt mig mest uppmärksamhet är inte mina så kallade REKLAM pumpkin utan de tär mitt sätt att va och att jag är med i deal or no deal. Det är massor som kommer in på min sida som är nufikna på vem som är med på tv och de få som jag har osm kunder ja dom är mina vänner och där du kan jag intyga,där tjänar jag absolut INGENTING och de kan de stå som vittne för. Så om jag pratar om MITT så är DET INTE för att få fler kunder (tro miiig) utan det är för att de tär nytt och jag är överlycklig och stolt över vad jag har åstadkommit inte för att ragga upp kunder VAD du än säger eller vrider och vänder på det så vet JAG att det inte är i det syftet. jag pratar lika mycket om det hemma,på andra forum som inte har med bröllop att göra. Så därfrö har jag väldigt svårt att för jag just pratar om det här på BT så är det reklam men när jag pratar om det på startaeget sidan så välkomnas jag med öppen famn och där så finns det många som ska gifta sig också. samt när jag annonserar på andra mycket externa köp och sälj.Så att jag blir annorlunda behandlad nu än innan det är ett faktum
  • sparkling star
    Frostvarg skrev 2007-11-12 21:55:14 följande:
    ville ge hjälp och stöd men man får dra nån annanstans. tar gärna emot tips på andra ställen. fast det kallas säkert reklam hehe
    Jag kan ge dig lite tips om du vill

Skämt å sidor, moderatorer hur definierar man råd och stöd? Samt vart drar man gränsen?
  • charmed

ja det har ju varit mitt störts problem att jag syns för mycket och är överallt,då kommer fler in på sidan och ser min länk till min hemsida jag hade där förut men jag tog bort den innan de här nya reglerna kom så nu spelar det ju ingen roll.

• Pumpkin

Jag hoppas bara att du kan fortsätta vara här och sprida glädje och kunskap utan att prata om ditt företag, det är liksom det som krävs.

lillSessan skrev 2007-11-12 22:19:24 följande:
    det är också bara här alla vet om mig på de andra kända bröllopsidorn adär vet ingen om att jag ens existerar på samma sätt,trots att jag hjälper och finns till på samma sätt. skillnanden är att jag har inga vänner där så jag pratar inte om mitt privata som då är mitt företag. jag känner folk bara ytligt men här berättar jag för vissa saker som inte ens min mamma vet omJag vill baa kunna vara mig själv här och kunna prata om mitt liv så som jag gör med alla andra annars
  • pickolina78

lillSessan - Men är det inte en självklarhet att du blir behandlad annorlunda nu? Hur ska BT kunna veta exakt vilka tips, råd och länkar som du tjänar pengar på och inte? BT har vissa regler och om du nu har ett eget företag så kan råd, tips och länkar tolkas på ett helt annat sätt än om du inte hade ett eget företag. Därför har du nu ett ökat ansvar för vad du skriver och hur det kan tolkas. Vare sig det är reklam eller ej så får det inte tolkas som reklam.. Som sagt, i vissa positioner har man ett ökat ansvar för hur saker och ting tolkas och framstår, vare sig det är sanningen eller ej. Det medföljer liksom.. På gott och ont.

Jag vet inte men jag tycker att det är rätt självklara saker.

• Pumpkin

Råd och stöd är (återigen) oberoende tips, tips som inte kan härledas till ens eget (/brorsans/sambons/bästa kompisens) företag och som man alltså inte kan tjäna pengar på på ett eller annat sätt. Länkar får läggas in i inlägg som oberoende tips så länge man inte bara slänger in länken utan en förklaring om vad det är/hur det passar in i sammanhanget osv.

sparkling star skrev 2007-11-12 22:20:42 följande:
    Jag kan ge dig lite tips om du vill Skämt å sidor, moderatorer hur definierar man råd och stöd? Samt vart drar man gränsen?
  • sparkling star

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 22:23:03 följande:

Råd och stöd är (återigen) oberoende tips, tips som inte kan härledas till ens eget (/brorsans/sambons/bästa kompisens) företag och som man alltså inte kan tjäna pengar på på ett eller annat sätt. Länkar får läggas in i inlägg som oberoende tips så länge man inte bara slänger in länken utan en förklaring om vad det är/hur det passar in i sammanhanget osv.
    Ok, tack för Er definition av det.
  • Frostvarg

fick ett brev i min inbox, förstår såklart vad ni vill jag ska göra men retar mig som fan på en del av texten.

Vänligen ta bort informationen om ditt företag från din personliga sida.

Reklamförbud på presentationssida, presentationsbild och signatur
    Ingen kommersiell medverkan genom medlemskap på Bröllopstorget tolereras fortsättningsvis. Man får endast delta i forumet eller i övriga interaktiva tjänster som privatperson i strikt privat och personlig bemärkelse. Följande är inte tillåtet:

? På presentationssidan får man hädanefter inte på något sätt göra reklam för sig själv eller sin verksamhet. Detta gäller även presentationsbild och signatur.

? Att nämna titel eller yrke om det på något sätt kan hänföras till bröllop eller bröllopsrelaterade ämnen.

? Att lägga ut bilder på produkter eller tjänster som du säljer eller har någon koppling till.

? Att länka till extern hemsida, eller till egen sida i företagsregistret.

?Att länka till egna interna och externa bröllopssidor är ok förutsatt att syftet inte är ekonomiskt.

Presentationssidan är alltså från och med nu helt stängd som reklamkanal. Upptäcker vi överträdelser mot denna regel kommer vi att debitera straffavgift samt stänga av berörd medlem från Bröllopstorget. Reklamförbudet gäller även alla former av bilder som man har såväl på presentationssida, i bildgallerierna eller som signaturbild.Vet man med sig att man har reklam på sin presentationssida bör man således avlägsna detta material omgående alternativt lämna Bröllopstorget.

MVH
    /Moderator

Ni menar alltså på allvar att ni ska debitera straffavgift, ursäkta mig men straff har bara vissa myndigheter rätt att dömma ut och jag e mycket tveksam om ni har någon laglig rätt att debitera straffavgifter. detta börjar likna lekskola tycker jag.

• charmed

ja jag vet och jag försöker verkligen m,en det är som sagt svprt att tänka på vad man skriver när nån frågar en rakt ut om tex nå kvalite fråga om det jag säljer,eeehm...vad ska man säga då. nu säger jag bara att jag inte kan svara på det punk slut
    MEN jag kan ju det här den personen frågar om och jag kan tipsa och ge exempel utifrån det jag säljer,det är det jag har gjort hitills men aldrig med tanken på att tjäna på det själv.

Jo jag förstår att de tär svårt och jag har nu lagt ner det och försöker veeerkligen inte prata om det men om ni satt på min plats skulle ni tycka att det var lika svårt.

Men jag ska ge det en chans och jag har nyligen slutat uttala mig så mycket och varit mer passiv,tagit bort min länk osv och skulle det ändå inte funka så vet jag inte vad jag ska göra.

jag är ju inte dum i huvet och inte får in det ni säger,jag har förstått det för länge sen men de tär såååå svårt att undvika när folk vill veta saker allmänt,de blir nyfikna och frågar helt enkelt.

ja men skitsamma

• sparkling star

Det är befängt att ens utlysa en form av straffavgift. Vad har BT som ett vinstdrivande företag för rättighet att ens föreslå en sådan sak?

Ärligt talat så gråtar man inte blod om man blir avstängd.

Ps, bilden på hästen som jag har som presentationsbild har jag tagit...

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.