• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • MissLovely

Ok.

Då vet jag bättre vad reglerna gäller

• pallasathena

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-13 11:05:07 följande:

Länkar till externa hemsidor och bloggar som är ICKE vinstdrivande är OK, både på presentationen och på länksidan.
    Nu blir jag förvirrad. Jag uppfattade det som att INGA länkar är tillåtna på presentationen.
  • Mitziemoe
    pallasathena skrev 2007-11-13 12:41:33 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-13 11:05:07 följande: Nu blir jag förvirrad. Jag uppfattade det som att INGA länkar är tillåtna på presentationen.
    Förstår om det kan vara lite förvirrande när det är mycket nytt men som pumpkin skrev så är det helt ok med icke vinstdrivande länkar
  • Pumpkin

Som sagt, det är lite förvirrande och vi kämpar för att få rätsida på det. Det här är i alla fall kopierat från reklampolicyn:

Reklamförbud på presentationssida, presentationsbild och signatur
    Ingen kommersiell medverkan genom medlemskap på Bröllopstorget tolereras fortsättningsvis. Man får endast delta i forumet eller i övriga interaktiva tjänster som privatperson i strikt privat och personlig bemärkelse. Följande är inte tillåtet:

– På presentationssidan får man hädanefter inte på något sätt göra reklam för sig själv eller sin verksamhet. Detta gäller även presentationsbild och signatur.

– Att nämna titel eller yrke om det på något sätt kan hänföras till bröllop eller bröllopsrelaterade ämnen.

– Att lägga ut bilder på produkter eller tjänster som du säljer eller har någon koppling till.

– Att länka till extern hemsida, eller till egen sida i företagsregistret.

–Att länka till egna interna och externa bröllopssidor är ok förutsatt att syftet inte är  ekonomiskt.

Presentationssidan är alltså från och med nu helt stängd som reklamkanal. Upptäcker vi överträdelser mot denna regel kommer vi att debitera straffavgift samt stänga av berörd medlem från Bröllopstorget. Reklamförbudet gäller även alla former av bilder som man har såväl på presentationssida, i bildgallerierna eller som signaturbild.Vet man med sig att man har reklam på sin presentationssida bör man således avlägsna detta material omgående alternativt lämna Bröllopstorget.

pallasathena skrev 2007-11-13 12:41:33 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-13 11:05:07 följande: Nu blir jag förvirrad. Jag uppfattade det som att INGA länkar är tillåtna på presentationen.
  • pallasathena

Men alltså...i reglerna (som jag länkade till på första sidan i den här tråden) står det följande om förbud på presentationen:

"Att länka till extern hemsida, eller till sin sida i företagsregistret."

Det specificerar inte vilka sorters länkar, utan ni sade alla länkar.

Det var ju därför diskussionen om medlemmarnas bröllopssidor kom upp. Om ni har ändrat detta sedan igår får ni gärna förtydliga det.

• pallasathena

Okay, såg inte det inlägget förrän efter jag postat mitt. Tolkar det som att det ändrats sedan igår då. Tack

• Pumpkin

Ja, det har förtydligats lite om man säger så

pallasathena skrev 2007-11-13 12:54:25 följande:
    Okay, såg inte det inlägget förrän efter jag postat mitt. Tolkar det som att det ändrats sedan igår då. Tack
  • lilltjejan

få se här nu.. ja FÅR alltså länka till vår bröllopssida (weddingannouncer) och min privata blogg där ja skriver om allt mellan himmel och jord på min presentation??? jag tjänar ju inget annat än läsare på att länka till dom...

Jag FÅR länka till företags hemsidor i forum om ja bara vill tipsa om tex vilken bra servic ja fick där om någon vill ha tips om något sådant ställe (tex där ja köpte min klänning, inbjudningskort eller liknande saker)

å till bilder i mitt galleri... om ja hittar en bild på tex en sååå fin ring eller klänning som ja bara Vill ha å visa upp, får jag eller får jag INTE lägga in den då?

????

börjar bli smått förvirrad av att läsa alla regler...

• Pumpkin

Du FÅR länka till din egen hemsida och blogg, ja - så länge det inte finns några ekonomiska intressen inblandat i det hela.

Du FÅR tipsa om företag och länka till dem i trådar OM du också har en typ motivation till varför du tycker tipset passar in där/varför du gillar företaget osv.

Vad gäller bilder i galleriet så FÅR du lägga in bilder så länge som du anger källa och det inte är reklam (dvs i vinstintresse).

Okej?

lilltjejan skrev 2007-11-13 13:08:35 följande:
    få se här nu.. ja FÅR alltså länka till vår bröllopssida (weddingannouncer) och min privata blogg där ja skriver om allt mellan himmel och jord på min presentation??? jag tjänar ju inget annat än läsare på att länka till dom...Jag FÅR länka till företags hemsidor i forum om ja bara vill tipsa om tex vilken bra servic ja fick där om någon vill ha tips om något sådant ställe (tex där ja köpte min klänning, inbjudningskort eller liknande saker)å till bilder i mitt galleri... om ja hittar en bild på tex en sååå fin ring eller klänning som ja bara Vill ha å visa upp, får jag eller får jag INTE lägga in den då?????börjar bli smått förvirrad av att läsa alla regler...
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.