• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Nanna3000

Fast zukigirl, det finns en skillnad

De som betalar er för att få reklamplats får ordenkliga platser och de behöver inte göra ett piss, de är helt passiva.
    En person som gör reklam för sig själv måste läggan ner tid och vara aktiv på forumet för att lyckas. Jag menar, kan är ganska säker på att de flesta som köper reklam här aldrig bemödar sim med att läsa i forumet och hjälpa andra personer med frågor som inte har med företaget eller reklamen att göra.
    Så för att ta liknelsen med parfym, så blir det att om jag inte vill behöva göra något för så den kostar den, men om jag är beredd på att jobba som en gnu för den och inte få en lika bra parfym så kan jag få den gratis.

Ingen stor skilland, men arbetstid är pengar

• Nanna3000

Oj, jösses vad många stavfel.... Ops I did it again.....

• Pumpkin

Många som annonserar här har deltagit i forumet för att svara på frågor osv.

Och så mycket måste man inte jobba för att få gratis reklam tyvärr...

Nanna_3000 skrev 2007-11-12 19:38:09 följande:
    Fast zukigirl, det finns en skillnadDe som betalar er för att få reklamplats får ordenkliga platser och de behöver inte göra ett piss, de är helt passiva.En person som gör reklam för sig själv måste läggan ner tid och vara aktiv på forumet för att lyckas. Jag menar, kan är ganska säker på att de flesta som köper reklam här aldrig bemödar sim med att läsa i forumet och hjälpa andra personer med frågor som inte har med företaget eller reklamen att göra.Så för att ta liknelsen med parfym, så blir det att om jag inte vill behöva göra något för så den kostar den, men om jag är beredd på att jobba som en gnu för den och inte få en lika bra parfym så kan jag få den gratis. Ingen stor skilland, men arbetstid är pengar
  • zukigirl
    Nanna_3000 skrev 2007-11-12 19:39:15 följande:
    Oj, jösses vad många stavfel.... Ops I did it again.....
    Jag kunde läsa iaf. Nä men låt mig säga så här då istället. Du köper en parfym (en vääääldigt dyr och fin) När du står utanför butiken med din väldigt dyra parfym så ser du två personer komma ut från affären. Dom stannar och plockar upp samma dyra parfym ur sina fickor. Den har dom rätt o slätt snott. Hur skulle du reagera? Jag personligen skulle bli döförbannad ska jag erkänna. Det är DET som detta handlar om. Att sno reklam medans några får betala för det.
  • zukigirl
    Keri skrev 2007-11-12 19:31:36 följande:
    Jag har läst igenom hela tråden, men har fortfarande inte förstått vad jag får och inte får göra :/ Antingen är reglerna luddiga eller så är jag korkad...jag tror mest på det förstnämnda.Får jag länka till min egen högst privata bröllopshemsida i min presentation?Får jag ha länkar till företag i min länklista?Får jag ha länkar på min Bröllopssida här på BT?
    Så länge du inte tjänar pengar på att besökare besöker din externa bröllopshemsida så får du det.
    Likadant med ev länkar. Du får alltså inte ha något vinstdrivande intresse av det du länkar till.
    När det gäller Bröllopssidan så vet jag faktiskt inte. Men jag kan anta att det gäller samma sak där. Inget vinstintresse. Jag har inte hunnit läsa igenom hela den här tråden där det står vad jag fattar det som, det mesta om det här. Pumpkin har hängt med lite i den har jag sett så hon kanske kan svara på denna frågan?
  • Pumpkin

Jag tycker att du sammanfattar det ganska bra Inget vinstintresse är nyckelfrasen!
    Länkar på länksidan måste jag dock säga att jag är osäker på.

zukigirl skrev 2007-11-12 19:57:21 följande:
    Så länge du inte tjänar pengar på att besökare besöker din externa bröllopshemsida så får du det.Likadant med ev länkar. Du får alltså inte ha något vinstdrivande intresse av det du länkar till.När det gäller Bröllopssidan så vet jag faktiskt inte. Men jag kan anta att det gäller samma sak där. Inget vinstintresse. Jag har inte hunnit läsa igenom hela den här tråden där det står vad jag fattar det som, det mesta om det här. Pumpkin har hängt med lite i den har jag sett så hon kanske kan svara på denna frågan?
  • bridesilly

Vad får jag ha i mina länkar som finns på min sida?
    Är det endast tillåtet med bilder som man tagit själv i sitt galleri?

Har för tillfället plockat bort allt även fast jag inte har något företag för jag har fortfarande inte kläm på vad man får och inte.

• zukigirl
    bridesilly skrev 2007-11-12 20:09:50 följande:
    Vad får jag ha i mina länkar som finns på min sida? Är det endast tillåtet med bilder som man tagit själv i sitt galleri?Har för tillfället plockat bort allt även fast jag inte har något företag för jag har fortfarande inte kläm på vad man får och inte.
    Ang det här med bilderna så får du ha bilder för inspiration i ditt galler. MEN det måste stå vem som har tagit bilden eller från var du har hämtat den. Det måste alltså finnas en hänvisning till vart bilden kommer ifrån. Här kommer utdrag ur policyn:
     "Bilder
    Som medlem får man inte lägga upp bild på presentationssida eller i galleriet om syftet är att göra reklam, eller för att hjälpa någon annan att göra reklam. De bilder som läggs upp i bildgallerierna måste också ha en angiven avsändare. Är det en bild på en vara eller tjänst, till exempel en ring eller ett brudfoto, som medlem publicerat som inspiration för andra, måste fotografens namn eller den som äger upphovsrätten till bilden anges som källa. bilder med text i, till exempel företagsnamn eller webbadress tillåts inte. I de fall där bilden genom sitt innehåll kan knytas till ett reklamsyfte från medlemmens sida kommer bilderna att avlägsnas från gallerier och presentationssida både av upphovsrättsliga skäl och för att det strider mot dessa reklamregler."
  • sparkling star

Hej,

Jag kommer att söka mig vidare från denna sida!Jag är faktiskt grymt besviken på BT. Jag trodde att detta var ett ställe där man kunde få adekvata tips och råd utan otroligt många regler och förmaningar. Nu är det en sandlåda där vuxna människor inte kan få dela med sig av sina nyttiga erfarenheter.

Jag anser mig vara så pass intelligent och vuxen att jag kan avgöra vad som är reklam, spam, otillåtna fotografier, oseriösa medlemmar. Syftet med sidan är väl dock att vi ska lära oss av varandra till fullo?

Nej tack, den här sidan är ingenting för mig längre. Jag betackar mig från toppstyrda regler och en redaktion som är livrädda för att förlora reklamintäkter och har satt i system att ha fåniga regler.

Tack alla ni som har svarat på mina frågor.

MVH

• Tajci78

Jag är lite trög men var någonstanns ska jag skriva vem som tagit bilden på själva bilden eller

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.