• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Pumpkin

Just det där med hemsidan står inte klart och tydligt i reglerna, men i vad gäller länkar i inlägg osv så står det exakt som jag skrev

• MissLovely

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:16:43 följande:

Det har ju stått där hela tiden
    Jo, men det har nog varit tydligt för er. Men tydligen inte för flera av oss då många har missuppfattat reglerna.
  • Pumpkin

Och jag ska påpeka för Johan att han ska skriva in nånstans att egen hemsida är OK.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:18:24 följande:
    Just det där med hemsidan står inte klart och tydligt i reglerna, men i vad gäller länkar i inlägg osv så står det exakt som jag skrev
  • Pumpkin

Men jag ändrade ju ingenting i den texten? Det står exakt så

MissLovely skrev 2007-11-12 16:18:36 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:16:43 följande: Jo, men det har nog varit tydligt för er. Men tydligen inte för flera av oss då många har missuppfattat reglerna.
  • MissLovely

Oj nu kanske du missförstår mig. Jag menar med hemsidan, och övriga saker

• charmed

ja och bröllopssidor är ju KRYLLADE av tips,folk börjar ju fråga "vart har du köpt den där?" osv och då ska man kanske inte få säga det för då är det ju reklam för själva företaget ju.

tex om nån frågar om min sminkning och jag säger vem eller vilka som ligger bakom dom (och de är mina vänner) så är det kju rekoam som kan gyunna dom. så med andra ord så får ingen veta vem som nu gjorde sminkningen och så går de till någon som ingen vet nått om och så ser de ut som Fasiken på deras bröllopsdag

jag kommer ju att känna nästan alla som är med och gör mitt bröllop så jag kommer inte att kunna tipsa någon alls om något för det skulle ju gynna mina kompisar

• Pumpkin
    lillSessan: Du drar för stora växlar av det här. DU ska inte kunna tjäna på det du skriver, men DU FÅR tipsa om varor/tjänster som du köpt från ANDRA företag, såvida du inte har en personlig koppling till det företaget (du äger halva/din bror driver företaget/din man syr klänningarna osv). 
  • Pumpkin

Annars försvinner ju möjligheten att TIPSA, vilket inte är meningen. OK?

• charmed

då vill jag inte bli bockerad utav er om jag tipsar om kina,hårförlångningar osv och någon anmäler mig!!
    eller andra klänningssidor osv som definitvt inte har med mig eller någon jag känner med att göra

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:21:34 följande:

lillSessan: Du drar för stora växlar av det här. DU ska inte kunna tjäna på det du skriver, men DU FÅR tipsa om varor/tjänster som du köpt från ANDRA företag, såvida du inte har en personlig koppling till det företaget (du äger halva/din bror driver företaget/din man syr klänningarna osv). 
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.