• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Pumpkin

Men tipsa får man ju göra - det är ju en del av BT! Men reklam får man inte göra, dvs tips som man själv tjänar på på ett eller annat sätt.

Troll1 skrev 2007-11-12 14:24:37 följande:
    här Suck o stånk! Jag orkar nog inte engagera mig på ett tag... Jag tycker detta känns väldigt "Svenskt" Är i Thailand, det kanske är därför...?Jag tycker det har funkat bra att vi tipsar varandra om olika saker, det är ju toppen! Blir det samma sak på FL?
  • starchick

Tycker inte detta är ett svar på frågan?
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 14:24:10 följande:

Självklart kan det vara svårt att ha "rätt" 100% av gångerna, men i det stora hela är det ganska enkelt att avgöra vad som är reklam och inte.
  • Pumpkin

Samma fråga som jag svarat på 2ggr

starchick skrev 2007-11-12 14:26:23 följande:
    Ja samma fråga som jag ställt 2 ggr....
  • Majsis2008

Men om ni inte kan kolla d till 98% så att säga, varför denna policyn då? menar slinker en emellan blir ju fler och fler upprörda...jaja ingen idé och diskutera, d e bestämt och d får bli som d blir.

• charmed

haha,ja FL är ju heeeelt åt skogen ju där tipsas det åt höger och vänster,alla möjliga påhopp och vissa helt sjuka inlägg.

speciellt de som är under anonyma,man blir helt häpen så den sidan tycker jag verlite lite out of control!!!! jag har dumpat den HELT!

• Pumpkin

Okej, då får Johan svara på den frågan istället, då han är den som bäst kan kolla vad som är reklam och inte

• Ickaflicka

Troll1: Självklart ska vi fortsätta tipsa varandra om saker, men det vi sysslar med är ju just tips, inte reklam!

Starchick: Alla regler kan inte kontrolleras! Men det är inte ett skäl att låta bli att sätta upp regler! Många i vårt samhälle skiter i skattereglerna, är det ett skäl att inte ha några regler om att man ska betala skatt?

• starchick

Men liksom: HUR kan ni avgöra om något jag skriver är reklam eller inte? Är det bara vad ni TROR då eller? Det räcker ju inte att TRO att någon gör reklam för sina egna intressen?

• Pumpkin

Till 98% kan vi kolla det, eller snarare Johan.

Man ska komma ihåg att det här inte är något som vi bara hux flux kommit på, utan att det faktiskt är mycket pga irritation och förslag från medlemmar här på BT, då reklam har setts som ett stort irritationsmoment. Det är heller inte för att jävlas med medlemmarna, utan för att skapa ett trivsamt forum.

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:27:21 följande:
    Men om ni inte kan kolla d till 98% så att säga, varför denna policyn då? menar slinker en emellan blir ju fler och fler upprörda...jaja ingen idé och diskutera, d e bestämt och d får bli som d blir.
  • Majsis2008

Vet vad reklam e men ändå...många kommer ju trilla emellan på ett eller annat sätt..jaja blir bara krångligare och krångligare diskution...alla har inte högskole poäng här...

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.